Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ground Zero steg

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    13

    Ground Zero steg

    Hejsan! Då jag inte är så rutinerad inom billjud (ännu ) så tänkte jag fråga er kunniga om vad ni vet om Titanium GZTA 2.500TX ground zero steget? Såg en annons på blocket som jag blev väldigt intresserad av. Har dubbla 12" som jag hade tänkt driva med steget. Det är ingen värsting låda men inte ÖB heller.
    Har tyvärr inte namnet på basarna men de är av märket Stealth. Förstår att det inte är lätt att säga hur bra det kommer fungera då jag inte kan säga basens specifikationer. Men hoppas ändå på ett hjälpande svar!

    Om steget suger kan ni ju alltid föreslå ett annat monoblock för runt 1000lappen begagnat.

    Tack å hej!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    203

    Re: Ground Zero steg

    Hallå hallå!
    Som du säger så är det inte lätt att svara på hur det skulle fungera till dina basar då du inte kan någon specc på dom.
    Vet du om du lirar dom i 1, 2 eller 4 ohm?
    Men in mitt tycke så är det steget lite magert för att driva 2 st basar.
    Det duger helt ok för att driva 1st bas men tvivlar på att det kan driva 2st något vidare. Men sen så är det ju helt och hållet vad man har för kvar på hur det ska låta..
    Kör: 9-3 Turbo

    Min bil @ garaget.org

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    13

    Re: Ground Zero steg

    Citat Ursprungligen postat av ShaddeN
    Hallå hallå!
    Som du säger så är det inte lätt att svara på hur det skulle fungera till dina basar då du inte kan någon specc på dom.
    Vet du om du lirar dom i 1, 2 eller 4 ohm?
    Men in mitt tycke så är det steget lite magert för att driva 2 st basar.
    Det duger helt ok för att driva 1st bas men tvivlar på att det kan driva 2st något vidare. Men sen så är det ju helt och hållet vad man har för kvar på hur det ska låta..
    Okej. Nej jag har tyvärr ingen aning, men ska göra mitt bästa och försöka kolla upp så mycket jag kan och sen återkomma!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    203

    Re: Ground Zero steg

    Gör så Du kan även pm till mig så ser jag lättare när det kommit någon ny info Så ska jag hjälpa dig så gott jag kan
    Kör: 9-3 Turbo

    Min bil @ garaget.org

  5. #5

    Re: Ground Zero steg

    Hur har du basarna kopplade, är dem paralellkopplade till 2ohm så kommer det att funka. Men som tidigare nämnts, det är lite väl klent.
    Frågan är ju hur högt du vill kunna spela?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    13

    Re: Ground Zero steg

    Citat Ursprungligen postat av TT-95
    Hur har du basarna kopplade, är dem paralellkopplade till 2ohm så kommer det att funka. Men som tidigare nämnts, det är lite väl klent.
    Frågan är ju hur högt du vill kunna spela?
    Hur paralellkopplar man dem? De har 1 talspole var, läste något om att det var 4ohms basar då?
    "Men om Du ska köra med 2st 4 ohms basar (enkel spole) på ett monoblock i 2 ohm kopplar du bara + och - på bas 1 direkt till steget samt + och - från bas 1 till bas nr 2"
    Är det parallellkoppling?

    Så högt som möjligt för min budget såklart. Men vid eftertanke hade jag väl tänkt lägga högst 1500 på ett monoblock, begagnat då.

  7. #7

    Re: Ground Zero steg

    Citat Ursprungligen postat av Gibbarn
    Citat Ursprungligen postat av TT-95
    Hur har du basarna kopplade, är dem paralellkopplade till 2ohm så kommer det att funka. Men som tidigare nämnts, det är lite väl klent.
    Frågan är ju hur högt du vill kunna spela?
    Hur paralellkopplar man dem? De har 1 talspole var, läste något om att det var 4ohms basar då?
    "Men om Du ska köra med 2st 4 ohms basar (enkel spole) på ett monoblock i 2 ohm kopplar du bara + och - på bas 1 direkt till steget samt + och - från bas 1 till bas nr 2"
    Är det parallellkoppling?

    Så högt som möjligt för min budget såklart. Men vid eftertanke hade jag väl tänkt lägga högst 1500 på ett monoblock, begagnat då.
    Paralellkoppling av basar: alla + kablar från basarna till + på steget och alla - kablar till minus på steget=2ohm om basarna har 4ohm/spole.

Liknande ämnen

  1. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 11:40
  2. Ground loop isolator
    Av Pelle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 12:19
  3. Söker steg-för-steg beskrivning. demontering slavcyl og900
    Av RonnyO i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 12:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •