Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: org ladd saab 9-3 aero 02

  1. #1

    org ladd saab 9-3 aero 02

    hej har efter 10 volvo bilar blandat t5,T5-R och R! har jag nu köpt mig en saab kan knapt något ting om dessa bilar! de jag undrar över är dels hur mycket dom ska ladda org! för min laddar inte ens det gula fältet ut? typ nån gång ibland bara? vad kan problemet vara när den laddar bra ibland och ibland inte? sen tog jag bort magnetventilen på dom flästa av mina volvos och satte dit pysventil! går det göra samma sak på dessa bilar?? tacksam för svar och hoppas att jag blir respekterad som ny saab ägare

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Bara (Utanför malmö)
    Inlägg
    105

    Re: org ladd saab 9-3 aero 02

    Min aero som är orginal laddar 0.9-0.95 vilket är orginal. Min går bara till slutet av det gula fältet och ej in på de röda. Vilket också är normalt. Chippa din bil istället. Pystrim är ingen vidare bra metod för att trimma = inte bra för motorn. Synd att förstöra den på en sån fin bil

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    628

    Re: org ladd saab 9-3 aero 02

    Citat Ursprungligen postat av Aero_988
    hej har efter 10 volvo bilar blandat t5,T5-R och R! har jag nu köpt mig en saab kan knapt något ting om dessa bilar! de jag undrar över är dels hur mycket dom ska ladda org! för min laddar inte ens det gula fältet ut? typ nån gång ibland bara? vad kan problemet vara när den laddar bra ibland och ibland inte? sen tog jag bort magnetventilen på dom flästa av mina volvos och satte dit pysventil! går det göra samma sak på dessa bilar?? tacksam för svar och hoppas att jag blir respekterad som ny saab ägare
    Vad jag vet så ska nålen vara en liten bit ifrån det röda fältet, bara någon mm, om det är orginal. Min lägger sig iaf där när jag trycker på fullt.

    Varför den bara laddar fullt hos dig ibland får någon Saab guru här på forumet svara på

    Men grattis till saaben!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    171

    Re: org ladd saab 9-3 aero 02

    Mätaren visar/mäter luftmassa inte tryck..så det blir ganska varierande värden mht väder och temp..och även luftfuktighet..sen finns det andra aspekter oxo

  5. #5

    Re: org ladd saab 9-3 aero 02

    så dom laddar så pass org alltså?! låter väldigt mycket?!
    Citat Ursprungligen postat av NicklasOlsson
    Min aero som är orginal laddar 0.9-0.95 vilket är orginal. Min går bara till slutet av det gula fältet och ej in på de röda. Vilket också är normalt. Chippa din bil istället. Pystrim är ingen vidare bra metod för att trimma = inte bra för motorn. Synd att förstöra den på en sån fin bil

  6. #6

    Re: org ladd saab 9-3 aero 02

    ja den går upp lite lite högre på kvällen men fortfarande för lite?! har beställt en ny magnetvent i dag!! många tror att det kan vara det?? även bytt stift i dag utan skilnad!!!
    Citat Ursprungligen postat av Intesist
    Mätaren visar/mäter luftmassa inte tryck..så det blir ganska varierande värden mht väder och temp..och även luftfuktighet..sen finns det andra aspekter oxo

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: org ladd saab 9-3 aero 02

    1. Varför inte MÄTA laddtrycket så du VET vad det rör sig om? En tillräckligt noggrann manometer kostar under hundringen.
    2. Ryck R-slangen från magnetventilen och studera laddtrycket då. Blir det högre lider din bil troligen av defekta backventiler.
    3. Med "pysventil" kommer du knappast röna någon respekt i dessa kretsar.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. [LÖST] SAAB 9-3 Aero SS -03a 'bluddrar' vid fullt ladd.
    Av JesperKåttesson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-11-07, 23:53
  2. Saab 9000 Aero 95 laddtrycket på 0.7 vid full ladd med steg1
    Av jonizen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-06-14, 10:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •