Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Eftermontera ICM3 med navigationssystemet NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    25

    Eftermontera ICM3 med navigationssystemet NG9-3

    Hej!

    Är hyfsat ny Saab ägare åter igen! Och känns riktigt bra!

    Har en fundering, har idag en stereon med 150watts system med ICM2 skärmen.
    Nu till min fråga!

    Går det att Eftermontera en ICM3 med navigationssystemet? Antar man får skaffa en GPS mottagare & antenn, vart sitter dessa och kostnad, kablage osv?

    Kommer ICM3:an fungera tillsammans med resten som är till 150watts systemet?



    MVH Andreas

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    17

    Re: Eftermontera ICM3

    Jag tror om du söker på ämnet så finner du svaret.

    Jag har själv 300W systemet och ska montera en ICM3 istället för en ICM2. Vad jag förstått så ska det inte vara några problem så länge man väljer Navigation = Nej när man gifter in sin nya ICM3 med en Tech II förutsatt då att man inte vill ha Navigation. Vad jag förstått så är den både dyr och dålig på en saab så det är bättre du skaffar dig en extern GPS.

    När det gäller 150W så borde det funka så länge du har Amp1 och Amp2 tror jag??

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Eftermontera ICM3

    Navigationsdelen tycker jag håller mycket bra. Jämfört med Tomtom och Garmin så hittar den "rätt" väg mycket oftare istället för att ta ut en på avstickare.

    Att den saknar finesser som fartkameravarning är en annan sak, men just att navigera en är den kanon på.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: Eftermontera ICM3

    Jag gillar också navigationen och det är inte massa onödig information på skärmen, väldigt bra översikt

    Navigationssystemet kräver DVD-spelaren+GPS-mottagen bak i bagaget och man bör ha slutsteget i bak för att det ska gå någorlunda smidigt (med den optiska fibern). Sen att de enheterna kostar flis är väl en annan sak.. Antennen på taket är bra att ha också

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5

    Re: Eftermontera ICM3

    Citat Ursprungligen postat av henrikg
    Jag gillar också navigationen och det är inte massa onödig information på skärmen, väldigt bra översikt

    Navigationssystemet kräver DVD-spelaren+GPS-mottagen bak i bagaget och man bör ha slutsteget i bak för att det ska gå någorlunda smidigt (med den optiska fibern). Sen att de enheterna kostar flis är väl en annan sak.. Antennen på taket är bra att ha också

    /Henrik
    har alla saab 9-3 DVD-spelare i bagaget?

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    339

    Re: Eftermontera ICM3

    SDCC tar 4500 kr för skärmen och 1500 kr för radiodelen. Tydligen behöver man byta även radiodelen om man har ICM1 innan.

    Tycker det verkar lite dyrt så jag kommer nog försöka få tag i en ICM2:a.

Liknande ämnen

  1. ICM3
    Av bollman i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-02-22, 09:27
  2. DVD Navigationssystem, ICM3?
    Av Tony6y i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 18:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •