Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: parkeringskador...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170

    parkeringskador...

    Va trött jag blir! Trots att man ställer sig mellan de två finaste bilar man kan hitta i parkeringshuset Nordstan så upptäcker man vid nästa tvätt den första riktiga skadan i lacken efter två veckors innehav av den "nya" bilen. Nån j***l (eller j**lina) har bara smällt upp dörren i sidan på min pärla utan att bry sig ett dugg och sedan smitit från olycksplatsen. Är inte detta att jämställa med...åtminstone dråp, enligt mig.

    Borde vi inte införa en ny lag som gör det möjligt för mig som ordningssam bilägare att skjuta sånt folk...i knäskålen iaf?

    Nämen skämt åsido, jag tycker det är riktigt illa att folk kan bete sig sådär. Att dom inte bryr sig om sin egen bil struntar jag i men när det går ut över andra människor och deras dyrbara ägodelar blir jag helt vansinnig. Ska man behöva skaffa fendrar till bilen? Vet inte riktigt vad man ska göra förutom att inte parkera där det inte finns några andra bilar. Men då får man ju bli ståendes hemma i garaget.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 500
    Håller med dig fullständigt.
    När jag köpte min bil fanns det inte en enda bula, nu finns det ett flertal.
    Blir så förbannad på folk som inte kan ta sitt ansvar å sätta en lapp på bilen när dom skickat upp dörren på den.
    Tror f*n att jag ska gömma mig i bilenen hel dag på en parkeringsplats, då borde man få tag i någon tycker jag.
    Jag tror att det är mest kvinnor och barn som orsakar dessa skador,men jag kan ha fel oxå.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    443
    När jag skulle köpa min bil hade jag den på M-test. Dom påpekade då lite småbulor och "parkeringskador". Skönt tänkte jag, för då slipper jag få dessa anfall varje gång man stått på en parkering och fått nya märken. Går fan bara att ha bruksbil i dagens Sverige.
    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    370
    Medlem#
    6396

    aa

    råkade ut för samma grej när jag var på elmia mässan idag nån j**el som sagt hade plockat backspegeln på polarns 9-5 aero o den hängde bara så glatt där när vi kom tillbaka.. sen kanske de inte är lika jävligt som att få bucklor i bilen men det är iallafall likförbannat irriterande..
    Saab 9-5 sc 1.9TID vector
    http://www.garaget.org/Cribbe

  5. #5
    Detta problem suger så j-vla hårt, men skulle inte denna diskussion ligga nån annanstans egentligen?
    Inte för att jag tar illa upp, men nån gör säkert det snart...
    Saab 9-3 Aero -01. Performance by ANA Stockholm, NU SÅLD!

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    kom på vad man kan göra just nu... inte säkert att det alltid fungerar men... allt fler och fler har ju kamera i mobilen, tar ju inte allt lång tid att ta ett kort med bilens färg och reggplåt...

  7. #7
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Själv brukar jag alltid skriva upp regnummer i mobilen om jag ser att det är väldigt trångt (har än så länge inte behövt använda informationen, men ändå)

    Parkeringshus är onda, så dom försöker man undvika så mycket som möjligt.
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    827
    Ni andra som dubbelparkerar, hur gör ni? För även om man ställer sig mitt i två rutor så har ju de angränsade bilarna anpassat sig till det tills man är tillbaks så nu står bilarna ääänu närmre känns de som?

    Ska man försöka ställa sig lite på snedden över två rutor för bästa resultat?

    Någon annan som betlar för två rutor om det är på en parkering där det kostar, lägger ni ett kvitto på i varje hörn av rutan?
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    67
    Citat Ursprungligen postat av G-man
    Ni andra som dubbelparkerar, hur gör ni? För även om man ställer sig mitt i två rutor så har ju de angränsade bilarna anpassat sig till det tills man är tillbaks så nu står bilarna ääänu närmre känns de som?

    Ska man försöka ställa sig lite på snedden över två rutor för bästa resultat?

    Någon annan som betlar för två rutor om det är på en parkering där det kostar, lägger ni ett kvitto på i varje hörn av rutan?
    Jag tog upp detta med en lapplisa på stan och erbjöd mig att betala två parkeringsavgifter men hon sade att det inte hjälper...En bil en ruta annars blir det böter.
    Men inte tar jag någon hänsyn till detta, jag använder två parkeringsfickor i allafall. Går det så går de...
    9-5 Aero -05

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404
    Polis anmäl skadan och var den du stod när det hände.
    Är det sånna skador som måste repareras går en speciell försäkring in och täcker de om du har helförsäkring.
    Har själv varit ut för de och inte betalat nått för att få de reparerat.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gislaved
    Inlägg
    339
    är det ingen självrisk då `??
    900ng bsr steg 3 *såld*
    ny: 9-3 Aero 01 Nordic steg 3

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170
    Jo, jag kollade vad det var för bil som stod bredvid och tänkte att den skit-nissanen känner säkert för att repa min bil och nu vet jag det...så hädanefter blir det till att ta kort på fula bilar som står bredvid min. Men polisen ger ju f*n i sånt. Dom lyfter ju inte ett finger ens för de flesta inbrott så varför skulle de bry sig om en parkeringsskada.

