Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 900 T8-85 fusker

  1. #1

    900 T8-85 fusker

    Hei, har hatt mye problem med at motoren "lugger" eller "fusker".
    I morges gikk den bare på 2-3 sylindre før den ble varm. Noen timer senere startet jeg opp igjen og da kuttet tenningen tvert.
    Har skiftet plugger, rotor, deksel og satt på en blå Biltema -coil (høg-effekt). Pluggledningene er ikke helt nye, nr 2 lik lengde som 3 & 4..

    Jeg kørte den litt hardt noen kilometer på litt turtall samtidig som turboen jobbet, da luktet det brendt..

    Kan det være coilen som ikke er bra nok. Hva med motorstyringen, den ligger jo under setet så jeg skulle ikke tro den ble påvirket ev fukt osv.. (med den gamle coilen ville ikke bilen gå når det var fuktigt i været)

    Har justert tenningen til 18grader, bruker den fremste pluggledningen.
    Motoren virker veldig svak før den kommer opp i 2-3000 omdr, og drar ikke serlig før turboen slår inn.


  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406
    Jag skulle rekomendera dig att köpa nya tändkablar, ny fördelare och rotor så kan nog problemet försvinna.
    Tänk på att använda rätt tändstift också och köp inte för billiga saker när det gäller till tändningen.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Takk for tipset, har allerede skiftet rotor, deksel, men hele fordeleren? Jeg har en liggende fra en 900i, kommer den til å passe min T8 ?

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406
    Citat Ursprungligen postat av stovika
    Takk for tipset, har allerede skiftet rotor, deksel, men hele fordeleren? Jeg har en liggende fra en 900i, kommer den til å passe min T8 ?
    Fördelaren brukar vara samma så jag det ska funka.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 800
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Citat Ursprungligen postat av stovika
    Takk for tipset, har allerede skiftet rotor, deksel, men hele fordeleren? Jeg har en liggende fra en 900i, kommer den til å passe min T8 ?
    Fördelaren brukar vara samma så jag det ska funka.
    Fördelaren är INTE lika på en turbo och en N/A.
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •