Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 67

Ämne: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

  1. #41
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av hangman
    Citat Ursprungligen postat av Saaben



    märks ganska tydligen att trådskaparen inte igentligen har en susnung om vad han pratar om.


    Jo jag har nog haft mer trimmade saabar än du någonsin kommer ha. Ända anledningen att jag la upp den här tråden var för kompisen ville veta exakt vad för box han skulle ha i sin 9000 -97a 2.0 ltt. Sån box jag har i min men dom var tydligen extremt sällsynta.

    Hur jag kompenserar bensinen med det förhöjda laddet? Har du hört talas om BTR? bränsletrycksregulator, MEN den behövs inte beroende på hur mycket du vill trimma. Du behöver byta spridare och pump om du ska upp över 260 hk. Annars är de bara köra orginal funkar perfekt. Aero spridare kan man slänga dit om man är skeptisk till en BTR annars.
    Hmm.. Ja en BTR finns ju i alla bilar med direktinsprutning!
    Kör du med en progressiv BTR eller? Förklara gärna lite mer!
    Originalspridare i 9000T 94 - 98 flödar 352cc @ 3bar.
    Både spridarna och soppapump hänger säkerligen med till uppåt 300hp
    på blyfri 98 oktan.

    Slänger du bara på större spridare när du har uppställt ladd
    så kommer ju bilen gå alldeles för fett på låg last.

  2. #42

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av hangman



    Jo alla 9000 turbos har samma spridare. 2.0 turbo och 2.3 men aeron har andra spridare, dom är inte likadana iaf då jag har aero spridare på min turbokonverterade sierra.
    Nej, det är samma spridare även på Aero av de årsmodellerna som Garfield anger.
    Däremot kan väl de du har i din Sierra mycket väl ha suttit i en Aero någon gång men de är för det inte annorlunda än de som sitter i den 2.0t -97 som den här tråden handlade om.

    okej, Låter det vara osagt. Men om aeron har samma som alla saab turbos från 94-98 så bör inte soppan vara något problem för bilen om man pystrimmar. Boxen ger bilen så mycket sås det går åt för tillfället. ställer man upp laddet så ger han automatiskt lite mer sås, men till en gräns. 1.35 i mitt fall.

  3. #43
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av hangman
    okej, Låter det vara osagt. Men om aeron har samma som alla saab turbos från 94-98 så bör inte soppan vara något problem för bilen om man pystrimmar. Boxen ger bilen så mycket sås det går åt för tillfället. ställer man upp laddet så ger han automatiskt lite mer sås, men till en gräns. 1.35 i mitt fall.

    Men hur menar du med detta isf? Och hur kan luft/bränsle bli rätt när du går förbi och lurar det som ska känna av blandningen dvs Trionic 5 systemet?
    Vad ligger lambda värdet på isf?

    Citat Ursprungligen postat av hangman
    Hur jag kompenserar bensinen med det förhöjda laddet? Har du hört talas om BTR? bränsletrycksregulator, MEN den behövs inte beroende på hur mycket du vill trimma. Du behöver byta spridare och pump om du ska upp över 260 hk. Annars är de bara köra orginal funkar perfekt. Aero spridare kan man slänga dit om man är skeptisk till en BTR annars.

  4. #44

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av brollann
    Citat Ursprungligen postat av hangman
    okej, Låter det vara osagt. Men om aeron har samma som alla saab turbos från 94-98 så bör inte soppan vara något problem för bilen om man pystrimmar. Boxen ger bilen så mycket sås det går åt för tillfället. ställer man upp laddet så ger han automatiskt lite mer sås, men till en gräns. 1.35 i mitt fall.

    Men hur menar du med detta isf? Och hur kan luft/bränsle bli rätt när du går förbi och lurar det som ska känna av blandningen dvs Trionic 5 systemet?
    Vad ligger lambda värdet på isf?

    Citat Ursprungligen postat av hangman
    Hur jag kompenserar bensinen med det förhöjda laddet? Har du hört talas om BTR? bränsletrycksregulator, MEN den behövs inte beroende på hur mycket du vill trimma. Du behöver byta spridare och pump om du ska upp över 260 hk. Annars är de bara köra orginal funkar perfekt. Aero spridare kan man slänga dit om man är skeptisk till en BTR annars.

    Bilen får gott och väl tillräckligt med bensin fast man pystrimmar lite. När det börjar bli för mycket så slår tronicen ifrån LÅNGT innan det är chans för SPIKNING tex. Prova och se hur mycket bilen klarar att ladda utan att slå ifrån, sänk lite lite sen kör och var glad nu har du tjänat 50 hk. Jag har aldrig hört talas om en saab som rasat i motorn (kolv,kolvringar,topplock) pga kört pystrimm, turbon är det några som kört ner, men så blir det när man tar en turbo som gått över 20 000 mil och börjar ladda galet. klart som fan det går åt skogen det gör det med vilken turbo bil som helst.

    Tronicen ger inte typ en exakt mängd soppa hela tiden, den kan ge mer om det behövs, ( om man drar tungt tex eller liknande) och det gör den om man pystrimmar lite, men det finns en gräns och det är då tronicen slår ifrån, innan det går åt helvete, du kan inte lyckas spika en 9000. Inte enligt saab iaf.

    Är man osäker bara ställ upp soppa trycket lite, det är en 9000 vi snackar om ingen ferrari sluta löjla nu!

  5. #45
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av hangman


    Bilen får gott och väl tillräckligt med bensin fast man pystrimmar lite. När det börjar bli för mycket så slår tronicen ifrån LÅNGT innan det är chans för SPIKNING tex. Prova och se hur mycket bilen klarar att ladda utan att slå ifrån, sänk lite lite sen kör och var glad nu har du tjänat 50 hk. Jag har aldrig hört talas om en saab som rasat i motorn (kolv,kolvringar,topplock) pga kört pystrimm, turbon är det några som kört ner, men så blir det när man tar en turbo som gått över 20 000 mil och börjar ladda galet. klart som fan det går åt skogen det gör det med vilken turbo bil som helst.

    Tronicen ger inte typ en exakt mängd soppa hela tiden, den kan ge mer om det behövs, ( om man drar tungt tex eller liknande) och det gör den om man pystrimmar lite, men det finns en gräns och det är då tronicen slår ifrån, innan det går åt helvete, du kan inte lyckas spika en 9000. Inte enligt saab iaf.

    Är man osäker bara ställ upp soppa trycket lite, det är en 9000 vi snackar om ingen ferrari sluta löjla nu!
    Svara gärna på mitt tidigare inlägg!
    Du säger att Trionic "slår ifrån" om det känner av spikningar.
    Det har du helt rätt i! Men detta gör det genom att skicka ner laddtrycket
    till GLT (~0,45bar). Hur F*N har du tänkt dig att detta skall fungera då du har
    ställt upp GLT till 1,35 bar genom pystrim?

  6. #46
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    267

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Ähh vaafan kör så det ryker som sagt din bil eller om det nu var din polares(hur det nu var) synd du inte kan ge loggar på hk/mn före och sen efter ditt ingrepp och ev lambda + avgastempen.
    Får du ut 50hk och det håller som du skriver så kanon för dig då det har gått åt pipan för flera med just pystrim på Saab med T5 eller T7 system.
    Jag håller mig till att ändra mjukvaran efter hårdvaran

  7. #47
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    242

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Varför krångla?
    T5Suit eller vad det heter lär ju vara bra mycket bättre...

  8. #48

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    Citat Ursprungligen postat av hangman


    Bilen får gott och väl tillräckligt med bensin fast man pystrimmar lite. När det börjar bli för mycket så slår tronicen ifrån LÅNGT innan det är chans för SPIKNING tex. Prova och se hur mycket bilen klarar att ladda utan att slå ifrån, sänk lite lite sen kör och var glad nu har du tjänat 50 hk. Jag har aldrig hört talas om en saab som rasat i motorn (kolv,kolvringar,topplock) pga kört pystrimm, turbon är det några som kört ner, men så blir det när man tar en turbo som gått över 20 000 mil och börjar ladda galet. klart som fan det går åt skogen det gör det med vilken turbo bil som helst.

    Tronicen ger inte typ en exakt mängd soppa hela tiden, den kan ge mer om det behövs, ( om man drar tungt tex eller liknande) och det gör den om man pystrimmar lite, men det finns en gräns och det är då tronicen slår ifrån, innan det går åt helvete, du kan inte lyckas spika en 9000. Inte enligt saab iaf.

    Är man osäker bara ställ upp soppa trycket lite, det är en 9000 vi snackar om ingen ferrari sluta löjla nu!
    Svara gärna på mitt tidigare inlägg!
    Du säger att Trionic "slår ifrån" om det känner av spikningar.
    Det har du helt rätt i! Men detta gör det genom att skicka ner laddtrycket
    till GLT (~0,45bar). Hur F*N har du tänkt dig att detta skall fungera då du har
    ställt upp GLT till 1,35 bar genom pystrim?

    Boxen slår ifrån i mitt fall vid 1.35 bar. Då slår han ifrån för att inte spika. att ladda 1.2 sliter bara på turbon. Han får fortfarande helt rätt bränslemängd för du har orginalsäkerhetsåtgärderna inkoppladde i boxen. MEN om du har en chippad box, då kan du ladda exakt så mycket du vill 2 bar om du känner för det. men då har du en annan box som inte har samma säkerhetsåtgärder. Så länge man kör orginalbox och pystrimmar behöver man itne oroa sig över något. jag har kört flera tusen mil i mina bilar och pystrimmat. Dock ska man veta det att en saab turbo klarar inte hur mycket press som helst. Jag har aldrig hört talas om någon som rasat motorn pga pystrimm,tvärt om, När alla jag känner chippat sina bilar går dom som fan, Men dom rasar, vevlager turbos, stakar som går av m.m har aldrig hört detta om pystrimmade bilar,

    pystrimm är begränsat du kan tjäna 20-50 hk. vill man ha mer måste man byta massor. men saabarna klarar bara 280 hk ändå sen ger koppling och hela skiten upp.

  9. #49
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 880

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Pystrim är alltså botemedlet mot motorhaverier medan trimboxar per automatik sätter alla motorstyrsystemets övervakningsfunktioner ur spel?

    Måste uppmana er som känner er manade att delge hangman hur det egentligen fungerar att göra detta på ett sansat och värdigt sätt trots att det känns som att det finns en hel del kunskap att förmedla.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #50

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Pystrim är alltså botemedlet mot motorhaverier medan trimboxar per automatik sätter alla motorstyrsystemets övervakningsfunktioner ur spel?

    Måste uppmana er som känner er manade att delge hangman hur det egentligen fungerar att göra detta på ett sansat och värdigt sätt trots att det känns som att det finns en hel del kunskap att förmedla.
    absolut inte nu hittar du på nya grejer här vad är det med dig :S

    jag sa inte att det är något botemedel. MEN jag har inte hört talas om någon som spikat sönder sin saab 9000 motor iallfall är en sak som är säker. MEN du kan inte pystrimma en bil mer än till ca 220-230 hk beroende på styrbox. Chippar man får man mer hk (steg 2 och 3, men kostar där efter. och påfrestar bilens delar precis lika mycket som om man pystrimmar.

    chip steg 1 typ maptun går uppnå samma effekt av en pysventil och man behåller säkerhetsfunktionerna och allt är frid och fröjd.

    ska du trimma bilen billigt och snabbt och få mycket hk för pengarna, köp en pys, Ska du ha över 240 hk köp chip.

  11. #51
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    5737

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av hangman
    Bilen får gott och väl tillräckligt med bensin fast man pystrimmar lite. När det börjar bli för mycket så slår tronicen ifrån LÅNGT innan det är chans för SPIKNING tex.
    Motorn kan spika långt innan tryckvakten bryter. Tryckvakten är styrsystemets sista "livlina" och ska normalt aldrig behöva användas. Om det nu vore så att tryckvakten bröt långt innan motorn börjar spika, varför tror du Saab har lagt ner massa pengar på att förse varenda motor med avancerad teknik för att kunna känna av spikningar?
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  12. #52

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Citat Ursprungligen postat av hangman
    Bilen får gott och väl tillräckligt med bensin fast man pystrimmar lite. När det börjar bli för mycket så slår tronicen ifrån LÅNGT innan det är chans för SPIKNING tex.
    Motorn kan spika långt innan tryckvakten bryter. Tryckvakten är styrsystemets sista "livlina" och ska normalt aldrig behöva användas. Om det nu vore så att tryckvakten bröt långt innan motorn börjar spika, varför tror du Saab har lagt ner massa pengar på att förse varenda motor med avancerad teknik för att kunna känna av spikningar?

    Du motsäger dig själv. Dom har lagt massor pengar på avancerad teknik för att det inte ska spika, Där har du ditt svar. Det kommer inte spika i motorn så länge du har en orginal box. en LTT eller en FTT. Den slår ifrån innan motorn spikar. Om du använder en eftermarknadsbox med borttagna säkerhetsfunktioner kan den spika, men det är ju för man inte använder orginalgrejer som gör att du kan ladda extremt mycket. men då behöver du bara tillsätta en BTR sen är det problemet löst. Koppling och växellåda ska också bytas om du ska ha så mycket hk att du behöver en btr. 290 hk har jag hittat fakta om att spridare och pump klarar med än så länge. Att tronicen slår ifrån är bara en sak som saab stoppade in för att dom ska kunna sälja chip vid sidan om och spärra effekten. Annars skulle dom inte tjäna lika mycket på att trimma dom sen om alla gick att trimma för 200 kr till 280 hk. Dom är inte dumma. Du bör nog ta dig en funderare och prata med en riktig saab tekniker, det gjorde jag.

  13. #53
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    5737

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av hangman
    Du motsäger dig själv. Dom har lagt massor pengar på avancerad teknik för att det inte ska spika, Där har du ditt svar.
    Det är ju du som motsäger dig själv. Du påstår att motorerna inte kan spika. Varför lägger då Saab ner tid och pengar på ett system som du påstår inte fyller någon funktion?
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  14. #54

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Citat Ursprungligen postat av hangman
    Du motsäger dig själv. Dom har lagt massor pengar på avancerad teknik för att det inte ska spika, Där har du ditt svar.
    Det är ju du som motsäger dig själv. Du påstår att motorerna inte kan spika. Varför lägger då Saab ner tid och pengar på ett system som du påstår inte fyller någon funktion?

    DOM HAR JU GJORT EN FUNKTION SÅ MOTORN INTE KAN SPIKA MED ORGINALBOX! ANVÄNDER DU EN EFTERMARKNADSBOX SÅ KAN MOTORN SPIKA OM DU LADDAR SÖNDER DEN. MEN OM DU HAR EN HELT ORGINAL SAAB 2.3 TURBO 96A TYP ÄR DET OMÖJLIGT ATT FÅ MOTORN ATT SPIKA, TRONICEN SLÅR IFRÅN INNAN MOTORN TAR SKADA. LÅNGT INNAN!

  15. #55
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 880

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av hangman
    DOM HAR JU GJORT EN FUNKTION SÅ MOTORN INTE KAN SPIKA MED ORGINALBOX! ANVÄNDER DU EN EFTERMARKNADSBOX SÅ KAN MOTORN SPIKA OM DU LADDAR SÖNDER DEN. MEN OM DU HAR EN HELT ORGINAL SAAB 2.3 TURBO 96A TYP ÄR DET OMÖJLIGT ATT FÅ MOTORN ATT SPIKA, TRONICEN SLÅR IFRÅN INNAN MOTORN TAR SKADA. LÅNGT INNAN!
    Förklara gärna hur du menar hangman och det jag skrev om lugnt och sansat gäller även dig så peta till på caps Lock-knappen är du bussig.

    Jag satt nyss och läste en tråd om spikdetektering där jag själv haft frågor om detta och då fick detta besked: http://forum.saabturboclub.com/viewt...683673#p683673

    Med all respekt för dina mil körda i pysta bilar så tror jag Herrarna DrBoost och nordictuning har en del erfarenhet att luta sig mot då det gäller Saab:s motorer även om de inte heller i den tråden var särskilt överens.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #56

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av hangman
    DOM HAR JU GJORT EN FUNKTION SÅ MOTORN INTE KAN SPIKA MED ORGINALBOX! ANVÄNDER DU EN EFTERMARKNADSBOX SÅ KAN MOTORN SPIKA OM DU LADDAR SÖNDER DEN. MEN OM DU HAR EN HELT ORGINAL SAAB 2.3 TURBO 96A TYP ÄR DET OMÖJLIGT ATT FÅ MOTORN ATT SPIKA, TRONICEN SLÅR IFRÅN INNAN MOTORN TAR SKADA. LÅNGT INNAN!
    Förklara gärna hur du menar hangman och det jag skrev om lugnt och sansat gäller även dig så peta till på caps Lock-knappen är du bussig.

    Ta bort min användare orkar inte diskutera med folk som inte förstår.

    En saab 9000 kan inte sprika med orginal box, det slår ifrån långt innan.

    Pystrimma skadar inte motorns vitala delar utan bara turbon om du laddar för mycket om den är gammal och dålig. sätter du dit en ny fräsch turbo kan du ladda det boxen klarar av, med samma effekt och risker som ett chip, det går inte sönder mer för du har chip men verkligen inte mindre.

    så tack ta bort mig nu från detta amatör ställe.

  17. #57
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 880

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av hangman
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Förklara gärna hur du menar hangman och det jag skrev om lugnt och sansat gäller även dig så peta till på caps Lock-knappen är du bussig.

    Ta bort min användare orkar inte diskutera med folk som inte förstår.

    En saab 9000 kan inte sprika med orginal box, det slår ifrån långt innan.

    Pystrimma skadar inte motorns vitala delar utan bara turbon om du laddar för mycket om den är gammal och dålig. sätter du dit en ny fräsch turbo kan du ladda det boxen klarar av, med samma effekt och risker som ett chip, det går inte sönder mer för du har chip men verkligen inte mindre.

    så tack ta bort mig nu från detta amatör ställe.
    Nej, du kan väl förklara för alla oss amatörer hur det egentligen fungerar?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  18. #58
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 485
    Medlem#
    6901

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Rätt kul att läsa alla dessa som tror sig förstå så mycket som sitter och pystrimmar , låt dom hålla på och punda med sina laddtryck så köper vi har lite vett ett steg 1 från en bra Trimfirma istället.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  19. #59

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av hangman


    Ta bort min användare orkar inte diskutera med folk som inte förstår.

    En saab 9000 kan inte sprika med orginal box, det slår ifrån långt innan.

    Pystrimma skadar inte motorns vitala delar utan bara turbon om du laddar för mycket om den är gammal och dålig. sätter du dit en ny fräsch turbo kan du ladda det boxen klarar av, med samma effekt och risker som ett chip, det går inte sönder mer för du har chip men verkligen inte mindre.

    så tack ta bort mig nu från detta amatör ställe.
    Nej, du kan väl förklara för alla oss amatörer hur det egentligen fungerar?

    Nej tack det är som att lära en gammal hund att sitta. Det är trögfattat och nästan omöjligt haha. Du får skaffa egen erfarenhet och använda sunt förnuft.

    tack för mig. Sveriges sämsta forum!

  20. #60
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 880

    Re: bygga om en 9000 LTT till FTT - 97! hjälp!

    Citat Ursprungligen postat av hangman
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Nej, du kan väl förklara för alla oss amatörer hur det egentligen fungerar?

    Nej tack det är som att lära en gammal hund att sitta. Det är trögfattat och nästan omöjligt haha. Du får skaffa egen erfarenhet och använda sunt förnuft.

    tack för mig. Sveriges sämsta forum!
    Varför startade du alls tråden om du ändå tror dig veta bäst själv?

    Och varför törs du inte ens försöka förklara vad du nu menar om du vet att du har rätt och alla vi som ställer oss tvivlande på några av dina uppgifter har fel?
    Med goda och tydliga argument kan du få delge oss andra dina kunskaper.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 18:48
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-02-18, 21:07
  3. Bygga om ifrån grundladd till full ladd, Hjälp snälla
    Av Eliasson_30 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 09:58
  4. Bygga egen downpipe till saab 9-3 2.0t, hjälp!
    Av munken92 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 18:45
  5. bygga om 2,0 till 2,3 9000
    Av saabster i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 20:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •