Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -97 A50

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skultuna
    Inlägg
    60

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -96

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av koopfan
    Så du tror jag tycker det är värt att lägga 8,5k på rep när bilen kosta 5k mer?? Nä tror inte det är något alternativ för mig iaf. Tar hellre bort spärren så jag i huvudtaget kan köra bilen. Så vem kan hjälpa mig så fort som möjligt? Bor i Skultuna utanför Västeås.

    070-3934866
    Jag tycker att du inte tagit reda på VAD som är fel ännu. Dessutom finns det knappast något dyrare ställe att byta larmstyrdon än det som refererades till ovan men det är din bil och du gör som du vill såklart.

    Dock fixar du inte ett det strulande centrallåset genom att ta bort VSS ur motorstyrdonen men det förstod du säkert redan.
    Men du är ju största problemet iaf att larmdosorna inte får kontakt med larm & c-låset i bilen. går ju öppna c-lås med nyckel men är ju bara startspärren som hindrar mig från att köra bilen... sen nästa lösning då det inte verkar gå att programera om fjärrarna till larmen är att byta larmstyrdon?! Eller nån som nån annan slutsats? Tacksam för snabba tips!

    Kommer iaf åka till Björkmans Bil imorrn och fråga vad dom tycker jag ska göra, bogsera dit den 1,5mil eller kan jag göra något själv hemma?
    Saab 9000 2,0LTT-R A50 Steg 4,5 -97
    http://www.koopfan.se

  2. #22
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -96

    Citat Ursprungligen postat av koopfan
    ..eller kan jag göra något själv hemma?
    Öppna larmstyrdonet och löd om lödpunkterna kanske?
    Om jag inte minns alldeles tokigt sitter larmstyrdonet på passagerarsidan till höger om/under handskfacket.

    Vad säger säljaren av bilen om det hela?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skultuna
    Inlägg
    60

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -96

    Kan säga att jag kan inget alls om saab då detta är min första. Så att säga bara löda om nå punkter hjälper mig inte dock. Förra ägaren verkar inte ha rent möjl i påsen då han på 2ställen i annonsen skrev att det var en -98 A50 170hk men inget stämde. Det är en -97 150hk, hur vet jag om det är en A50? Enda svar ja fått är att ja måste måste låsa upp med larmet för att den ska starta. Men det går ju inte. Frågan är hur fan han fick igång bilen. Han vill ju inte säga hur. Ringer jag nu på samma nummer så svarar hans kompis att jag har ringt fel typ. Nått är skumt. Skruvarna till plasten ovanför styrboxen vid rutan saknas så frågan är om nått är fixat med den, ser dock orörd ut. Hmm
    Saab 9000 2,0LTT-R A50 Steg 4,5 -97
    http://www.koopfan.se

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -96

    Men om säljaren uppenbarligen farit med sån tydlig osanning när det gäller årsmodell och motoralternativ är det väl dags att häva köpet? Eller är du fortfarande nöjd?
    Vad står det angående årsmodell och motoralternativ på köpeavtalet?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skultuna
    Inlägg
    60

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -96

    Skrev tyvär inget kvitto då bilen var så pass billig och allt verka funka. Lite dumt känner jag nu. Men borde ju inte vara omöjligt att få bilen att gå. Ska troligen köpa en chipad box med borttagen vvs och testa om den går då. Tror ni det funkar?
    Saab 9000 2,0LTT-R A50 Steg 4,5 -97
    http://www.koopfan.se

  6. #26
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -96

    Citat Ursprungligen postat av koopfan
    Skrev tyvär inget kvitto då bilen var så pass billig och allt verka funka. Lite dumt känner jag nu. Men borde ju inte vara omöjligt att få bilen att gå. Ska troligen köpa en chipad box med borttagen vvs och testa om den går då. Tror ni det funkar?
    Inte ens ett kvitto på att bilen är betald? Nu skojar du väl?

    "Allt verka funka"? Du skriver ju i första inlägget att du inte ens fick starta bilen själv vid köpet?

    Nåja, med en modifierad box får du förhoppningsvis igång bilen även om du då satt stöldskyddet ur funktion..

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #27
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skultuna
    Inlägg
    60

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -96

    Tar vill saab och testa att båda fjärrarna inte funkå så en ny är beställd och förhoppningsvis kommer det funka.
    Saab 9000 2,0LTT-R A50 Steg 4,5 -97
    http://www.koopfan.se

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    16

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -96

    Citat Ursprungligen postat av koopfan
    Citat Ursprungligen postat av G_B
    1.Det är grymt irriterande att behöva larma av/på när man stannar å stänger av bilen en liten liten stund, kanske för att prata med nån eller så.
    2.Antar det! Startspärr, alltså den ska spärra en start för att försvåra en stöld av bilen skulle jag gissa på.
    3: 3sek. Näe men jag har ingen aning, men det är väldigt liten tid det handlar om, max en minut.

    Anledningen till min fråga var att jag hittills klarat mej undan detta otyg på mina saabar, den 9k jag har nu är alltså den första jag råkat ut för detta med.
    Men jag gissar på att det var nån form av tillval eller så kanske?

    Hmm så jag måste in på saab för att dom ska ända tiden på startspärren?
    Skapa gärna en egen tråd för dina egna problem. Jag vill verkligen ha hjälp själv att få igång min!
    Har inga problem, utan de var ju mer en fråga som har me ditt probelm att göra, kändes bara onödigt att skapa ännu en ny tråd.
    9000 2,3T eller vad det nu är för nån konstig bil...

  9. #29
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    16

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -96

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av G_B
    1.Det är grymt irriterande att behöva larma av/på när man stannar å stänger av bilen en liten liten stund, kanske för att prata med nån eller så.
    Varför tar du ut nyckeln ur tändningslåset då?[/quote

    De gör jag inte, utan det räcker att stänga av bilen så måste jag larma/larma av för att kunna starta igen.
    9000 2,3T eller vad det nu är för nån konstig bil...

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skultuna
    Inlägg
    60

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -97 A50

    Nu går bilen som den ska. Var en trasig fjärr och en med fel batterier i. Så beställde en ny dosa som dom programmera in till larmet, eller c-låset. lyx! 1400 fattigare men allt funkar nu!
    Saab 9000 2,0LTT-R A50 Steg 4,5 -97
    http://www.koopfan.se

  11. #31
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -97 A50

    Citat Ursprungligen postat av koopfan
    Nu går bilen som den ska. Var en trasig fjärr och en med fel batterier i. Så beställde en ny dosa som dom programmera in till larmet, eller c-låset. lyx! 1400 fattigare men allt funkar nu!
    Toppen!
    Två fungerande fjärrkontroller alltså? Samt fungerande centrallås och VSS?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  12. #32
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skultuna
    Inlägg
    60

    Re: Startproblem min nyköpta 9000 2,0t -97 A50

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av koopfan
    Nu går bilen som den ska. Var en trasig fjärr och en med fel batterier i. Så beställde en ny dosa som dom programmera in till larmet, eller c-låset. lyx! 1400 fattigare men allt funkar nu!
    Toppen!
    Två fungerande fjärrkontroller alltså? Samt fungerande centrallås och VSS?
    Javisst! Lyx!
    Saab 9000 2,0LTT-R A50 Steg 4,5 -97
    http://www.koopfan.se

Liknande ämnen

  1. hur ska jag göra med min nyköpta 900ng aero? (snygga till)
    Av sjobas i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 02:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •