Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Laddproblem, 9-5 -03 2.3t automat..

  1. #1

    Laddproblem, 9-5 -03 2.3t automat..

    Hej,

    Har fått problem med laddtrycket i min 9-5'a (helt otrimmad, -03 2.3t med automat)

    Det är lite svårbeskrivet men bilen är helt enkelt jävligt seg på låga varv och vid acceleration från låg hastighet, det känns som att den inte laddar nånting där, den kryper liksom upp till 2000 rpm samtidigt som hastigheten långsamt ökar. Turbomätaren går inte mer än en liten bit in på gula fältet.

    Efter att jag kommit upp i en 50 km/h så beter den sig mer normalt, ute på E4 t ex om jag trycker gasen i botten så sticker den iväg rätt skapligt. Förut har dock turbomätaren vid fullgas legat precis mellan gula och röda fältet, nu går den inte riktigt så långt upp.

    Förslag på vad jag ska kolla först? Nå backventiler eller magnetventil or what? Jag har provat söka men hittar inte något.

    Tack!

    //Rickard

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Skanör, Sweden
    Inlägg
    337

    Re: Laddproblem, 9-5 -03 2.3t automat..

    Skulle först se över vakuumslangarna. Byt alla om du är det minsta lilla osäker på dess kvalitet.
    Kolla sedan dina stift. Dåliga stift kan ge sämre laddtryck

    Om detta inte avhjälper problemet skulle jag prova med en annan LMM, luftmassamätare.

    Lycka till

  3. #3

    Re: Laddproblem, 9-5 -03 2.3t automat..

    Okej, tackar, ska kika det. Finns det nån schysst sammanställning någonstans över var alla slangar är?

    Ett annat nytt fenomen är att när jag startar den, direkt efter brukar den ju varva upp och sen går den ner på normalt tomgångsvarv. Nu dippar den ner lite för långt när den gör det så motorn "knorrar till" innan den lägger sig på normalt varv..

    Kan felet sitta i tändkassetten? Den är ju ökänd för alla möjliga problem.

    Känns som att motorn ska orka få iväg bilen fortare på ettan även om laddtrycket är dåligt?

Liknande ämnen

  1. Laddproblem 9-5 2.3t 03
    Av Cordone i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 11:56
  2. laddproblem...
    Av Jonas_b i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 06:47
  3. Laddproblem
    Av Sandstig i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-11, 13:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •