Har du den senaste mjukvaran för spjällhuset?
Har du den senaste mjukvaran för spjällhuset?
Sport eller Comfort
1984 900 Aero, 2011 9-5 Aero TTiD
2004 9-3 2,2 TiD
Ursprungligen postat av dino
Mjukvaran grundar på en MY08'a om jag inte minns fel. Och att den mjukvaran skulle balla hur bara plötsligt ser jag som ganska avlägset
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Nya saker på G. Fick tag på en vänlig skäl jag "dealat" med tidigare som hade ett nästan helt nytt spjällhus (bara provmonterat i felsökningssyfte) liggandes som han monterar på min kärra medans jag pular lite med hans bil.
Ibland ska man ju ha lite tur Detta görs på tisdag.. på onsdag åker nya avgaset på så det blir lite mer flås efter turbon
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Fått tag på sexans?Ursprungligen postat av Manick
///Mackanized
Tillbaka
Nä, låter min orignalsnurra sitta kvar tills vidare. Borde ju iaf kunna få ner mottrycket i avgassystemet lite med 3" tom katt och 2,5" catbackUrsprungligen postat av Mackan
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Har gjort lite mer tester på motorvägen som verkar motbevisa mina katalysatormisstankar och rikta dom tillbaks på spjällhuset...
Låter jag motorn jobba sig upp med en långsam pedalrörelse så går det nästan hela vägen upp mot vad den ska klara utan misständningar eller ryck. Så fort jag gör en snabb rörelse så rycker den till både när jag gasar på och släpper av.
Mysteriet tätnar men får veta på tisdag när spjällhuset byts om det är det som spökar
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Tipps är att du byter åtminstånde framrör + race/sport kisse även om det inte är därför den rycker. Då får du ju ner tempen en hel del på turbo osv. Sen så brukar
inte orginal katten gilla höga effektuttag.
mvh Fabbe
+ T5 kamaxlar, gör 40-50grader på avgastempen...Ursprungligen postat av fabbe
///Mackanized
Tillbaka
Ja tror bestämt Mr. Fabian håller på å bli lite senil ja Jag stod ju hos dig på jobbet och snackade om att jag beställt DP + sportkatt + catbacksystem, remember? Du kikade ju tom på grejjerna jag beställtUrsprungligen postat av fabbe
Virrpanna..
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Blir den 40-50 grader svalare eller vadå?Ursprungligen postat av Mackan
Är det bara att smacka på utan att behöva mappa om?
Ursprungligen postat av Manick
Haha, näädå men de lät som att du skulle avbeställa avgas om det löste sig med spjällhuset
Snart kanske du kommer upp i min kaliber
En polare hade nästan exakt samma bekymmer (9-5 aero -00, st3), efter att bytt ut nästan halva bilen kom någon vänlig själ på att de kunde va katten (racekat. i hans fall). Vips gick den som en dröm, innehållet hade lossnat ur katten typ Mycket råare avgasljud å soppaförbrukningen gick ner direktUrsprungligen postat av Manick
Ursprungligen postat av Wallgren
Ja, jag fick konstaterat idag att det faktiskt är katten som är kaputt. Spjällhuset byttes idag till ett nästan helt sprallans nytt, nada skillnad. Dock så har jag märkt nu när jag startar den kall att det är något under bilen i katt-regionerna som skramlar rätt duktigt innan den blir varm... Han som bytte spjällhuset åt mig idag är dessutom fd saab-mekaniker som nu har eget bilmeckeri och även han var helt säker på att katten var kaputt
Så i morgon blir det 3" från turbo med sportkatt och 2,5" catback sen ska den väl faaaaaan gå
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Jahapp, då var 3" DP + sportkatt + 2,5" catback monterat men gissa vad?
SKITEN RYCKER FORTFARANDE!
Känns som jag gjort allt nu...
LMM har jag testat med en annan
DI har jag testat två stycken (en av dom är dessutom testad i en annan saab där den funkar klockren)
Har testat med diverse olika stift.
Nytt spjällhus
Bytt MV
Backventiler (blåa) bytta
Kört med både bensin och E85
Startgasat allt jag kunnat hitta under huven
Bytt alla slangar som går att byta
Kvar på listan som kan testas
AV'n (sitter eftermarknads återcirkulerande modell speedparts på nu som är dryga halvåret gammal)
Styrboxen kan han kapitullerat ( är en gammal version från 99 som sitter i, ny programmeras as we speak )
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Vet inte om du skrivit det eller om det gör nån skillnad, men har du provat att köra med original program?
Vad kör du för spridare?
Bränsletrycket ok? (Kollat vakumslangen till btr så den inte är sprucken/torr?)
Hur mycket misständningar har du om du kollar räknarna?
2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.
630cc siemens deka spridare. Originalprogram är inte att tänka på just nu iom att jag inte har mina originalspridare kvar.Ursprungligen postat av Lysmask
Slangen till BTR var faktiskt torr och sprucken men den är bytt nu utan nån som helst skillnad. Bränsletrycket har jag inte mätt upp, har inga grejjer till att göra det. Soppapump är dock helt ny så så länge filtret inte är igensatt så bör trycket vara okej.
Så länge jag kör utan att trycka på så är misständningarna noll men börjar jag trycka på så får jag 30-40 misständningar per fullgas ungefär..
Nya funderingar på fel. Soppafilter? Mapsensor?
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Lite skumt att det dykt upp så plötsligt, känns ju spontant inte som mjukvarufel..
Bränslefiltret kanske inte är nån dum ide, har du bytt det nån gång sen du började tanka e85?
Är misständningarna jämt fördelade över cylindrarna eller sticker nån cylinder ut?
2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.
Mapsensorn kan du ju utesluta med engång då T7 inte har någon. För det är väl mapsenor art nr 91 32 374 du tänker på.Ursprungligen postat av Manick
Men har du några andra felkoder i systemet än P1390?
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Senaste tiden har det bara vart den koden. Har en gång fått en kod för att den misstände på just cyl 2 men det försvann vid stiftbyte och får nu bara "Random missfireings", har inte kollat om det är mer på någon cylinder. Inga knackningar har detekterats på någon cylinder heller.Ursprungligen postat av Mr_Lööf
Bytte soppafilter precis efter etanolkonverteringen och det har gått dryga 2000 mil nu. Köpte precis ett nytt som jag ska montera på nu
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS