Smart val från dig - du behöver inte ens gasa när jag står efter kanten och funderar på vad som gick sönder...
80-100hk till hade nog passa fint - men som sagt - det smakar troligen mer än det kostar.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Konsulterat lite med Fredrik på Maptun i ärendet och han rekommenderade inte att plocka ut mer med mitt 19t. Isåfall är det en GT28RS men känner mig inte sugen på att klättra över dit. Så får nog nöja mig med effekten som den är. Mycket effekt är ändå bara ett sätt att dölja dåliga spårval på banan "höhö"
Finns/fanns bara ett spår rakt fram...
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Monterat en brandsläckare i bilen! Känns bra att ha en nära till hands.
Fästet är ett quick-release fäste som funkar väldigt smidigt. Sätter det antingen med slangklämmor runt bågen eller med M8 bultat i golvet.
Sen rycker man bara i en spak för att få loss släckaren. Mer info finns här om man är sugen: http://www.4x4sweden.se/forum/viewto...3e5b5cc1fd7615
Svensktillverkat.
Valde att sätta i bågen då det var massa isoleringsmatta, ventilation etc i golvet framför passagerarstolen. Får se hur det funkar, men den sitter riktigt bra i bågen.
IMG_3743.jpg IMG_3744.jpg IMG_3767.jpg IMG_3704.jpg
Filmklipp: https://www.youtube.com/watch?v=Yb4tO1jKjXE
Blev hastigt och lustigt en rätt stor förändring till nästa säsong. Närmare bestämt helt ny bil!
Har velat haft en M3 E46 länge och nu fanns ekonomiska möjligheter till det och rätt objekt dök upp så jag slog till! Så igår flög jag ner till Malmö och hämtade upp den. Mitt i natten och 65 mil senare är den hemma
Bilen är en sen -03a med 13k mil på mätaren och SMGII lådan. Innebär att den även fått faceliften med LED-bakljus, fjäderbenstag fram och annan huvudbromscylinder.
Tidigare ägaren har utrustat den riktigt smakfullt med bara "rätt" delar.
- KW Clubsport 2-vägs chassi (får mörka detta på jobbet )
- Drexler motorsportdiff 40% med 3.91 utväxling
- Renoverad och förstärkt bakvagn
- Komplett Millway bussningspaket i alu/delrin
- Millway camberstag bak
- Millway topplagringar bak
- Nya 996 Porsche-ok runt om med CSL skivor fram. Pagid belägg runtom.
- Fartfabriken bromskylning
- Stålomspunna slangar
- Halvbur
- 2st Recaro Pole Position i skinn
- Schroth 6-punktsbälten
- CSL ratt
- CSL 19" med Michelin Supersport
Vet själv hur mycket tid och pengar man får lägga ner för att göra en bil banklar så jag var den här gången ute efter en så klar bil som möjligt, och det blev bättre än väntat! Otroligt välskött. Planen är att hålla kvar det fina skicket och utveckla Clubsport-stuket vidare. Bland annat klickar jag nog hem en uppsättning Apex ARC-8 i dimension 9.5x18" från USA idag för att sko med r-däck. Ger möjligheten att åka 265or square runtom
Dock innebär ju detta att Saaben får vandra vidare. Och det är verkligen ingen lätt grej. Känner rätt stort vemod inför det faktiskt hehe. Har ägt den sedan -08 och har lagt ner sanslöst mycket tid och pengar på den. Fördelen är att jag känner att jag kan släppa iväg en bil att vara stolt över och den eventuellt nya ägaren får en grym bil som matchar många riktigt snabba bilar på banan.
Nogpratat! Lite bilder på nya objektet
2015-04-30-08-31-00_img_3675.jpg IMG_3963.jpg
2014-07-10-14-08-51_recarostol.jpg
IMG_4070.jpg IMG_3660.jpg
Stiligt nyköp o projekt helt klart!
Tackar! Känns riktigt roligt
Se där ja - här händer det saker!
Nu måste du lära dig köra bakhjulsdrivet :-)
Vem ska jag nu jaga på nästa års banträff?
Senast redigerat av Johan H den 2015-11-04 klockan 14:19.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Haha ja det blir lite annat att testa bakhjulsdrivet! Kan hända att det redan testades lite i en rondell på blöt asfalt igår natt och det kan hända att när det släpper då JÄVLAR släpper det
Kanske visar sig att Saaben inte har blivit såld till dess så det kanske blir banåka med STCS med några gånger
Rätt där!
Riktiga män har många bilar/leksaker
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Snajsigt!
ligger det CSL programvara i SMG med? hört att det skall göra mycket.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Thanks!
Nej det är oem M3 mjukvara i lådan. Hört lite blandat om hur mkt skillnad det gör. Men det kan nog bli en potentiell uppgradering så småningom!
Men jag kan ju säga att den växlar inte direkt mjukt som det är i snabbaste läget hehe...Fy fan, man tror att bakaxeln ska lossna och lägga sig bakom bilen när man skickar i nästa spett på 8k RPM. Slår i ryggen, känns inte nyttigt
Sitter det en 6a på 320hk i eller? Standard eller med annat godis?
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Sitter 3.2l sexa på 343hk till och med i E46an! Ingenting gjort åt motorn. Men det skjuter på förvånansvärt bra ändå måste jag säga. Bilen väger ju lite mer än Saaben och har lite mindre effekt. Men det är en fantastisk respons med sugmotor och 3.2l alltså!
Tidigare ägare har hållit god ordning även i motorrummet:
IMG_1265.jpg
Mums mums!!
Kompressor och 0,7bar - det du - svarta streck från här till evigheten
Har förra ägaren kört mycket bana eller bara byggt klart?
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!