    Hmmm, om inte denna tråd passar under ämnet "Bilvård" veti tusan vilken som passar bättre...eller?

    Självklart blir det självrisk, inte bjuder försäkringsbolaget på nån omlackering utan vidare.

    Och självklart är det kvinnor och barn som det flyger mest lack omkring. Barnen har ju inte bättre vett och kvinnor tycker bara det är ett transportmedel och ser inte att det är en ovärderlig ägodel som står där. Jag tänker inte hänga ut mina hemskt vårdslösa tjejkompisar men vissa kör på däck med punktering och tror det ska funka lika bra som på cykel, vissa lämnar nyckeln i bilen bara för att de ändå ska iväg igen om en timma och en del andra ser på en ny repa och säger "Jaja, men det ska ju synas att den används", så jag lånar aldrig ut min bil till kärring och småkids som inte värderar pärlan högre än sitt eget liv.

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 894
    Döda dom helt enkelt Nä så är det ju inte men men vill faaan avreagera sig på något eller hälst på den skyldige som man aldrig hittar
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    715
    om t.ex morsan är inne och handlar så sätter jag mig bak där det är tonat och sänker musiken och väntar tills jag hör en smäll eller känner nått. har ej hänt än men den gången det gör de så lär jag flyga ur bilen och läxa upp dem

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170
    Ja, nästa gång det händer och jag får tag i den skyldiga kommer jag rista in "Såhär går det om man smäller upp dörren i en annan bil!" så djupt i deras lack att det börjar rosta på en kvart.

    Kan ju även tillägga (så att inga tjejer tar illa upp i onödan) att det där med att det bara är kvinnor och barn som smäller upp dörren i sidan förstås inte gäller alla. Naturligtvis finns det undantag där tjejer är jätteförsiktiga och även killar som är hur vårdslösa som helst.

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    178
    Jag vet hur det känns!!
    Jag köpte en Ibiza i höstas, suuuperfin!! Stått i ett garage i Borlänge i ett par år, meeeen i alla fall, gjorde en lackbehandling hos Team1, så jag vet precis hur bilen var i lacken när jag köpte den. Nu, ett par månader senare, efter att dela parkering med idioter, har jag säkerligen kammat ihop ett tiotal dörruppslag och tre fina repor, varav en har gått genom lack och allt.
    Har försökt få tag på "familjen" som äger den ruttnande scorpioskitkombin, men utan resultat, så nu har jag ställt mig i kö för byte av parkeringsplats.

    Folk bryr sig inte helt enkelt, dom spelar inte med full kortlek. Har inte alla gråa aktiva. Har inte alla indianer i kanoten.... osv osv, finns inga ord för alla dessa idioter. Kostar hederligt folk massa pengar att fixa, bara för att dom inte tar sig tid att hålla i dörren när dom ska i och ur.

    Puh.... det börjar koka i hjärnan...
    Barn omtalar vad de gör, gubbar vad de gjort, och narrar vad dom ska göra./Johan Oxenstiern

  17. #17
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Har fått flera dörruppslag på vänster bak och framdörr .. Har dock inte sett när dom gjort det för hade jag gjort det så #*&%"/ !! Men jag orkar inte bry mig och laga upp det. Det är helt onödigt för det kommer ändå och bli nya tyvärr . Så jag orkar inte bry mig om det. Men den dagen jag ser nån dra upp en dörr på min bil och försöka köra därifrån så kommer dom inte komma därifrån utan att dom har en söndrig bil..

    //M

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    fan tror inte vi har fått nått sådant på våra bilar nångång! only in södra sverige säger jag!
    9-3x TTID 20x9,5

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    715
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    fan tror inte vi har fått nått sådant på våra bilar nångång! only in södra sverige säger jag!
    Det är la för att närmaste granne bor 3 mil bort :P ne skämt åtsido hoppas inte du tog illa upp

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553
    Citat Ursprungligen postat av Hulken
    Citat Ursprungligen postat av lutte
    fan tror inte vi har fått nått sådant på våra bilar nångång! only in södra sverige säger jag!
    Det är la för att närmaste granne bor 3 mil bort :P ne skämt åtsido hoppas inte du tog illa upp
    haha, nä det gör jag faktiskt inte. jag är van med sådana fördommar mot oss nordbor
    9-3x TTID 20x9,5

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •