Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Avslutade "wd40 metoden" idag och gjorde samtidigt ett oljebyte samt en motortvätt. Motortvätten var en försiktig variant med vanlig trädgårdsslang och lite avfettning. Efter att jag låtit motorn torka en stund startade jag upp den och drog ur den ordentligt. Rök duktigt i början och lämnade efter sig ett rejält sotspår. For ut på en liten testrunda efter det. Reagerade på att turbomätaren åkte jojo fram och tillbaka i den första korsningen på tomgång och att bilen ville bluddra litegrann. Körde vidare och symptomen försvann snabbt. Sedan betedde sig bilen som den gick som steroider, helt enormt tryck när man stampade på 3:an och kopplingen slirade dessutom då varvräknaren drog iväg för att sedan falla tillbaka som när man gör kickdown på en automatare, min är manuell. Körde ungefär 3 mil och bilen kändes som vanligt, förrutom att effekten var betydligt bättre än tidigare. Antagligen har jag haft dålig komp på nån cylinder. Kopplingssliret försvann också efter några fullgasrepor. Återvände sedan nöjd hem och parkerade bilen. Städade upp i garaget och gick för att käka.

    Nu till det märkliga. När jag sedan ska åka iväg igen ca 1½ timma senare och vrider på nyckeln så bluddrar biljäveln och dör sedan helt. Försöker starta upp den igen men det händer ingenting mer än att startmotorn maler runt. Inget check engine eller andra felmeddelanden. Kopplar bort batteriet, tar loss tändkassetten och stiften, kollar så allt är OK. Inte en tillstymmelse till vatten någonstans heller. Känns spontant som om bilen inte får soppa. Tycker mig inte höra det lilla vinande ljudet från soppapumpen när man slår på tändningen. Kollar säkringen till soppapumpen, den är hel.

    Har haft problem en tid med att bilen ibland dippar på tomgång helt sporradiskt när den är varm. Kan det möjligtvis vara vevaxelgivaren?

    Vet inte om detta är en ren tillfällighet eller om jag haft sönder någonting när jag motortvättade?
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 589

    Re: 9-5 startar ej

    Citat Ursprungligen postat av Idlewild
    Avslutade "wd40 metoden" idag och gjorde samtidigt ett oljebyte samt en motortvätt. Motortvätten var en försiktig variant med vanlig trädgårdsslang och lite avfettning. Efter att jag låtit motorn torka en stund startade jag upp den och drog ur den ordentligt. Rök duktigt i början och lämnade efter sig ett rejält sotspår. For ut på en liten testrunda efter det. Reagerade på att turbomätaren åkte jojo fram och tillbaka i den första korsningen på tomgång och att bilen ville bluddra litegrann. Körde vidare och symptomen försvann snabbt. Sedan betedde sig bilen som den gick som steroider, helt enormt tryck när man stampade på 3:an och kopplingen slirade dessutom då varvräknaren drog iväg för att sedan falla tillbaka som när man gör kickdown på en automatare, min är manuell. Körde ungefär 3 mil och bilen kändes som vanligt, förrutom att effekten var betydligt bättre än tidigare. Antagligen har jag haft dålig komp på nån cylinder. Kopplingssliret försvann också efter några fullgasrepor. Återvände sedan nöjd hem och parkerade bilen. Städade upp i garaget och gick för att käka.

    Nu till det märkliga. När jag sedan ska åka iväg igen ca 1½ timma senare och vrider på nyckeln så bluddrar biljäveln och dör sedan helt. Försöker starta upp den igen men det händer ingenting mer än att startmotorn maler runt. Inget check engine eller andra felmeddelanden. Kopplar bort batteriet, tar loss tändkassetten och stiften, kollar så allt är OK. Inte en tillstymmelse till vatten någonstans heller. Känns spontant som om bilen inte får soppa. Tycker mig inte höra det lilla vinande ljudet från soppapumpen när man slår på tändningen. Kollar säkringen till soppapumpen, den är hel.

    Har haft problem en tid med att bilen ibland dippar på tomgång helt sporradiskt när den är varm. Kan det möjligtvis vara vevaxelgivaren?

    Vet inte om detta är en ren tillfällighet eller om jag haft sönder någonting när jag motortvättade?

    Vik upp sittdynorna bak,.... ta loss kåpan som sitter där under tyget.
    Vrid på starten....lyssna om pumpen går, gör den inte det byt ut den.
    Hinner inte med allt.....

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej

    Kanske är soppapumpen då. Nötte på starten ett bra tag och ändå var stiften snustorra. Är rädd att jag har pajjat DI:n eftersom jag inte tog bort den när jag motortvättade. Kanske bör göras hur försiktigt man än spolar utan tryck? Tyckte att det rök/ångade litegrann från det hållet när jag startade bilen efter tvätten dock. Tycker bara det är konstigt att bilen fungerade fint efteråt för att lägga av 2 timmar senare när allt har torkat dessutom.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej

    Uppdatering

    Fick igång bilen idag, hur vet jag inte. Fibblade lite med soppapumpssäkringen och pumpade på gasen då startade den. Gick pissdåligt, blöddrade och knackade som fan. Lät den stå och hoppa på tomgång tills den började gå bättre, tog ca 15 minuter då försvann även knacket. Var ute och körde en lång sväng och bilen fungerade helt normalt. Kom hem och vilade ett par timmar, då var helvetet igång igen. Bilen går skitdåligt precis när man startat. Man får ligga och pumpa med gasen i ca 10 sekunder för att den inte ska stanna direkt. Den bluddrar och ryker svart och det luktar apa om bilen. En blandning av bensin och oförbrända avgaser blandat med rostlösare.' Dessutom sprutar det ut något sotliknande ur avgasröret när man varvar ordentligt. Lyckas man hålla igång den så börjar den gå normalt efter några sekunder. Nu har jag dock fått "check engine'" också. Inga problem när man väl får igång den och är ute och kör. Men så fort man stänger av och ska starta igen så börjar problemen¨.

    Vad kan vara fel?
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej

    Bilen totalt död idag. Soppapumpen visar inga tecken på liv. Ny vevaxelgivare beställd och soppapump inhandlas på biltema. Återkommer med en uppdatering.

    Fick loss den gamla pumpen och jag måste säga att det är inget jag vill göra igen. Först ett helvete att få bort plastlocket och tillverka ett passande verktyg. Sedan fick jag lirka hur länge som helst innan jag fick upp armaturen ur tanken. Finns det något knep för detta? Enl Haynes ska man vrida armaturen medurs ett kvarts varv och sedan dra upp. Trots detta ett jävla pillande, och man vågar ju inte använda våld eftersom det känns som väldigt sköra grejer.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej

    En fråga

    Provade koppla in 12v på pumpen via kabeln som sitter ovanpå pumparmaturen innan jag monterade bort den. Den tjockare röda kabeln är plus och likaså den tjockare svarta minus? Hände inte ett jota, innebär det att pumpen är död eller har jag missförstått något? Dom tunnare kablarna hör till flotören/bränslenivåmätaren antar jag?
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej

    Soppapump och vevaxelgivare bytta. Bilen går underbart!
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej

    Jahapp, den glädjen var inte långvarig.

    Körde några svängar idag och skulle iväg igen i eftermiddag då började helvetet åter. Bilen startade som vanligt, gick på tomgång ett tag tills jag stängde av AC:n och slog på den igen. Då dippade tomgången och bilen dog. Försökte starta igen utan att den ens försökte. Soppapumpen hördes och startmotorn drog runt, men ingen tändning. Provade rycka säkringen till motorstyrdonet och stoppade tillbaks den igen. Då började kylfäktarna gå av sig självt utan att tändningen ens var påslagen. Efter detta så går bilen igång men dör direkt, går inte ens att hålla igång den genom att gasa. Tog loss den nya vevaxelgivaren och rengjorde den utan resultat. Kopplade även bort batteriet, tändkassetten och tog ut stiften och rengjorde dom.

    Snart säljer jag skiten på blocket. Vad kan vara fel?
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    457

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Nån jordpunkt som lessnade på att ha konstant kontakt vid tvätten? Det verkar ju komma och gå, så det är väl inte orimligt att det glappar eller är oxiderat nånstans?
    Problemet är i så fall att hitta VAR...
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Citat Ursprungligen postat av GubbNicke
    Nån jordpunkt som lessnade på att ha konstant kontakt vid tvätten? Det verkar ju komma och gå, så det är väl inte orimligt att det glappar eller är oxiderat nånstans?
    Problemet är i så fall att hitta VAR...
    Nu kommer det enbart och går inte alls längre. Nått riktigt mysko är det med bilen. Jag börjar misstänka att startspärren har ballat ur. Om jag låser bilen och sedan låser upp igen, då får jag bilen att tända men det är som om soppatillförseln stängs av direkt. Hur funkar startspärren på 9-5? Tillåter den soppapumpen att gå igång men stryper på annat sätt för pumpen går igång varje gång?

    En annan grej är att larmet måste vara ur funktion. Testade låsa och larma bilen, och trots att vi var 3 pers som kraftigt gungade på bilen så hände inget. Ibland har det gått igång bara man försökt borsta bort lite snö. Satte mig även inne i bilen och larmade, hände inte ett skit förrän jag provade starta bilen trots att den var larmad, då började larmet tjuta men slutade direkt. För nån månad sen fick jag felmeddelandet "service theft alarm" efter att jag tog en rondell i hög fart. Tryckte bort meddelandet och efter det har det inte återkommit.

    Kan det ha blivit nån skit med startspärren i och med att bilen stod med batteriet urkopplat i några dagar då jag skruvade med soppapumpen och vevaxelgivaren? I och för sig fungerade bilen i 2 dagar efter det, men ändå...

    OM det är startspärren som spökar. Måste jag in på en SAAB verkstad eller funkar det med en annan märkesverkstad, eller någon som har rätt datorutrustning? Är på semester och närmsta SAAB verkstad är ca 6 mil bort.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 474

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Citat Ursprungligen postat av Idlewild
    Citat Ursprungligen postat av GubbNicke
    Nån jordpunkt som lessnade på att ha konstant kontakt vid tvätten? Det verkar ju komma och gå, så det är väl inte orimligt att det glappar eller är oxiderat nånstans?
    Problemet är i så fall att hitta VAR...
    Nu kommer det enbart och går inte alls längre. Nått riktigt mysko är det med bilen. Jag börjar misstänka att startspärren har ballat ur. Om jag låser bilen och sedan låser upp igen, då får jag bilen att tända men det är som om soppatillförseln stängs av direkt. Hur funkar startspärren på 9-5? Tillåter den soppapumpen att gå igång men stryper på annat sätt för pumpen går igång varje gång?

    En annan grej är att larmet måste vara ur funktion. Testade låsa och larma bilen, och trots att vi var 3 pers som kraftigt gungade på bilen så hände inget. Ibland har det gått igång bara man försökt borsta bort lite snö. Satte mig även inne i bilen och larmade, hände inte ett skit förrän jag provade starta bilen trots att den var larmad, då började larmet tjuta men slutade direkt. För nån månad sen fick jag felmeddelandet "service theft alarm" efter att jag tog en rondell i hög fart. Tryckte bort meddelandet och efter det har det inte återkommit.

    Kan det ha blivit nån skit med startspärren i och med att bilen stod med batteriet urkopplat i några dagar då jag skruvade med soppapumpen och vevaxelgivaren? I och för sig fungerade bilen i 2 dagar efter det, men ändå...

    OM det är startspärren som spökar. Måste jag in på en SAAB verkstad eller funkar det med en annan märkesverkstad, eller någon som har rätt datorutrustning? Är på semester och närmsta SAAB verkstad är ca 6 mil bort.
    Testa ryck säkringen till styrboxen, kan vara den som fått hicka eller bara helt enkelt sagt upp sig. Tredje säkringen uppifrån, tredje från vänster. Har för mig det är nummer 17 men dubbelkolla det
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Citat Ursprungligen postat av Idlewild

    Nu kommer det enbart och går inte alls längre. Nått riktigt mysko är det med bilen. Jag börjar misstänka att startspärren har ballat ur. Om jag låser bilen och sedan låser upp igen, då får jag bilen att tända men det är som om soppatillförseln stängs av direkt. Hur funkar startspärren på 9-5? Tillåter den soppapumpen att gå igång men stryper på annat sätt för pumpen går igång varje gång?

    En annan grej är att larmet måste vara ur funktion. Testade låsa och larma bilen, och trots att vi var 3 pers som kraftigt gungade på bilen så hände inget. Ibland har det gått igång bara man försökt borsta bort lite snö. Satte mig även inne i bilen och larmade, hände inte ett skit förrän jag provade starta bilen trots att den var larmad, då började larmet tjuta men slutade direkt. För nån månad sen fick jag felmeddelandet "service theft alarm" efter att jag tog en rondell i hög fart. Tryckte bort meddelandet och efter det har det inte återkommit.

    Kan det ha blivit nån skit med startspärren i och med att bilen stod med batteriet urkopplat i några dagar då jag skruvade med soppapumpen och vevaxelgivaren? I och för sig fungerade bilen i 2 dagar efter det, men ändå...

    OM det är startspärren som spökar. Måste jag in på en SAAB verkstad eller funkar det med en annan märkesverkstad, eller någon som har rätt datorutrustning? Är på semester och närmsta SAAB verkstad är ca 6 mil bort.
    Testa ryck säkringen till styrboxen, kan vara den som fått hicka eller bara helt enkelt sagt upp sig. Tredje säkringen uppifrån, tredje från vänster. Har för mig det är nummer 17 men dubbelkolla det
    Har gjort det flera gånger, även ryckt andra relevanta säkringar. Typ insprutning, dice/twice, soppapump osv. Inget resultat.

    Däremot kändes det ett tag som om bilen hade närmare till att starta efter varje gång man ryckt säkringen till motorstyrdonet.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Tändkassetten testad hos SAAB och det är inget fel på den.

    Håller på att bli vansinnig!
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 474

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Citat Ursprungligen postat av Idlewild
    Tändkassetten testad hos SAAB och det är inget fel på den.

    Håller på att bli vansinnig!
    Byta styrbox kanske? Dom kan ju ge upp om man har lite otur fast det är ju ganska ovanligt... Kass vevaxellägesgivare är annars ett hett tips men det lär väl verkstaden redan kollat.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Målilla
    Inlägg
    1 490

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Soppapump och vevaxelgivare bytta. Bilen går underbart!
    Det låter ju som ett elfel. Har du kollat luftmassemätaren? Du har kollat så du inte har lite vatten i tändstiftsbrunnarna? Hade eb V70XC som hackade som f.. när man drog på. Visade sig att det var vatten i en av tändstiftsbrunnarna. Jag har äöven märkt på min 9-5 att mina stift ärgar lite trots ganska täta byten.
    V70 D5 AWD snål och stark
    9-3 1.9TID Vector SportCombi
    9-5 2.3 Aero 2006 Nordic biopower st2

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Citat Ursprungligen postat av Idlewild
    Tändkassetten testad hos SAAB och det är inget fel på den.

    Håller på att bli vansinnig!
    Byta styrbox kanske? Dom kan ju ge upp om man har lite otur fast det är ju ganska ovanligt... Kass vevaxellägesgivare är annars ett hett tips men det lär väl verkstaden redan kollat.
    Lutar åt styrboxen eller liknande. Vevaxelgivare är som sagt bytt.
    Inget fel på tändningen, får gnista på alla stift. Kommer soppa ur bränslebryggan också, samt att stiften blir blöta när man hållt på ett tag. Har även gått igenom alla anslutningar och jordpunkter med elektronikrengörare, kollat så det inte är glapp någonstans. Batteriet är fulladdat, säkringar hela.

    Så fort man larmar på och av så tänder bilen till när man försöker starta, men det är bara på första försöket. Efter det drar den bara runt men tänder inte. Då måste man larma på och av igen.

    Har även provat med reservnyckeln. Inga felmeddelanden eller check engine får jag heller.

    Blir till att bärga bort bilen till en verkstad ikväll.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Verkstan säger sig ha hittat felet. Dåligt soppa tryck.

    "Det ska spruta upp i huven" Någon som kan bekräfta detta?

    Då höll alltså biltemapumpen i 2 dagar Eller så är det läckage i min skarvkoppling.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 859

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Citat Ursprungligen postat av Idlewild
    Då höll alltså biltemapumpen i 2 dagar Eller så är det läckage i min skarvkoppling.
    Gissar på det senare.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Idlewild
    Då höll alltså biltemapumpen i 2 dagar Eller så är det läckage i min skarvkoppling.
    Gissar på det senare.
    Gjorde som i tråden som rekommenderas i detta forum. Skarvade ihop en 8mm bränsleslang från biltema med originalslangen som är 6mm. Använde slangklämmor både vid skarven och på pumpen.

    Ska man ge fan i biltemas soppaslang då?
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    698

    Re: 9-5 startar ej *Edit: Problem igen

    Nu funkar det. Det var biltemas soppaslang som var kass. Köpte ordentlig slang som är ämnad för bränsletankar och nu håller det tätt.
    -16 c220d Bluetec 7G-Tronic AMG line - Polar White
    -09 9-3 Aero SC 2,0t AUT - Carbon grey metallic - SÅLD!
    Numera SAAB-lös och (fortfarande) bekymmersfri Mercedesägare.

Liknande ämnen

  1. Rea på SaabParts igen! *Edit
    Av blinksan i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-08-21, 21:11
  2. Ryckig gång 900 -91 EDIT Igen
    Av Svart CD i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 22:55
  3. hjälp og9-3 (T5)startar ej (edit: problem löst)
    Av 9-3 Robin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 18:05
  4. ABS-problem 9000 -91 EDIT: Vart sitter pumpen?
    Av alqz i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 21:22
  5. slutstegs problem! EDIT: FIXAT
    Av orgish i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 21:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •