Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Påtryckningar om att sälja bilen?

  1. #1
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 399

    Påtryckningar om att sälja bilen?

    Har ni vatt med om att någon går på om att få köpa bilen fast ni INTE velat sälja?

    Vad gör man, och hur långt får det gå innan det är legitimt att bli oförskämd?

    Jag menar, hur rolig ersättare kan man få för 150 k idag?
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123

    Re: Påtryckningar om att sälja bilen?

    Vilken? 9000? I så fall kanske jag kan få vara med i budgivningen

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Påtryckningar om att sälja bilen?

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Har ni vatt med om att någon går på om att få köpa bilen fast ni INTE velat sälja?

    Vad gör man, och hur långt får det gå innan det är legitimt att bli oförskämd?

    Jag menar, hur rolig ersättare kan man få för 150 k idag?
    Men vad är problemet? Sätt ett ohemult pris då som du skulle kunna acceptera men du tror "köparen" tycker är för högt.

    Eller är det DU som nämnt 150' men nu ångrat dig?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 399
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Vilken? 9000? I så fall kanske jag kan få vara med i budgivningen
    På Saaben finns redan spekulanter, men den vill jag inte heller sälja...


    Citat Ursprungligen postat av LM
    Eller är det DU som nämnt 150' men nu ångrat dig?
    Ja, är väl kanske där som tån klämmer. Men jag tyckte faktiskt att jag blev lite pressad till en summa, och då kläckte jag fram 150' på måfå fast jag hellre borde pekat med hela handen och ropat 250' som en hel general.

    Man skall helt enkelt i varje stund man är ute och kör ha fullständigt klart för sig under vilka villkor man kan tänka sig sälja, alla tecken på velig mjukhet hugger dom på!
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 890

    Re: Påtryckningar om att sälja bilen?

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Jag menar, hur rolig ersättare kan man få för 150 k idag?
    Du kan ju alltid skaffa dig en riktig M-coupé: http://www.blocket.se/vasternorrland...6_22367454.htm

    Dock skall det väl på TRX turbinfälgar? Och gula framblinkers?

    (Känner säljaren men visste faktiskt inte att han hade en sådan, dock inte så konstig med tanke på hans omsättning av roliga bilar.)
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 399
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Du kan ju alltid skaffa dig en riktig M-coupé: http://www.blocket.se/vasternorrland...6_22367454.htm

    Dock skall det väl på TRX turbinfälgar? Och gula framblinkers?
    TRX-puckar? Nä min själ, såna har jag haft i dryga 17 tum och det var ingen höjdare. Jag tycker du kan påtala för din bekant att vxl-knoppen, mattorna och de vederstyggliga M6-emblemen ska han ta och kasta nånstans om han vill ge ett någorlunda seriöst intryck. I övrigt anser jag att "äkta M635CSi" finns det lite för många av...

    Jag cyklade ner på stan för ett glas vin och funderade.... man kan få en hyfsad E39 M5 för den typen av pengar, eller en ganska cool Mersa SL500 - typ DEN HÄR - eller en halvdan gammal Porsche 911 sc, eller en riktigt fin 928, en seriös 968, en fin Corvette C3 eller en.......

    Men skulle jag få roligare? Njaaee, det är svårt att tro, för dessa pengar. Jag har börjat känna min Bimmer nu, och den framstår mer och mer som ett kalasexemplar, ett riktigt bra köp. Men det är väl därför folk vill köpa den jefveln av mig.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 800

    Re: Påtryckningar om att sälja bilen?

    Äh behåll den. Visst det är kul att byta bilar och prova lite nytt, men gräset är inte alltid grönare på andra sidan. Kul med en ovanlig bil dessutom, som E31:an ändå är.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  8. #8
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 399
    För närvarande finns EN enda E30 M3 på blocket, och det är en cab. Tyvärr finns det två stycken på AP men nejnej NO SEE NO HEAR
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304

    Re: Påtryckningar om att sälja bilen?

    BMWs 8-serie är väl inte så ovanligt, eller är det en raritet nu? 150k verkar väl ganska bra betalt, men höj priset om det tjatas "jag har blivit erbjuden ett intressant byte så priset är minst 180"

    E30 M3 i originalskick hade ju varit nåt, bra mkt mer klass än alla E36 som stylas sönder.
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  10. #10
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640

    Re: Påtryckningar om att sälja bilen?

    Eller säg bara ayy du har ändrat dig och att bilen inte längre är till salu ens i tanken...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  11. #11
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 399
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    BMWs 8-serie är väl inte så ovanligt, eller är det en raritet nu?
    Modellen som sådan är vanlig på blocket och t ex mobile.de, men hur ofta ser du en ute på vägen? Sanningen är väl att en 8-serie i fullt fungerande och krångelfritt skick är förhållandevis sällsynt, de allra flesta som finns på marknaden är från 1991-92 med V12 och dessa skulle jag personligen inte röra i med tång. Det är som med Porsche 928; 8-seriespektrat rör sig från rent skröfs till riktiga toppexemplar, varav de senare inte växer på trän.

    Sen kan jag också förstå att en svart-svart är mer attraktiv än nån turkosmetallic med flerfärgad beige-grå-svart-vit inredning...

    Men men, snubben i fråga har faktiskt inte ringt ännu, så han kanske lugnar sig.


    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Jag tycker du kan påtala för din bekant att vxl-knoppen, mattorna och de vederstyggliga M6-emblemen ska han ta och kasta nånstans om han vill ge ett någorlunda seriöst intryck. I övrigt anser jag att "äkta M635CSi" finns det lite för många av...
    Kanske lite för hårt sagt ser jag nu men i kretsarna är dylika saker heta ämnen, och många får fullständigt krupp över minsta eftermarknadspryl. Själv får jag medge en viss irritation över diverse Schnitzer-pedaler, tillbehör från fel bilar och all denna evinnerliga hittepå-M-badging. Fel fälgar kan jag däremot överse med av nån anledning.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    733

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    BMWs 8-serie är väl inte så ovanligt, eller är det en raritet nu?
    Modellen som sådan är vanlig på blocket och t ex mobile.de, men hur ofta ser du en ute på vägen? Sanningen är väl att en 8-serie i fullt fungerande och krångelfritt skick är förhållandevis sällsynt, de allra flesta som finns på marknaden är från 1991-92 med V12 och dessa skulle jag personligen inte röra i med tång. Det är som med Porsche 928; 8-seriespektrat rör sig från rent skröfs till riktiga toppexemplar, varav de senare inte växer på trän.

    Sen kan jag också förstå att en svart-svart är mer attraktiv än nån turkosmetallic med flerfärgad beige-grå-svart-vit inredning...

    Men men, snubben i fråga har faktiskt inte ringt ännu, så han kanske lugnar sig.


    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Jag tycker du kan påtala för din bekant att vxl-knoppen, mattorna och de vederstyggliga M6-emblemen ska han ta och kasta nånstans om han vill ge ett någorlunda seriöst intryck. I övrigt anser jag att "äkta M635CSi" finns det lite för många av...
    Kanske lite för hårt sagt ser jag nu men i kretsarna är dylika saker heta ämnen, och många får fullständigt krupp över minsta eftermarknadspryl. Själv får jag medge en viss irritation över diverse Schnitzer-pedaler, tillbehör från fel bilar och all denna evinnerliga hittepå-M-badging. Fel fälgar kan jag däremot överse med av nån anledning.
    Vet att min lärare när jag tog CE kort hade en sådan med V12, men han vågade inte åka med den då han sa att varje gång man tog ut bilen så fick man räkna med att åtgärda något i motorn.
    Har i övrigt aldrig sett en med v8 och själv tycker jag att den motorn låter klart trevligare än v12'an.
    Så behåll bilen, en av de få BMW som jag tycker är riktigt snygg och med den motorn är den säkert riktigt rolig också.
    Bilen: Saab 9000 CD 2.3T på garaget: http://www.garaget.org/?car=152851

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-07, 21:21
  2. Bli tvingad att sälja bilen?!
    Av Fredrik.j i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 22:04
  3. Sälja bilen - får man något för den ?
    Av Brandten i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 23:32
  4. Sälja bilen! Pris?
    Av Saab_muppen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 19:31
  5. Sälja bilen!
    Av bridgeman i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 14:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •