Sidan 1 av 13 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 252

Ämne: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/ ... 50,00.html

    Tycker att det är extremt skrämmande att se hur såpass många tror att hela månlandningen skulle vara någon form av fejk, nu säger kanske inte Aftonhorans polls särskilt mycket, kanske är det så att de som röstar i sådana polls är mer korkade än andra vad vet jag?

    Finns det fler konspirationsteoretiker ang ämnet här månne?, vore skoj att höra era sk. teorier isf.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Ja, 93t hur VET du att det verkligen har hänt då?

    Tycker för övrigt Ali G:s intervlu med Buzz Adrin är störtskön:
    "What do you say to all those who say the moon doesn't exist"

    Vad gäller andra konspirationer är ju denna bara för skön: http://www.konspiration58.com/default.php
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Nej jag vet självklart inte om det hänt eller ej, men med en smula sunt förnuft kommer man ju bra långt.

    Största frågan är ju varför man skulle ljuga om en sådan grej?, kostnaderna för att iscensätta en såpass stor grupplögn skulle troligtvis överstiga kostnaderna för hela programmet.

    Skulle det verkligen gå att få samtliga av de tusentals personer inblandade i projektet att hålla tyst?
    Skulle inte tro det och vad jag vet har inga av de delaktiga framträtt och avslöjat det hela som en bluff.

    Bevis på att månlandningen ägt rum finns i massor, månstenar, filmklipp, bilder, en satans massa uppskjutna raketer,
    vilka bevis har konspirationstomtarna att komma med?

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    vilka bevis har konspirationstomtarna att komma med?
    Ta dig tid att kolla igenom länken om Stockolm 58 så inser du vilket bevisvärde fotografier och vittnesuppgifter égentligen har fast det där gäller "åt andra hållet."

    Själv tror jag naturligtvis på Buzz Aldrin när han säger sig ha varit på månen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Nykvarn / Sthlm län
    Inlägg
    239

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Finns väl vad man hört en himla massa teorier och "bevis" för att det omöjlig kan ha hänt när det skulle hänt.. Tex. vajande flagga, fotspår, Månen är väldigt lik Aera 51 osv.. men tror det är svårt att veta vad som är sant.. Finns ju tvivlare till allt.. Att Michael Jacksson är död... Att 9/11 attacken inte var planerad av USA att fotbolls VM 64 inte skulle genomförst och var en bluff.. finns massor med konstiga teorier...
    Saab 9-3 2,0t -07

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Nykvarn / Sthlm län
    Inlägg
    239

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Nej jag vet självklart inte om det hänt eller ej, men med en smula sunt förnuft kommer man ju bra långt.

    Största frågan är ju varför man skulle ljuga om en sådan grej?, kostnaderna för att iscensätta en såpass stor grupplögn skulle troligtvis överstiga kostnaderna för hela programmet.

    Skulle det verkligen gå att få samtliga av de tusentals personer inblandade i projektet att hålla tyst?
    Skulle inte tro det och vad jag vet har inga av de delaktiga framträtt och avslöjat det hela som en bluff.

    Bevis på att månlandningen ägt rum finns i massor, månstenar, filmklipp, bilder, en satans massa uppskjutna raketer,
    vilka bevis har konspirationstomtarna att komma med?
    Anledningen till att man skulle bluffat det var väl "tävlingen" med Ryssland om vem som skulle vara först dit och USA vägrade förlora den... Så man tog till ALLA medel för att vinna..
    Saab 9-3 2,0t -07

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Jag har nog egentligen aldrig tvivlat, men om man ska spä på konspirationsteorier och liknande så...

    Javisst, vi har månstenar på jorden. För oss vanliga dödliga måste fortfarande en forskare eller liknande tala om för oss att det är just en månsten man har hämtat från månen. Vi VET ju inte om denna person framför oss talar sanning, eller om detta är något som färdats genom atmosfären utan att vi varit på plats.

    Så fort vi har med människor att göra så kommer "sanningen" alltid att tolkas utifrån deras perspektiv.
    Ta mytomaner tex, de ljuger så hårt att de till slut TROR att det de säger är "sanningen".

    Eftersom JAG aldrig riktigt kan VETA om detta har skett så nöjer jag mig med att simma med strömmen, som så många andra. Jag har nog med funderingar i skallen.

    Mvh Johan

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av Mcgromit
    Så man tog till ALLA medel för att vinna..


    De gjorde de ju också, USA samlade världens bästa ingengörer, tekniker och forskare och lyckades med de största bedriften någonsin, att landa på månen 1969

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Vad gäller andra konspirationer är ju denna bara för skön: http://www.konspiration58.com/default.php
    Värt att nämna angående den är att det hela är gjort för att vara en bluff. Åtminstone tror jag att det fortfarande är så?

    Dokumentären gick för knappt 10 år sen skulle jag tro och var mycket trovärdig, bla. var Lennart Johansson med vill jag minnas.

    Jag blev så upprörd att jag tog kontakt med upphovsmannen och han förklarade för mig att det hela var på låtsas. Det var tänkt som en provokation mot yngre män med väldigt kort hår för att försöka få de att förstå det orimliga i att förneka en händelse som så många upplevt och kan berätta om.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    60
    Medlem#
    7463

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Mythbusters gjorde ett avsnitt om just detta, hittade några snuttar från det på youtube:
    http://www.youtube.com/watch?v=9JbaM1xNIis
    http://www.youtube.com/watch?v=Wym04J_3Ls0
    http://www.youtube.com/watch?v=MtWMz51eL0Y
    Saab 9-3 1.8t BioPower SC Vector -07

  11. #11
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 043
    Medlem#
    4869

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Citat Ursprungligen postat av Mcgromit
    Så man tog till ALLA medel för att vinna..


    De gjorde de ju också, USA samlade världens bästa ingengörer, tekniker och forskare och lyckades med de största bedriften någonsin, att landa på månen 1969
    Och tror ni inte att Sovjet hade varit de första att avslöja "bluffen"?

    Ta en sväng in på Bad Astronomy. Där finns massor att läsa, inte bara om Apollo

    http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Citat Ursprungligen postat av Mcgromit
    Så man tog till ALLA medel för att vinna..


    De gjorde de ju också, USA samlade världens bästa ingengörer, tekniker och forskare och lyckades med de största bedriften någonsin, att landa på månen 1969
    Som tekniker kan jag vara lite imponerad av vad man åstadkom, som människa är jag övertygad om att världen varit bättre om man lagt en bråkdel av dessa resurser på något för mänskligheten nyttigare.

    "Vinna" förresten, bara det att man betraktade det som en tävling eller kapplöpning visar ju hur tokigt man tänkte.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Nykvarn / Sthlm län
    Inlägg
    239

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av 93t



    De gjorde de ju också, USA samlade världens bästa ingengörer, tekniker och forskare och lyckades med de största bedriften någonsin, att landa på månen 1969
    Som tekniker kan jag vara lite imponerad av vad man åstadkom, som människa är jag övertygad om att världen varit bättre om man lagt en bråkdel av dessa resurser på något för mänskligheten nyttigare.

    "Vinna" förresten, bara det att man betraktade det som en tävling eller kapplöpning visar ju hur tokigt man tänkte.
    Om man ska gå ifrån ämnet lite så är det oxå en tanke.. Vad gav månlandningen mänskligheten egentligen?? Hade nog kunnat gjort mycke annat för dom pengarna för det var nog inte miljoner vi prata om...

    Sen har väl USA ett rykte om sig att alltid vilja vara lite "störst bäst o vackrast"
    så om dom insåg att det inte skulle gå så var dom nog kapabla till att göra en bluff för att senare göra en riktigt rymdresa... MEN jag hoppas ju att det är sant.. Annars är det en ruskigt bra bluff som fortfarande gör att man känner en minsta osäkerhet..
    Saab 9-3 2,0t -07

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta, SAAB turbo-ägare är intelligenta





    Låtom nu ingen konspirationsfoliehattsbeckombergatypskockoflöjts tolle sticka in trynet i tråden och kväka "men det finns ju ingen atmosfär på månen och ändå vajar flaggan hela tiden, så det bevisar att det är bluff hela grejen...." och därmed förstöra min tro på att vi är normalbegåvade och normalutbildade friska och krya vi turboägare, och få mig att spy ner min nya fina MacBook Pro.....



    MVH Tony, som har haft med ovan beskrivna tunn-metall-på-rulle-hatts-tomtar att göra tidigare.....
    Sierra 2,3 Aero

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    463

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Intressant grej är Måndräkterna

    Ute i rymden så finns det enormt mycket strålning. Hur i hel friden har man lyckats tillverka en så tunn dräkt som kan stå emot strålningen man utsätts för?

    SAAB 9-3 Aero -01

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Den förmätet överlägsna attityden gentemot de som tvivlar på det andra ser som absolut sanning får mig att komma att tänka på ett citat av 1950 års nobelpristagare i litteratur.
    Gissa vilket?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #17
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Den förmätet överlägsna attityden gentemot de som tvivlar på det andra ser som absolut sanning får mig att komma att tänka på ett citat av 1950 års nobelpristagare i litteratur.
    Gissa vilket?

    "Det finns inga gränser för de orimligheter som en regering kan få medborgarna att tro på" Bertrand Russell

    Jippie, mamma, mamma, kolla in det här, JAG VANN!!!
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av Kozmo
    Intressant grej är Måndräkterna

    Ute i rymden så finns det enormt mycket strålning. Hur i hel friden har man lyckats tillverka en så tunn dräkt som kan stå emot strålningen man utsätts för?


    Nu är ju dessa gamla dräkter trots allt lite mer komplicerade i sin uppbyggnad än en enlagers windbreaker med en stor V-bandsklämma runt halsen för 29,96 kr från ÖB....


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Den förmätet överlägsna attityden gentemot de som tvivlar på det andra ser som absolut sanning får mig att komma att tänka på ett citat av 1950 års nobelpristagare i litteratur.
    Gissa vilket?

    "Det finns inga gränser för de orimligheter som en regering kan få medborgarna att tro på" Bertrand Russell

    Jippie, mamma, mamma, kolla in det här, JAG VANN!!!
    Nix, gissa på bara. Det där handlade väl mer om "bluffen" i sig, inte om hur skeptikerna hånas av de tvärsäkra?

    Gläd dig över att du och förhoppningsvis flera har lärt er något nytt trots att det var "fel" citat.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    222

    Re: Månlandningen en bluff?, jo tjena.

    Titta på Moon rising filmerna på Youtube, då kan vi snacka foliehattar.
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

Liknande ämnen

  1. Tjena! Im back ;)
    Av -= Marcus =- i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 04:18
  2. PPC-bluff?
    Av Pelle i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 12:05
  3. Bilfirman Bluff & Båg AB
    Av TeamKarlsson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 23:42
  4. Tjena!!! 9-5 Takvinge???
    Av Henrik1973 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 10:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •