Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Resultat 241 till 252 av 252

Ämne: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

  1. #241
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Som jag sagt tidigare, jag är övertygad om att man åkte
    Bra

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    men att man eventuellt har kompletterat en del bildmaterial på hemmaplan...
    Varför? Bara för att du "vill" tro så, eller har du några som helst vettiga indicier på att det kan vara så?


    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Med andra ord kan bägge sidor ha rätt.

    Vad som talar imot det är att inte alla bilder är helt oemotsägliga vilket de borde varit om man granskat med lupp innan publicering.
    Här förstår jag inte riktigt hur du menar i sista meningen? Förklara gärna.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  2. #242
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Det enkla svaret, tillika det mest respektfulla och hänsynsfulla, är ju självklart att undvika dessa typer av tillmälen från början helt och hållet.
    Oavsett ens egna, personliga, uppfattningar om diverse avvikande/störande/udda etc. åsikter samt dessa åsikters förespråkare.
    Jo, jag håller i grunden med. Men har samtidigt åsikten att det finns gränser på även det. Har någon betett sig illa eller dumt nog, eller idiotiskt, så får han tåla att folk beskriver det han gjort eller är med de ord i svenska språket som bäst beskriver det hela.

    [quote=Marcus J]
    Citat Ursprungligen postat av "Tony 418":2hk03d3q
    Så du menar att oavsett hur korkat eller idiotiskt någon människa betett sig eller uttryckt sig, så kan/bör/får man inte skriva att den personen eller att vissa personer, har gjort något idiotiskt, påstår något idiotis, beter sig idiotiskt?
    Var det så jag skrev? Njae, inte riktigt va? Men det är väl ändå bäst för sin egen och andras skull att i möjligaste mån undvika diverse nedsättande tillmälen om folk? Vad du tänker och tycker för dig själv är din sak, men det du uttrycker offentligt kan såra andra och göra dem ledsna. Om avsikten är att visa på något orimligt/ologiskt/dumt i en annan persons åsikter och/eller argumentation, tror du då att denne blir mer eller mindre mottaglig för dina argument och åsikter om du kombinerar dessa argument med nedsättande tillmälen?
    Så, om du känner att du måste och inte kan låta saken bero, tala då artigt om för någon att du inte delar hans/hennes åsikt och möjligen att du tycker argumentationen är dum. Men låt bli att kalla personen dum![/quote:2hk03d3q]

    Se svar ovan.

    [quote=Marcus J]
    Citat Ursprungligen postat av "Tony 418":2hk03d3q
    Det betyder ju att vi inte kan säga att bäste herr Engla-mördare gjort något idiotiskt, för att bara ta ett enda exempel.
    Hur gick vi från (eventuellt) idiotiska åsikter/argument till grovt kriminella handlingar? Det hoppet känns lite... Ja, jag ska nog hålla den åsikten för mig själv, av hänsyn till andras känslor. [/quote:2hk03d3q]

    Spelar det någon roll? Det var ett exempel, och enligt dig och andra så ska man inte kalla folk för nedlåtande saker för då kan de bli ledsna.

    Jag anser att det finns gränser för den saken och har man betett sig illa eller dumt nog så är får man tåla att folk kallar saker för vad de är med de ord i svenska språket som beskriver saken.

    Så, hur menar du egentligen?

    Först säger du att man inte ska kalla folk för nedsättande saker om man anser de gjort eller tänkt nåt dumt/fel eller idiotiskt.

    Gäller det även Anders Eklund eller inte?

    Anser du att jag gör fel när jag kallar Eklund för idiot och att han gjort nåt idiotiskt?

    Vad anser du att vi ska kalla Eklund och hans handlingar?

    [quote=Marcus J]
    Citat Ursprungligen postat av "Tony 418":2hk03d3q
    Samma sak om någon skulle envisas in i döden om att en 2-meters tumstock är 2,5 m lång. Och oavsett vilka bevis man lägger fram för att visa fakta och han fortsätter att påstå 2,5 meter utan att kunna bevisa sin sak. Då beter han sig idiotiskt och då får han tåla att folk säger att han beter sig idiotiskt eller är en idiot.
    Är det livstids fängelse på det också?[/quote:2hk03d3q]

    Var det det enda du kunde klämma fram på det exemplet? Varför tramsa om livstids fängelsestraff, när jag ger ett enkelt exempel på hur korkat folk faktiskt kan argumentera?

    [quote=Marcus J]
    Citat Ursprungligen postat av "Tony 418":2hk03d3q
    Självklart ska vi ha respekt för varandra här i livet, men det kan inte dras in absurdum.


    MVH Tony
    I likhet med dina exempel ovan, menar du?
    Jag är iaf av den åsikten(!) att respekt för andra svårligen dras in absurdum, däremot verkar den egna rätten att uttrycka sig hur som helst om andra kunna dras in absurdum.[/quote:2hk03d3q]

    Återigen, man ska respektera varandra, men det finns gränser på hur korkat man kan bete sig för att få denna respekt.

    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    F.ö. tror jag att Apolloprojektets samtliga månlandningar har hänt.
    Nu har jag inte mer att tillföra.
    Over and out.
    Tack och lov, det tyder på normalt sund förnuft.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  3. #243
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson
    Hur går det hampe?

    J.K Nilsson
    Tackar som frågar det går bra, hur går det själv

    Tony frågar varför det skulle va en studiobild som jag redan har frågat, ja du kan väl läsa själv kanske.....en ledtråd....jag pratar om horizonten det svarta.
    Är det konstigt att man tycker en bild ser konstig ut?
    Jag har hela tiden svarat för att jag tror att det finns fejkade bilder och helt plötsligt så dyker det upp en filmsekvens som minst sagt ser skum ut eller du är fortfarande helt övertygad om att det inte finns några bilder eller filmer från en hangar, hur konstigt det än låter så tror ja fortfarande på hangarstudioteorin.

    Det står dig givetvis fritt att tro på vad du vill, så även hangarstudiobildsteorin. Men, det finns inte ett enda hållbart argument för att det skulle finnas bilder tagna i studio som sen påstås vara tagna i rymden eller på månen inom Apolloprojektet.

    Återigen så handlar det väldigt ofta om ren okunskap när folk tycker det ser si eller så ut, därför att de har få eller inga kunskaper om vare sig fotografering eller om de speciella förhållanden och faktorer som är i rymden och på månen.

    Betänk nu att tusentals seriösa forskare vetenskapsmän fotografer m.m. har analyserat dessa bilder i alla år sedan månlandningarna ägde rum, utan att en enda av dem har blivit misstänksamma över en enda av bilderna.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  4. #244
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 007

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Här förstår jag inte riktigt hur du menar i sista meningen? Förklara gärna.
    Konspirationsteoretiker ser diverse saker i bildmaterialet som ett bevis för att USA aldrig åkte till månen. Jag menar att det inte behöver vara så svart eller vitt. Man kanske åkte OCH fejkade bilder...

    Om nu hela resan är ett falsarium och alla bilder producerade i en hangar så kan vi utgå från att man mycket närvöst granskade allt material för att inget skulle gå snett. En fadäs skulle säkert resulterat i en omtagning och inget tvivelaktigt material skulle kommit ut.
    Sekvensen med flaggan är ett exempel.
    Jag tror marken rör sig när astronauten hoppar förbi och därmed flaggan. Eftersom sekvensen är filmad på månen fanns ingen möjlighet till omtagning utan det var "live". Hade samma sak filmats i en hangar hade man kasserat filmen.
    Fredrik J

  5. #245
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Jo, jag håller i grunden med. Men har samtidigt åsikten att det finns gränser på även det. Har någon betett sig illa eller dumt nog, eller idiotiskt, så får han tåla att folk beskriver det han gjort eller är med de ord i svenska språket som bäst beskriver det hela.
    Bra, då förstår du nog skillnaden på på någon som "betett sig illa eller dumt" och någon som tror på en icke vetenskapligt vedertagen teori.


    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Var det det enda du kunde klämma fram på det exemplet? Varför tramsa om livstids fängelsestraff, när jag ger ett enkelt exempel på hur korkat folk faktiskt kan argumentera?
    Menar du på allvar att du träffat på någon som argumenterat för att en 2-meters tumstock är 2,5 meter lång? Eller att 1+1 skulle vara något annat än två? Som jag ser det så är en stor del av problemet som diskussionen nu handlar om, just det att du/ni likställer ifrågasättandet av månlandningen - som ju är något av en förtroendefråga - som något lika dumt som att ifrågasätta 1+1=2.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  6. #246
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av PQ
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Jo, jag håller i grunden med. Men har samtidigt åsikten att det finns gränser på även det. Har någon betett sig illa eller dumt nog, eller idiotiskt, så får han tåla att folk beskriver det han gjort eller är med de ord i svenska språket som bäst beskriver det hela.
    Bra, då förstår du nog skillnaden på på någon som "betett sig illa eller dumt" och någon som tror på en icke vetenskapligt vedertagen teori.
    Jodå, jag förstår den skillnaden. Å andra sidan så kan man tro på så jäkla korkade saker, och argumentera för denna tro på ett så korkat dumt och idiotiskt sätt, att man faktiskt beter sig korkat dumt idiotiskt åt. Och därmed får man nog tåla att folk beskriver det som det är, nämligen korkat dumt och idiotiskt vare sig det gäller personen själv eller det han tror på m.m.


    Citat Ursprungligen postat av PQ
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Var det det enda du kunde klämma fram på det exemplet? Varför tramsa om livstids fängelsestraff, när jag ger ett enkelt exempel på hur korkat folk faktiskt kan argumentera?
    Menar du på allvar att du träffat på någon som argumenterat för att en 2-meters tumstock är 2,5 meter lång? Eller att 1+1 skulle vara något annat än två? Som jag ser det så är en stor del av problemet som diskussionen nu handlar om, just det att du/ni likställer ifrågasättandet av månlandningen - som ju är något av en förtroendefråga - som något lika dumt som att ifrågasätta 1+1=2.
    Du har uppenbart inte läst så mycket på konspirationsforum du, och sett hur vissa korkskallar där argumenterar...

    Det är faktiskt inte alls svårt att hitta folk i dessa forum och trådar som ledigt gör skäl för mitt exempel med tumstocken.

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  7. #247
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 303

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Citat Ursprungligen postat av J.K Nilsson
    Hur går det hampe?

    J.K Nilsson
    Tackar som frågar det går bra, hur går det själv

    Tony frågar varför det skulle va en studiobild som jag redan har frågat, ja du kan väl läsa själv kanske.....en ledtråd....jag pratar om horizonten det svarta.
    Är det konstigt att man tycker en bild ser konstig ut?
    Den svarta horisonten? Andra bilder som tagits mellan omloppsbana och månen har också bra svärta i det svarta och knivskarpa kanter mellan belysta objekt och den svarta himlen.

    Jag tycker inte att du svarat så det vara tydligt, däremot har Tony förklarat att det inte varit något konstigt med den bilden.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  8. #248
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.


  9. #249
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av Soundcorp


    Och då kommer jag med brandsläckare......

    The Lunar Reconnaissance Orbiter har lyckats att fotografera fotspåren efter Apollo 14 astronauterna Ed Mitchell och Alan Shepard.

    De kommer in i nederkant från vänstra sidan och går mot den stora kratern. Hur cool är inte detta?

    http://lroc.sese.asu.edu/news/uploads/L ... 5de_v2.png

    Samt...

    Även Apollo 12 har nu fotograferats och det med denna bästa upplösningen hittills! Även här kan fotspår urskiljas:

    http://lroc.sese.asu.edu/news/?archi...rveyor-3-.html


    Fler bilder lär komma framöver.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  10. #250
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Ehm... läste du artiklarna ovan?

    Tidningar gick på bluff om månlandningsbluff

    Två bangladeshiska tidningar har tvingats be läsarna om ursäkt för att de publicerat en skämttext om att månlandningen var en bluff – fast som nyhet.




    Mvh Johan

  11. #251
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av Soundcorp
    Ehm... läste du artiklarna ovan?

    Tidningar gick på bluff om månlandningsbluff

    Två bangladeshiska tidningar har tvingats be läsarna om ursäkt för att de publicerat en skämttext om att månlandningen var en bluff – fast som nyhet.




    Mvh Johan

    Jodå, jag läste....


    Tänkte mest mota Olle i grind med de länkar jag gav, "0lle" är alltså konspirationsteoretiker som tror Apollo var en bluff. Det var alltså inte direkt menat till dig även om jag inser att det kanske kunde tolkas så.

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  12. #252
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Jag förstår dig Tony.

    Tykte det var hysteriskt roligt att man "råkar" publicera något från The Onion som "sanning" och att det skulle vara allmänt vedertaget...
    Lite halvtafflig research.

    Mvh Johan

Liknande ämnen

  1. Tjena! Im back ;)
    Av -= Marcus =- i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 04:18
  2. PPC-bluff?
    Av Pelle i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 12:05
  3. Bilfirman Bluff & Båg AB
    Av TeamKarlsson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 23:42
  4. Tjena!!! 9-5 Takvinge???
    Av Henrik1973 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 10:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •