Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Startproblem med varm motor

  1. #1

    Startproblem med varm motor

    Hej,
    Jag har ett problem som helt plötsligt dök upp på min Saab 9-5 Vector, 2,3t -04

    Med varm motor vill den inte starta, ingen motorlampa tänds, men med kall eller ljummen motor startar den på en gång, kan det vara tändkasset eller vevaxelgivaren som har gett upp?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904

    Re: Startproblem med varm motor

    Citat Ursprungligen postat av Leppen
    Hej,
    Jag har ett problem som helt plötsligt dök upp på min Saab 9-5 Vector, 2,3t -04

    Med varm motor vill den inte starta, ingen motorlampa tänds, men med kall eller ljummen motor startar den på en gång, kan det vara tändkasset eller vevaxelgivaren som har gett upp?
    Sätter en tjuga på vevaxelgivaren.

    Spola kallvatten på givaren nästa gång bilen vägrar starta eller byt den ändå: http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/...o.asp?nsteps=2
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Startproblem med varm motor

    Ska testa att byta den, det var ju ett överenskomligt pris på mekonomen och såg inte så svårt ut...

  4. #4

    Re: Startproblem med varm motor

    Nu har jag sökt som en tok överallt efter givaren, ingen butik hade den hemma så jag for förbi SAAB och frågade, väntade mig en prischock men dom tog bara [b]820kr[b] för den mot mekonomens 736 och autoexpertens dryga 1000kr , nu är det bara att sprätta upp huven och byta, håll tummarna...

  5. #5

    Re: Startproblem med varm motor

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Sätter en tjuga på vevaxelgivaren.

    Spola kallvatten på givaren nästa gång bilen vägrar starta eller byt den ändå: http://www.twinsaabs.com/9-5_repair/...o.asp?nsteps=2

    Nu har jag bytt vevaxelgivare, det verkar funka men fan vad trångt det var när man har motorvärmare.... Är väl skyldig dig en tjuga..

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Ryckig gång ibland samt startproblem varm motor OG9-5
    Av onni i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 17:05
  2. 9-5 2.3T -03 startproblem varm motor
    Av Magge71 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 00:15
  3. Startproblem vid varm motor, 9000 Aero-93
    Av HGAero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 18:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •