Finns det någon i Uppsala som kan hjälpa mig att läsa ut felkoder på en 9-5 -05 i Uppsalamha en Tech2? Fulnollade en gång men CE kom tillbaka efter ca 20 mil.
Pm:a om du inte vill svara här.
/Johan
Finns det någon i Uppsala som kan hjälpa mig att läsa ut felkoder på en 9-5 -05 i Uppsalamha en Tech2? Fulnollade en gång men CE kom tillbaka efter ca 20 mil.
Pm:a om du inte vill svara här.
/Johan
Hej!
Behöver aktivera mitt aux uttag, har varit i kontakt med verkstad och de vill ha 700kr vilket jag tycker känns lite små dyrt![]()
Någon i trakten som har eller har tillgång till en tech2 och kan göra det för lite fikabröd eller mindre kostnad iaf.
mvh
Patrik
Hej,
du har PM.
/L.
9-5 Aero SC -05
Var det någon som kunde fixa det? har en 9-3:a som ja vill aktivera aux:et på!
Haha va? Jag finns iallafall i södra Stockholm om nån har en...
Jag har en och finns i västerort. Även Risig9000 har utrustning som behövs och finns även han nordväst om stockholm.
SAAB 93 TurboX -08
SAAB 95 2.0t -09
Tech2 med CANdi
Söker också efter någon som kan aktivera aux på en Saab 9-3 2003:a SS i närheten av Linköping för en billig penning.
Saab 9-3SS 2.0t (Nordic Steg 1 Etanol ~205hk) 2003:a
Hej!
Min passagerardörr fram på min 9-3 ss aero är helt död någon med tech2 som kan kolla felet?
Betalar såklart eller om du behöver hjälp med något så ställer jag upp tillbaka![]()
@018Aero Har du sett denna tråd?
Strömlös främre passagerardörr. Saab ng9-3 2003.
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Tack för svaren!
Bilen står avställd o vilar över vintern nu jag ska kolla kontakten i dörren Herman om det inte är den så pm:ar jag dig carlssonlennart![]()
Jag har också maskin och är i uppsala nästan varje dag
Hur gamla trådar är det okej att man startar upp igen?
Söker även jag en med TECH2 som kan dra igång min aux på min 9-3, -03.
Jag finns i Norrort, Stockholm. Men kan ta mig en bit om det behövs.
Rikedomar och berömmelse utlovas!
/ C
Det är väl OK men jag flyttar det från Efterlyst -> Lokalforumet för Stockholmsregionen där frågan passar bättre
Hej där!
Jag är helt ny här på forumet.
Jag har läst mycket här sen jag skaffade min första Saab förra sommaren. Nu har jag reggat mig för att egoistiskt fråga efter hjälp.
Min stereo ger efter ett inbrott i min 9-5 (utfört av mig själv!) meddelandet Radio Code.
Som jag förstår efter att ha läst diverse trådar behöver jag gifta om min stereoenhet med min bils motordator.
Efter efterfrågan hos diverse mekaniker har jag insett att de tar allt från 1000 kr till 2000 kr för detta.
- - - Uppdaterad - - -
Halva meddelandet försvann av någon anledning.
Hej,
Vilken årsmodell har du? Är det samma radio som satt i bilen från början? Och välkommen till forumet förresten![]()
Hej!
Nu är det min tur att ha detta fel.
Misstänkte släpkontakten då rattknapparna sedan tidigare börjat agera konstigt.
Har nu bytt i förhoppning om att varningslampan skulle slockna, men nej.
Misstänker att man måste återställa fellarmet med Tech2!?
Någon i Uppsala med omnejd som har Tech2 och som vill hjälpa mig?
Med vänlig hälsning,
Jerker
SAAB 9-5 Aero -00.
Senast redigerat av JLindborg den 2018-11-25 klockan 10:25. Anledning: Tillägg
Hej.
Behöver hjälp med att programera nyckel till min ng 9-3 2008.
Bor i Uppsala men kan åka en bit för hjälp.
Jag skulle behöva hjälp att programmera in en ESP enhet på min 9-5a! Bilen är inte körbar för tillfället så ni behöver komma till mig, ersättning utlovas!
Min egen tech 2 har gett upp hoppet om livet just nu....
Ägare till en SAAB en 9-3 SS 2.0t, årsmodell 2005 samt en 9-5 SC 2004