Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

Ämne: Eftersnack Saabens dagar

  1. #21
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Tusen tack till alla inblandade, till alla som var där, kom dit med sina fina bilar och gjorde dagarna till dom trevligaste på länge!

    Trots regn på lördagen var det en fantastisk kul och varm helg i mitt och många andras Saabhjärtan.

    Tusen tack till den underbart familjära stämingen som var på Trollhättans camping!

    Tusen tack för maten Peter T16, Martin TurboCab, Johannes joH900 med flera med flera!

    Det är underbart va glad man kan bli i Saabkretsar

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    554

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Fotade Tornros og900 jag med,snyggast helt klart

    Tornros> såg dig när du höll på med staketen vid ingången,men du kände nog inte igen mig (jag har inget hår numera ,jag var med på catia-kursen föra året

  3. #23
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Fotade Tornros og900 jag med,snyggast helt klart

    Tornros> såg dig när du höll på med staketen vid ingången,men du kände nog inte igen mig (jag har inget hår numera ,jag var med på catia-kursen föra året
    Tusen tack Sandip!

    Jodå, kände allt igen dig, fast då jag såg dig såg du inte mig
    Sedan var det fullt upp med arbete så jag missade tyvärr att springa på dig där ute bland bilarna.

    Hoppas allt är bra med dig och att Catia-kunskaperna är riktigt vassa numera

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  4. #24
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Stort tack till arrangörerna i Sonettklubben, Saabklubben och världens bästa saabklubb, dvs STCS, för en riktigt snyggt arrangerad träff.

    Jag märkte då inte någon jätteskillnad på arrangemanget jämfört med festivalen. Inte så konstigt kanske då det är ungefär samma folk som är med och fixar det hela. Lite färre bilar och mindre sol än vanligt var det dock. Lika mycket trevligt folk var det däremot. Och någon brist på fina og900 var det verkligen inte, snarare tvärt om. Jag hade ju inte en chans att vinna...
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #25
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Jag ville ge förstapris till 10-talet og900:or som var helt fantastiskt fina!

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  6. #26
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    809

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Vill även jag tacka för en underbart trevlig helg , man längtar redan till nästa sån här tillställning
    Garaget.org
    900 T16-88 Projekttråd
    Pearlwhite og900 -84 Projekttråd

  7. #27
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 675
    Medlem#
    7660

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Citat Ursprungligen postat av Peter T16
    Vill även jag tacka för en underbart trevlig helg , man längtar redan till nästa sån här tillställning
    Det var trevligt att tjöta lite! Ångrar dock att jag inte frågade dig om du kunde öppna huven på den röda

    /Jesper
    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '91 900 Turbo
    @schwrtzwrks - Garaget

  8. #28
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Tusen tack till alla inblandade, till alla som var där, kom dit med sina fina bilar och gjorde dagarna till dom trevligaste på länge!

    Trots regn på lördagen var det en fantastisk kul och varm helg i mitt och många andras Saabhjärtan.

    Tusen tack till den underbart familjära stämingen som var på Trollhättans camping!

    Tusen tack för maten Peter T16, Martin TurboCab, Johannes joH900 med flera med flera!

    Det är underbart va glad man kan bli i Saabkretsar

    Mvh Michael
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Ett stort tack till alla som organiserade och initerade träffen, med särskilt tack till Peter Bäckström och hans team som höll museet öppet hela helgen free of charge! Årets absoluta sociala höjdpunkt har just avslutats, och med lite sorg i hjärtat körde jag hem mot Göteborg på småvägarna, som en av de sista som lämnade området tillsammans med PeterT16, Törnros och Joh900. Sorg för att så här trevligt blir det inte under 3 hela dagar igen på väldigt länge.... Ok, vädret var inte som förra gången, men det regnade ju eg bara under slutet på Lördagen.

    Som Rodder76 också sade så var det hemskt kul att träffa ännu fler "nicks" och få ett ansikte på folk, till alla er som jag språkade med så vill jag framföra ett stort kollektivt "Trevligt att råkas"! Till er jag inte hann prata med så får vi helt återkomma på nästa träff!

    Rätt bil vann i alla klasser tycker jag. Jag höll på den Gröna 900an från 1980, men Trubbnosen, den svarta, var helt mums den också! Mina egna bilar var ju dussinbilar, 4 gula cabbar och minst 4 röda Aeros på plats.... Rent allmänt tycker jag uppslutningen var bra, med en fin blandning av lite allt möjligt.

    See you in Mantorp och på Kinnekulle gott folk!

    Jag får också tacka för en mycket trevlig helg! Underbart med massa Saabar överallt och att det var mycket (en majoritet?) av og900 gör inte saken sämre!

    Lyckades göra några fynd på bakluckemarknaden på söndagen också så jag är mycket nöjd.

    MVH

  9. #29
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Är det bara jag som tyckte det var alldeles för dåligt med nyare Saabar med på lördagen? Tyckte det kändes som att där jag stod var platsen för dom icke välkomna typ.
    Men visst det fanns många fina äldre Saabar också inget snack om saken. Men lite ledsen över att det var så få nyare saabar.
    Sen så mötte jag inte så många nya "nick" där nere var väl någon som kom och tjöta som jag inte ens vet vem det var. Men det var trevligt att råkas.

    Nä detta får göra fler gånger. Tyckte det var kul fast att man inte hade världens toppskick på bilen. Lite tråkigt att det inte var så många som kom fram å pratade om bilen. Men den var väl för ny

    Mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #30
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Är det bara jag som tyckte det var alldeles för dåligt med nyare Saabar med på lördagen? Tyckte det kändes som att där jag stod var platsen för dom icke välkomna typ.
    Men visst det fanns många fina äldre Saabar också inget snack om saken. Men lite ledsen över att det var så få nyare saabar.
    Sen så mötte jag inte så många nya "nick" där nere var väl någon som kom och tjöta som jag inte ens vet vem det var. Men det var trevligt att råkas.

    Nä detta får göra fler gånger. Tyckte det var kul fast att man inte hade världens toppskick på bilen. Lite tråkigt att det inte var så många som kom fram å pratade om bilen. Men den var väl för ny

    Mvh Mr_Lööf
    Håller med till fullo!

    M.v.h. Andreas

  11. #31
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Sen så mötte jag inte så många nya "nick" där nere var väl någon som kom och tjöta som jag inte ens vet vem det var. Men det var trevligt att råkas.
    Jag känner mig träffad då jag nog glömde presentera mig vi stod & pratade lite om hur renoveringen gick & att den var från Luxemburg då jag glömt var det var den exporterades!

  12. #32
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    [quote=Börne]
    Citat Ursprungligen postat av "Mr_Lööf":2yh9j4wj
    Sen så mötte jag inte så många nya "nick" där nere var väl någon som kom och tjöta som jag inte ens vet vem det var. Men det var trevligt att råkas.
    Jag känner mig träffad då jag nog glömde presentera mig vi stod & pratade lite om hur renoveringen gick & att den var från Luxemburg då jag glömt var det var den exporterades![/quote:2yh9j4wj]

    Hehe så det var du de. Nu vet du att den kommer från Luxemburg.
    Eventuellt kanske fick du mer info om kärran.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    809

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Citat Ursprungligen postat av Schwartz
    Citat Ursprungligen postat av Peter T16
    Vill även jag tacka för en underbart trevlig helg , man längtar redan till nästa sån här tillställning
    Det var trevligt att tjöta lite! Ångrar dock att jag inte frågade dig om du kunde öppna huven på den röda

    /Jesper
    Javisst! Ja men det kommer fler tillfällen, bara hojta till nästa gång Skall även glo på din kärra lite närmare vid nästa tillfälle

    Mvh.Peter
    Garaget.org
    900 T16-88 Projekttråd
    Pearlwhite og900 -84 Projekttråd

  14. #34
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack Saabens dagar

    Det var ganska begränsat med parkeringsutrymme på grund av ombyggnationerna och dess avspärrningar där 9000 och Sonetterna med mera stod förra Saabfestivalen.

    Jag har inte kollat av hur många som nekades parkera sina andra Saabmodeller på resterande parkering som dessa hade att nyttja.
    Det var ju som sagt priotering på Saab 95, 99 samt og900.
    Övriga Saabmodeller fick stå i mån av plats på resterande utställningsparkeringsplatser.

    Jag blev ändå glatt överraskad av hur många fina Saabar som lyckades leta sig ut trots det svajiga vädret.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

Liknande ämnen

  1. Hur funkar pappaledighet (10 dagar)?
    Av Expressoblack i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 14:08
  2. Filmer/Bilder Saabens dagar
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 13:39
  3. SAABENS dagar! Aeroboy, you made my day!!
    Av TurboNico i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 11:32
  4. Saabens dagar!
    Av Robertsson i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 01:42
  5. Galet mycket snö på 3 dagar
    Av Hamilton i forum Tidsfördriv
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •