Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lågnivådragning 9-5 sedan

  1. #1

    Lågnivådragning 9-5 sedan

    Tjenare,

    Skaffat Saab3-adaptern. Behöver man slita sönder korgen för att få ur den eller vad har jag missat? Antar att det blir något lättare att komma åt då. Strömkabeln tänker jag köra genom torpedväggen och via tröskeln bak till reservhjulsbaljan där jag monterat ett steg... Men lågnivå vet jag inte vilket som blir smidigast? Vill ha det på höger sida. Hur har ni som skaffat en extra låda där bak löst detta, utan synlig kabel... Går kanske att komma in vänster upp under handskfacket... Ska kika på detta.

    Tips emottages tacksamt!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    459

    Re: Lågnivådragning 9-5 sedan

    Korgen sitter med ett par utpressade plåtflikar på var sida. Genom att dra plåten inåt borde det släppa. Jag behövde inte böja något första gången och definitivt inte efterföljande gånger, men visst krävdes det en del våld. Passa panelen runtomkring bara. Skydda den gärna på något sätt. Min alupanel har en del förtretliga repor numera...

    Det finns rätt gott om plats för kablarna vid handskfacket. Mina får smita ner direkt vid mittkonsollen och sen snedda under mattan framför passagerarstolen ut till kabelkanalen vid tröskeln.
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  3. #3

    Re: Lågnivådragning 9-5 sedan

    Tack GubbNicke

    Precis så som du dragit upptäckte jag nu när jag var och rev i klädsel/plast, att det vore nog enklast och riktigt snyggt! Lär ju inte märkas med ett par lågnivåkablar liggande under den relativt tjocka mattan. Som sagt, tack... Borde "riva" innan man ställer frågor Nu ska jag bara fortsätta såga plast (kontakten) så man får ditt saab3 istället... samt trycka in störningsfiltret och slänga tillbaka allt.

    Gnatt

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Skillnad bakruta og900 vs 99 Sedan
    Av mazurka i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 20:28
  2. Sista 9-5 sedan
    Av evo i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 17:40
  3. Passar SS Sedan -08 bakkjol på SS Sedan -03?
    Av tornros i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 09:16
  4. Svar: 50
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 21:46
  5. Hur bra är AS3 i 9-5 Sedan?
    Av CokeMan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 13:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •