Jag har kämpat med min 9-5, 2,0t, 150hp, -99 väl länge nu.
Den har aldrig gått riktigt bra, rycker och hackar o drar tidvis en hel del bränsle+olja och ibland går den hur bra som helst(i 2mil).
Lite drygt med tanke på det jobb man lagt ned samt de timmar man har gjort på detta fantastiska forum. Hur som helst så upptäckte jag att det var rätt mycket olja i insugningsröret + runt spjällhuset.
Tänkte att det var turbon som höll på kasta in handuken. Jag mätte upp ~0,55bar(antar att det är ok eller?). Kan turbon ladda trots att den läcker?
Detta är de åtgärder jag har gjort tidigare
-VV(var hur tät som helst i ventilkåpan)
-MV(bytt)
-LMM(bytt)
-Lamdan(bytt)
-Vevaxelgivare(bytt)
-Blå backventilern(en av dem var trasig)
-Rengjort spjällhus(Var sotigt som fan)
-Bytt vaccum slangar(var dåliga)
-DI, (kastbytt vid flertal tillfällen utan framgång)
-Termostat+tempgivare(låg motor temperatur)
-Tändstift, suck oräkliga ggr(sotig)
-mm..........
Hittade en länk gällande insugstemperaturgivaren. Rengjorde den igår kväll och satte tillbaka o bilen verkar gå bättre. Men det kommer fortfarande olja på givaren vilket medför att den går sämre igen.
Har mina aningar att turbon inte är kry?
Hoppas det är någon som har någon teori?
Tackar på förhand