Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 9-3 ss aero 03-05

  1. #1

    9-3 ss aero 03-05

    Hej jag har försökt söka men när jag söker hittar jag inte så jättemycket så jag tänkte dra igång en ny tråd.

    Jag har kollat mer och mer på ss aero med 4an i. Tycker dom verkar väldigt mycket bil för pengarna. Mina föräldrar har en 9-3 sc 1,8t -06 som jag tycker funkar helt okej att köra med. Hur funkar dom tidiga aerosarna jämfört med tex mina föräldrars kombi ? Dom är väl typ likadana men lite skönare inredning mm i aeron ?

    Hur håller motorn ihop i dom ? Enda alternativet för mig är manuell och helst 6 växlade lådan. Fanns den på alla årsmodeller eller ? Var en som sa till mig att den bara fanns 03 stämmer det ? Var det isåfall bara aeron som hade den eller fanns tex vector med 6vxl låda med ?

    Mvh Simon
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  2. #2

    Re: 9-3 ss aero 03-05

    Ingen ?
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    130

    Re: 9-3 ss aero 03-05

    Har för mig att jag läst något här på STCS om att framvagnarna är dåliga på de årsmodellerna. Någon del som kan ha så kort livslängd som 500 mil om man har otur. Detta gällde, om jag nu inte är ute och cyklar, fram till modellår 2006. Råkar man ut för detta problem på en '05 eller äldre kan man byta till motsvarande från en '06 så ska det hålla längre.

    Någon kan säkert fylla på med mer info, eller så söker du runt lite i gamla trådar.
    Kör: Saab 9-5 SC Vector 2.0t 2004

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Re: 9-3 ss aero 03-05

    Hej!

    Jag har skrivit en del om min aero som jag hade, sök på mitt nick så kommer du finna lite!
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •