Jag skulle behöva hjälp att programmera in en ESP enhet på min 9-5a! Bilen är inte körbar för tillfället så ni behöver komma till mig, ersättning utlovas!
Min egen tech 2 har gett upp hoppet om livet just nu....
Jag skulle behöva hjälp att programmera in en ESP enhet på min 9-5a! Bilen är inte körbar för tillfället så ni behöver komma till mig, ersättning utlovas!
Min egen tech 2 har gett upp hoppet om livet just nu....
Ägare till en SAAB en 9-3 SS 2.0t, årsmodell 2005 samt en 9-5 SC 2004
Jag finna i rimbotrakten, men det är ju en bit ifrån uppsala..
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Du har inte möjlighet att ta dig till Uppsala? Du får ersättning
Ägare till en SAAB en 9-3 SS 2.0t, årsmodell 2005 samt en 9-5 SC 2004
Jag har extremt liten erfarenhet av Tech2 mot 9-5 men jag gissar att det kan behövas tillgång till en PC också för att få säkerhetsaccess. Om så är fallet så blir det lite trist om någon åker utan att ha med PCn med möjlighet till säkerhetsaccess. Någon här har säkert koll på den saken.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Borde inte behövas säkerhetsaccess då det är en 2004 årsmodell på 9-5an men jag har dator med säkerhetsaccess. Det som ska göras är att ändra inställningarna på det nya ESP styrdonet och kalibrera styrvinkelgivaren till ratten
Ägare till en SAAB en 9-3 SS 2.0t, årsmodell 2005 samt en 9-5 SC 2004
Om jag inte missminner mig helt så kan du inte byta inställnigar i ESP styrdonet utan man måste ha ett styrdon med nummer matchande det som satt i bilen om det ska funka att byta.
Jag har dock en idé om att det kan gå om man byter ESP kalibrering i bilens programvara med T7Suite så den skickar ut på bussen att det är en motor som matchar styrdonet bilen kom ifrån så borde det gå att ta el-delen med ett annat nummer ( så länge det är samma kontakt och är ESP )
Vilket som så finns jag i Enköping och har Tech2, Säkerthets Access på Surfplatta, Canbus adaptrar, extra t7 boxar och bänkflash prylar och allt vad man kan önska sig.
Ska till Uppsala på fredag om det inte löst sig för dig.
txlogger
Brukisen Doris NG900 SE -97 2.0t, eget steg 2 ~240hk/380nm. Scarab Green
Projektet Bosse OG9-5 -04 2.3T Kombi, LJR Tune ~430hk/650nm. Graphite Green Pearl
Numret är samma som den gamla som satt i. Den nya enheten satt i en diesel bil med automatlåda om jag inte minns helt fel. Enligt WIS så ska det funka att kalibrera om med Tech 2. Ja du får jättegärna hjälpa mig, har skickat ett PM till dig
Senast redigerat av adam93 den 2024-12-26 klockan 13:20.
Ägare till en SAAB en 9-3 SS 2.0t, årsmodell 2005 samt en 9-5 SC 2004