Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Framvagns vikt..

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Ystad/Södra Skåne
    Inlägg
    261
    Medlem#
    6210

    Framvagns vikt..

    Hej, min far är i start groparna på att besiktiga sitt hemmabygge, men han behöver veta vad en saab 900T 86-87 årsmodell med AC väger i framvagnen, är det någon som vet var man kolla upp detta?

    Han har ringt till olika saab verkstäder men ingen där kunde hjälpa oss

    mvh
    Kör: 9000CSE 2,3T-95

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    sverige
    Inlägg
    18

    Re: Framvagns vikt..

    Hej!
    Har egentligen ingen exakt uppgift men du kanske kan få ett hum om var det ligger . Vägde min bil på en våg i ett grustag förra året, en 900 -88 2 dörr sedan (coupé) den är konverterad till T16 har servo men ingen AC däremot så har jag en IC så stor som får plats helaluminium och 3" downpipe.tror tyvärr inte att det blir lika tungt som AC med tbh.
    Min bil vägde 760kg fram 460kg bak tot 1220kg (jag satt i bilen hela tiden 78-80kg) det tråkiga är att innan jag byggde om den så var tjänstevikten 1280kg
    och jag har rensat bilen ifrån allt . Inredning,plåtfästen,satt i plastrutor 3st bak skrapat ljuddämpnings material, klippt bort all el som inte behövs(el hissar,c-lås,högtalare,taklucka osv). Jag har vägt allt jag plockat ur och jag önskar att vågen jag vägde på visar fel, jag har plockat ur en bit över 110kg -bur 34kg men jag har inte monterat min plasthuv o bagagelucka o där sparar jag minst 30kg .
    Detta är väl inte till någon hjälp direkt men jag tänkte göra som många andra och svara på något som jag inte har en aning om

    Ha de gött
    Ric

Liknande ämnen

  1. framvagns knarr 9-3 ss
    Av peterkrolle i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 13:45
  2. Totalt framvagns haveri
    Av Danne_H i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 17:15
  3. Framvagns problem
    Av Glader9991 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 17:28
  4. framvagns drivaxel hjullager problem
    Av Grindaa i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 11:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •