Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Är min lågniva felkopplad?

  1. #1

    Är min lågniva felkopplad?

    Jag lämnade in min bil på Brl i Trollhättan för inkoppling av lågnivå till min baslåda, grejen e att den verkar blivit inkopplad på högtalarna i bakdörrarna. samt ändrar jag bas inställningen på stereon så ändras även baslådan? o basen spelar inte ren bas utan även musik.
    E det någon som förstår hur jag menar eller vet hur det ska vara så svara gärna

    Mvh j-boy

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482

    Re: Är min lågniva felkopplad?

    Citat Ursprungligen postat av j-boy
    Jag lämnade in min bil på Brl i Trollhättan för inkoppling av lågnivå till min baslåda, grejen e att den verkar blivit inkopplad på högtalarna i bakdörrarna. samt ändrar jag bas inställningen på stereon så ändras även baslådan? o basen spelar inte ren bas utan även musik.
    E det någon som förstår hur jag menar eller vet hur det ska vara så svara gärna

    Mvh j-boy
    Skriv gärna vad det är för produkter du har. Jag antr att det är något eftermonterat slutsteg du har samt någon baslåda.

    Det låter som om basen är för högt delad då den spelar mer än bara bas, subbas bör inte delas över 50-70hz.

    Mvh Jens

  3. #3
    jag har ett jensen steg på 500w

    Och en pioneer 12" , vet inte så mycke sånt här

  4. #4
    kan man ändra delningen som du pratar om? Min länk i tidigare inlägg fungerade inte som jag tänkt

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Citat Ursprungligen postat av j-boy
    jag har ett jensen steg på 500w

    Och en pioneer 12" , vet inte så mycke sånt här
    Om steget påverkar nivån på bakhögtalarna, eller snarare om du höjer volymen på stereon och bas och bakhögtalare hänger ihop så har du förmodligen ingen lågnivåutgång på din stereo och dp ha de säkert tagit signal från högnivån (högtalarutgångarna) till bakhögtalarna och kopplat vidare till bassteget, så fadar du bort bakhögtalarna så kommer även basen fadas bort.

    Angående delningsfrekvens på steget så vet jg inte alls hur möjligheterna ser ut att ställa delningarna i steget då det inte står något annat än att det finns inbyggt filter i steget, men lyft på den lilla glasluckan och kolla på det står på de olika rattarna. Ställ sedan in det på LP (lowpass) och sen runt 70hz.

    vill du komma ifrån att basen ska påverkas av de övriga inställningarna i stereon så måste du ha en separat lågnivåutgång på stereon för subbasen.

  6. #6
    ska det stå på 70hz på alla rattar som det står hz på?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280
    Varför inte åka tillbaka till Patrik och grabbarna och be dom kolla på dina saker!
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Citat Ursprungligen postat av j-boy
    ska det stå på 70hz på alla rattar som det står hz på?

    Ska och ska, runt 70hz brukar fungera bra, men det ska även vara 70hz lowpass (LP) annars så kommer du spela allt över 70hz och det vill du inte.

    Sen är det bara att prova dig fram mer exakt va osm passar dig bäst.

Liknande ämnen

  1. Felkopplad laddtrycksmätare T5 ?
    Av fabbe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 22:36
  2. Baslåda felkopplad?
    Av trrane i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 13:44
  3. Startmotorn felkopplad??
    Av Mekarbruden i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 15:07
  4. Följder av felkopplad magnetventil?
    Av AddeA i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •