Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Larm 9000 aero

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    21

    Larm 9000 aero

    Hejsan . . Jag har en saab 9000 aero som stått ett längre tag. Nu är den dock ihop satt och jag hade tänkt starta den. Men då kommer detta problem :

    Larmet tjuter även vid låsning och upplåsning via fjärr.kntrl. Stängt alla dörrar och huven. Kört samma procedur igen. Larmet går hela tiden. Inget hjälper. Upp med huven och av med batt.kabeln.

    Låter den stå en stund och på med den igen. . . Samma sak händer igen och larmet går verkligen inte att stänga av. Någon som har haft liknande problem eller har någon fundering som kan hjälpa mig att mot allförmodan kanske få köra lite aero denna sommar ?

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    8163

    Re: Larm 9000 aero

    Har du tryckt minst fem gånger på fjärren efter att bilen har varit strömlös, för att återsynka fjärrarna med larmet. Man brukar göra detta "automtaiskt" när bilen står och tjuter och inget händer, men ändå... Och batterierna funkar i fjärrarna?
    /Johan

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    21

    Re: Larm 9000 aero

    Citat Ursprungligen postat av JSN
    Har du tryckt minst fem gånger på fjärren efter att bilen har varit strömlös, för att återsynka fjärrarna med larmet. Man brukar göra detta "automtaiskt" när bilen står och tjuter och inget händer, men ändå... Och batterierna funkar i fjärrarna?
    /Johan

    Tryckte massor me gngr men ska prova en gång till. Inte säker om ja gjorde de exakt 5 ggr innan ja öppnade och stängde. Tack för tips, håll tummarna!

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Larm 9000 aero

    Årsm?

    Om det inte går som JSN säger så...

    Prova även att låsa upp dörrarna med nyckeln, sen larma av.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    21

    Re: Larm 9000 aero

    Ja årsmodell -96 är det . . Ja jag ska prova imorgon då bilen inte är här. Vart rätt så frustrerad på den innan. Håller mina tummar

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    21

    Re: Larm 9000 aero

    Felet kvarstår ? Också värt att säga att sirenen tjuter som de vore ett kabelbrott/glapp. . . Tjuter högt och låter precis som den ska göra, sen dämpas tjutandet jätte mycket och så sprakar den. Sen drar den upp i ton igen. Kollat kablar och sprejat kontakter med elektronik spray och detta hjälper heller inte. . . ? Ingen som vart med om detta ?

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Larm 9000 aero

    Citat Ursprungligen postat av JeBeeL
    Felet kvarstår ? Också värt att säga att sirenen tjuter som de vore ett kabelbrott/glapp. . . Tjuter högt och låter precis som den ska göra, sen dämpas tjutandet jätte mycket och så sprakar den. Sen drar den upp i ton igen. Kollat kablar och sprejat kontakter med elektronik spray och detta hjälper heller inte. . . ? Ingen som vart med om detta ?
    Larmbox som f...cka sej tech 2 lr byta box är 2 alt

    Mike
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    21

    Re: Larm 9000 aero

    Jag som hoppades på få besikta snart. Jaha ska meka vidare och ladda om batteriet och försöka lite till. Får spana lite va en sådan box kostar me så man är förberedd

  9. #9
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Larm 9000 aero

    Mm, är ditt batteri trasigt?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    21

    Re: Larm 9000 aero

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Mm, är ditt batteri trasigt?

    Nej men jag lät den stå igång med sirenen utkopplad så batteriet har sugits ut under veckan. Men ska byta i fjärren med för säkerhet skull nån sa att den kan ställa till det me.

Liknande ämnen

  1. Fel larm 9-5 aero -00
    Av Raro i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 20:27
  2. Larm 9-5 Aero 02
    Av Hampus9000 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:04
  3. 9000 Aero -97 SSF Godkänt Larm ?
    Av Dj_Martyy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 11:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •