Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: laddtrycksproblem!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    114

    laddtrycksproblem!

    har en NG900 med sqr steg 3 . satte i boxen i veckan nu. o laddtrycket pendlar väldigt mycket mellan 1,1-1,5 bar o ibland finns det inget ca 0,6-0,7 bar... o när den laddar på ordentligt (1,5 bar) så hackar bilen till!

    funderar på om det kan vara magnetventilen ?

    tacksam för svar...
    Ompen..

  2. #2
    har EXAKT samma problem, min är dock inte chippad.
    vissa dagar kan den gå bra andra svajar det som satan samt i vissa sällsynta fall hackar den till..
    magnetventill är bytt förra året samt tändstift.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 789
    tändkassetten kan va värt att låna en på saab eller av en kompis och prova

  4. #4
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 199
    Medlem#
    3186
    900 med steg tre med några mil på mätaren brukar ofta ha för klen wastegate"fjäder/dosa". Testa även att byta denna om du har svajigt laddtryck.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Matfors, Sundsvall
    Inlägg
    1 318
    ngn som har en WG till salu till en ng900 med T25?

    samma problem för mig, testat byta magnetventil men utan resultat!
    Opel Vectra 1,9 CDTI -08
    Audi A4 Avant TDI Quattro -08

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 628
    Hade samma problem, visade sig vara grundladdet.. efter att ha fått fram en andra industrimätare fick jag ett värde som låg långt under rätt värde...
    alltså: lita inte på sånt skrot som säljs som mätare för infällt montage i kupén när ni mäter ert grundladd för oj så fel det kan bli...
    Skulle det visa sig att det är WG dosan finns sådana förstärkta ex på MapTun, Nordic and so on..
    Man kan försärka själv med en ventilfjäder, tar lite tid men det löser den händige.
    Ny klocka till en garrett T25 går på ca 3000kr på saab, antar att det är bättre att köpa ett bättre begagnat trimaggregat då...
    men, kolla grundladd!
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  7. #7
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 199
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    Ny klocka till en garrett T25 går på ca 3000kr på saab, antar att det är bättre att köpa ett bättre begagnat trimaggregat då...
    men, kolla grundladd!
    Precis vad jag såg oxå, fick tag på ett Mitsu agg från 9-3 Aero(2500.-) och fick mer fart på bilen samtidigt
    ///Mackanized
    Tillbaka

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    254
    Vad ska grundladdet ligga på med sqr steg 3 till ng 900?

    MVH
    900 Turbo -97

  9. #9
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 199
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av Fisherboy
    Vad ska grundladdet ligga på med sqr steg 3 till ng 900?

    MVH
    Brukar ligga på 0,45
    ///Mackanized
    Tillbaka

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •