Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Turbotrycksproblem Saab 900 -97

  1. #1

    Turbotrycksproblem Saab 900 -97

    hej jag undrar en sakk jag har en saab 900 turbo -97 och efter jag lämnade in bilen för kopplingsbyte så har det kommit ett nytt fel.har inget med kopplingen o göra men misstänker att dom på verkstan har gjort nåt fel.det är så att när visaren på tryckmätaren går över till rött så så hackar bilen till så jag får hela tiden hålla koll på gasen så var det inte innan jag lämna in den då kom det en signal istället så jag undrar va det är för fel???tacksam för svar är inte speciellt kunnig själv

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: turbo

    Hej och välkommen hit!

    Förstår inte vad det var för "signal" du tidigare hade men mycket tyder på att turbotryckregleringen inte fungerar som den ska och att bilen därför bryter på "tryckvakten" för att rädda motorn vilket är rycket du känner.

    Kolla igenom samtliga slangar mellan Turbo. Magnetventil och Wastegatens membrandosa så hittar du förmodligen felet där.

    Relativt tydliga bilder på detta hittar du här: http://www.geocities.com/pmiczek@sbc...T/BPC/BPC.html

    Passade på att förtydliga trådrubriken något.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Turbotrycksproblem Saab 900 -97

    tack för det snabba svaret.signalen som kom innan var typ som en varningssignal kom direkt när man kom upp på rött.så troligt är att dom har missat nån slang på verkstan isååfall ska kolla upp det.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Inlägg
    224

    Re: Turbotrycksproblem Saab 900 -97

    Hur menar du med varningssignal? Är det någon hemmagjort trim du har?

Liknande ämnen

  1. Turbotrycksproblem
    Av Lufto i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 23:35
  2. Tomgång Och turbotrycksproblem!!
    Av martin_9000aero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 10:58
  3. turbotrycksproblem )(/"#/)(&!"#/
    Av painball i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 17:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •