Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 9-5 Aero-00

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Härliga Härjedalen
    Inlägg
    469

    9-5 Aero-00

    Har ett litet bekymmer med min 9-5, när jag startar den när den är kall så hostar den till precis som den inte får tillräckligt med soppa, brum... bllurder brum, sen går den fint, har bytt bränslepump då jag trodde den börjat ge upp, "lät mycket om den". Sitter det någon typ av backventil eller nåt till soppan någonstan? Eller någon som har någon ide om vad det kan vara. Bilen är nyservad med nya stift och allt sådant, ca 24k på mätaren. Renoverad motor och ny turbo för 8000mil sedan ungefär..
    Den startar som den skall när den sedan har blivit varm..

    // Isse
    Kör mina kombinerade sommar och vinterbilar
    9-5 Aero Kombi & 9000I, OG 900 T8/T16 den sista under renovering.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    685

    Re: 9-5 Aero-00

    Jag har samma problem fast 10 gånger värre och nu är biljäveln helt död. Håller på att byta soppapump och vevaxelgivare.

    Eftersom du har bytt soppapump så kanske du borde prova med en annan tändkassett? En halvdefekt sådan kan orsaka en massa konstiga problem.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Härliga Härjedalen
    Inlägg
    469

    Re: 9-5 Aero-00

    Ok jag har bytt vevaxelgivare, dock är det 2 år sedan. Får försöka leta nån som har en sådan att låna ut, eller testa nästa gång jag är till verkstaden ( 7mil bort ) segt att man bor i ett så volvo tätt område, inte många som åker "riktig" bil här!
    Annars får jag beställa mig en för den jag har lär väl gå sönder nån gång den med..

    tack för svar.. försöker med DI

    // Isse


    Citat Ursprungligen postat av Idlewild
    Jag har samma problem fast 10 gånger värre och nu är biljäveln helt död. Håller på att byta soppapump och vevaxelgivare.

    Eftersom du har bytt soppapump så kanske du borde prova med en annan tändkassett? En halvdefekt sådan kan orsaka en massa konstiga problem.
    Kör mina kombinerade sommar och vinterbilar
    9-5 Aero Kombi & 9000I, OG 900 T8/T16 den sista under renovering.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •