Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

  1. #1

    Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    Nån som kan tipsa om nån typ dessa?

    http://www.anatrollhattan.com/tillbehor ... /handsfree

    /Henrik

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42

    Re: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    installerade Parrot CK3000 Evolution i bilen. Fungerar jättebra!
    Jag köpte med ett adapterkablage till 9-3:an eftersom bilen var handsfree-förberedd, så det var helt enkelt bara till att demontera klädseln till mittkonsollen på passagerarsidan och trycka in kablaget dels i bilens kontakt och dels i Parroten.
    Dessvärre fick jag aldrig bilens inbyggda mic till att fungera något vidare, så jag fick nöja mig med den som följde med i paketet.

    Så nu tystnar stereon vid inkommande samtal och ljudet hörs klart och tydligt i bilens framhögtalare.
    Något annat som är underbart är att det är individuella volyminställningar på telefon och musik.
    Hoppas att det hjälpte!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    17

    Re: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    Jag har en Parrot CK3200 LS Color installerad i min Saab 9-3.

    Fungerar ypperligt.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    31

    Re: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    Citat Ursprungligen postat av Zapp
    ...
    Dessvärre fick jag aldrig bilens inbyggda mic till att fungera något vidare, så jag fick nöja mig med den som följde med i paketet.
    ...
    Blir lite nyfiken... Jag har beställt en CK3100, men det tar nog någon vecka innan jag får den. Var dock nere på Biva och handlade kablaget för att anslut till VDA kontakten. I pappret som följer med kabeln så finns det en utläggning om hur man kopplar om mellan låg- och högnivå anslutning för bilens original-mick om man tycker att ljudnivån är för dålig. Provade du det, och var det för dåligt ljud i alla fall?

    Hoppas att jag kan få hyggligt ljud via inbyggda micken, är ju trist om man måste klistra dit en extra när det redan finns en. Men, det är ju inte kul när det är dåligt ljud heller... Har det problemet med HF:en i min andra bil, fast där är det ändå mick som kom med i paketet...

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42

    Re: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    Hej!
    Nej, jag fick inte med någon instruktion till VDA-kablaget, men om det finns någon sådan så är jag jätteintresserad av att se den! Rätt tråkigt att ha en mic vid fotbrunnen!

    Jag testade dock att skifta +/- på mic-kabeln, men det hjälpte inte.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    31

    Re: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    Så här står det på bladet som kom med min kabel:
    Originalmikrofon
    Om mikrofonljudet är alldeles för lågt är mikrofonen kopplad för högnivåsignal. Flytta kabeln till positionen för lågnivåsignal vilket görs vid mikrofonen i taket på Saab 9-5 (från pos 1 till 2) och för Saab 9-3 i VDA-kablagen (från pos 18 till 14).

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    Citat Ursprungligen postat av Davey
    Så här står det på bladet som kom med min kabel:
    Originalmikrofon
    Om mikrofonljudet är alldeles för lågt är mikrofonen kopplad för högnivåsignal. Flytta kabeln till positionen för lågnivåsignal vilket görs vid mikrofonen i taket på Saab 9-5 (från pos 1 till 2) och för Saab 9-3 i VDA-kablagen (från pos 18 till 14).
    Spännande, ett problem jag också lider av, någon som vet hur man kommer åt mikrofonen i en 9-5:a, måste hela ljuspanelen ner eller går det att pilla loss mikrofonfgallret bara?

    /U

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kyrkhult
    Inlägg
    1 179

    Re: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    kanske inte riktigt det du vill ha men jag köpte en ny stereo med inbyggd bt-handsfree, tidskomp och allt annat man kan önska sig för 2600kr och det funkar ypperligt. kenwood 8044
    Saab 9-3 tid -05
    superduke 1290R -14

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    31

    Re: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    Citat Ursprungligen postat av ullberg
    Spännande, ett problem jag också lider av, någon som vet hur man kommer åt mikrofonen i en 9-5:a, måste hela ljuspanelen ner eller går det att pilla loss mikrofonfgallret bara?
    /U
    Ljuspanelen måste ner, men det är väldigt enkelt, i alla fall på min -07:
    1) Lossa lampglaset genom att bända försiktigt i dess framkant med en smal skruvmejsel
    2) Ta bort skruven framför lampan
    3) Dra ner lamppanelen, den sitter med några snäppen i fram och bakkant.

    Jag har installerat Parrot HF:en i min nu, fungerar ypperligt Med kabeln från SAAB var det jätteenkelt att bara jacka ihop det, funkade direkt. Det lät dock lite svagt/burkigt i andra änden när man ringde, fast det var visst mest när jag stog parkerad på garageuppfarten. Vid körning verkar det låta helt OK med originalmicken!

    Jag provade också, bara för att testa, att skifta originalmicken till andra läget ("högnivåsignal"). Fick bara höra "Hallå?", "Va", "Du hörs knappt alls!" när jag ringde. Så är det så illa i era bilar, prova att flytta tråden från stift 1 till 2 i kontakten vid originalmicken! Min satt i position 2 från början. Lite pilligt att få loss den röda låsningen som frigör stiften i kontakten, men det går med lite naglar och en liten skruvmejsel. Sedan får man lyfta den lilla läppen i kontakten för att frigöra stiften.

    På Parrot CK3100 finns det också en volyminställning för mikrofonen i en meny, så är det bara lite för högt eller lågt går det att justera där. Även högtalarvolymen påverkar hörbarheten i andra änden. I varje fall när bilen stog still verkade den i andra änden höra en del ekon när jag hade högtalaren för högt...

    För övrigt en väldigt trevlig HF-enhet IMHO! Lättanvänd, men med en hel del funktioner och inställningar. Tydlig display. Lagom stor manöverenhet, fäste den med dubbelhäftande tejp längst ner till vänster på radion, och lyckades lirka in kablarna under stereofronten (fasade lite försiktig av insidan på fronten med en fin fil).

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Nån som använder blåtandhandsfree i bilen?

    Citat Ursprungligen postat av Davey
    Citat Ursprungligen postat av ullberg
    Spännande, ett problem jag också lider av, någon som vet hur man kommer åt mikrofonen i en 9-5:a, måste hela ljuspanelen ner eller går det att pilla loss mikrofonfgallret bara?
    /U
    Ljuspanelen måste ner, men det är väldigt enkelt, i alla fall på min -07:
    1) Lossa lampglaset genom att bända försiktigt i dess framkant med en smal skruvmejsel
    2) Ta bort skruven framför lampan
    3) Dra ner lamppanelen, den sitter med några snäppen i fram och bakkant.

    Jag har installerat Parrot HF:en i min nu, fungerar ypperligt Med kabeln från SAAB var det jätteenkelt att bara jacka ihop det, funkade direkt. Det lät dock lite svagt/burkigt i andra änden när man ringde, fast det var visst mest när jag stog parkerad på garageuppfarten. Vid körning verkar det låta helt OK med originalmicken!

    Jag provade också, bara för att testa, att skifta originalmicken till andra läget ("högnivåsignal"). Fick bara höra "Hallå?", "Va", "Du hörs knappt alls!" när jag ringde. Så är det så illa i era bilar, prova att flytta tråden från stift 1 till 2 i kontakten vid originalmicken! Min satt i position 2 från början. Lite pilligt att få loss den röda låsningen som frigör stiften i kontakten, men det går med lite naglar och en liten skruvmejsel. Sedan får man lyfta den lilla läppen i kontakten för att frigöra stiften.

    På Parrot CK3100 finns det också en volyminställning för mikrofonen i en meny, så är det bara lite för högt eller lågt går det att justera där. Även högtalarvolymen påverkar hörbarheten i andra änden. I varje fall när bilen stog still verkade den i andra änden höra en del ekon när jag hade högtalaren för högt...

    För övrigt en väldigt trevlig HF-enhet IMHO! Lättanvänd, men med en hel del funktioner och inställningar. Tydlig display. Lagom stor manöverenhet, fäste den med dubbelhäftande tejp längst ner till vänster på radion, och lyckades lirka in kablarna under stereofronten (fasade lite försiktig av insidan på fronten med en fin fil).

    Toppen, det ska jag testa. Tack för hjälpen

    /U

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 19:21
  2. Ni som har sänkt bilen, använder ni den?
    Av -Rickard- i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 14:18
  3. Ni som använder AP-22
    Av Gamedawg i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 11:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •