Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 51

Ämne: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

  1. #21
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Trevlig dag, trots att det aldrig vart ett helt varv för min del

    Tack "team t-grön mfl?" för lånet av verktyg och domkraft osv.

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Även jag får ställa in mig i leded av nöjda gasglade medlemmar.

    Jag skulle bara köra lite familjekörning...men hornen växte ut det blev tillslut en massa varv i full fart...eller jag agerade nog mest bromskloss lite oväntat fel som fick mig att avbryta bankörningen blev det dock...blinkers, dimljus, instrumentbelysning och parkeringsljus la av...2 säkringar går hela tiden får felsöka imorgon...

    Blev påmind att jag inte blinkade men fattade inte varför folk inte körde om mig när jag blinkade höger men det fick sin naturliga förklaing och jag kan skylla på tekniken

    Nu ska jag sova med ett leende från öra till öra
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

  3. #23
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Erm, det där lilla "spillet" kom från T-grön. Lång historia kort: Vårt mellanlägg för oljetryck/temp lossnade... Jaja, så kan det gå. Ledsen att vi sabbade en halvtimmes familjekörning, minst.
    Tyvärr kan turbon ha tagit stryk då den tjöt oväntat mycket på vägen från Rödeby till Norje.
    Det känns vääääldigt skönt att sitta och smutta på whiskeyn just nu och sikta på sängen. Vi gick upp 4 imorse och körde kvart i 5... Dessutom gick vi inte till sängs förrän 2 timmar innan vi gick upp... stressmek och lastning i sista sekund. Kan lugnt säga att man är trött som ett ägg. DOCK! Det är alltid värt det med träffarna!
    T-grön behöver lite mer jobb men sen ska vi sjutton bli att räkna med. Största problemet idag var att jag iaf körde som en kratta, lyckades inte alls hitta något spår och det kändes bara osäkert alltihopa då jag upptäcke att oljetryckslampan inte funkar så jag körde bara och lyssnade efter knack från motorn.

  4. #24

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    tack för en strålande dag!
    första gången för mig på bana, dock bara familjekörning nu! men det var absolut inte sista!

    Tack så mycket!
    Mvh Fredrik
    SAAB 9-3SportSedan - 235hk/375nm

    http://www.garaget.org/?car=83876

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    11
    Medlem#
    6865

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Vilken underbardag på Kullen, De va första banträffen för mig också, så nu längtar jag redan till Mantorp. Så hoppas vi att vi får kanon väder där också.
    Ses på Mantorp!
    Saab og900 T16 Aero -85
    Saab 9-3 Aero -01
    Saab 9-5 2,3T -04
    Saab 9-5 2,0T Biopower -06

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Skänninge
    Inlägg
    16

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Tack för en trevlig träff och stort tack till alla som ställer upp och anordnar. Bra jobbat med tanke på att ni var kort om folk och det var många som inte varit med och anordnat tidigare.

    Detta var första gången jag var med och körde på en STCS träff, det var också första gången med og900'an på Kinnekulle.

    Ni har säkert kört med det upplägg ni hade många gånger tidigare men jag skulle ändå vilja ge lite feedback, kanske mycket för att jag inte är invand i STCS modellen ännu.

    Flaggposter: Försök få folk så att det är mer än en person per post. Detta för att vid en eventuell olycka skall en kunna stå och vifta med flaggan och sköta radio och en t.ex. vara snabbt framme med en brandsläckare. Fundera gärna en extra gång på att införa grönflagg också så man vet när faran är över.

    Konabana/Acc: Första varvet runt konbanan så fanns det väldigt få konor som låg ned och pekade vilken sida om konorna och grindarna man skulle gå. Ni kanske är vana att alltid köra samma bana men det underlättar otroligt om man kan se var man ska. Jag påpekade detta för någon i depån sedan som talade om att det brukar nog ligga fler ned normalt sätt och att man kanske missat detta denna gång. (Hej Någon!)

    Var lite svårt att veta var man skulle ta vägen både efter konbanan, skulle man line'a i acc kön, skulle man ta genom depån skulle man smita någonstädes? Samma sak efter acc'et. Även här hade lite strategiskt placerade konor hjälpt till.

    Nu kanske jag låter överdrivet kritisk men jag hade riktigt skoj, jag uppskattar verkligen att det finns folk som ställer upp och anordnar. Detta är bara några små pekare.

    Riktigt skoj att åka märkesträffar dessutom, det skapar alltid en härlig klubbkänsla!

    Med vänlig hälsning Tobias Elfström – i den ”vita” rostiga og900'an
    Tobias Elfström STCS #7533. Hittas på banan med STCS, FCS, LMS och 5100.

  7. #27
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Heeeelt underbar dag! Tack ni som gör det möjligt
    Kul med lite "nytt blod" i slalomen oxo! även om det svider att bli slagen av en annan 9000.

    mvh Jonas

  8. #28
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Vill oxå tacka för en trevlig dag och speciellt tack till den/dom som fixa vädret och alla frivilliga/obligatoriska som gjorde dagen möjlig.

    Lagom mör efter att ha gått upp 02,50 på fredagen för att åka ner till Trollhättan och köra cabriochallange så blev det ingen bankörning/familjekörning utan fick nöja mig med att bli ifrån åkt rakfram (gick desto bättre på motorvägen för Team Steg1).

    Återigen mer information behöver komma, gärna på engång och med lite trevlig ton så kanske folk "bemödar" sig att hjälpa till och soppa/sanera.

  9. #29
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Hej!

    Riktigt lyckad träff må jag säga! Det som för min del skulle börja med lite familjekörning för min del "spårade ur" lite lätt. Det slutade med att jag körde alla banpass och familjekörningar... Första gången på bana och det var RIKTIGT kul. Märktes dock att det saknades ett par 100hk eller så under huven för min del...

    Nästa träff blir det R-däck, tog hårt på mina gatdäck igår, men inte så konstigt med tanke på att det blev precis under 10mils körning på bana igår.

    Stort tack till en riktigt kul och trevlig träff!

    MVH

  10. #30
    Sugmotor tompa i 16vs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Mälardalen Torshälla
    Inlägg
    66

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Ja då får man tacka för en mycket trevlig och underhållande dag! Stort tack till er alla som gör det här möjligt att genomföra!

    Å vilken tur med vädret

    Tycker lite synd om däcken bara, konstigt nog så var det mina bakdäck som blev mest slitna, och bromsarna blev ju knappt varma.
    Saab 900 GL -84 Bruksbil, Saab 900i 16v -90 Finbil,
    Saab 900 T16 -90 Finbil, Saab 900 T16 -91 Bruksbil
    Saab 99 GL -83 Finbil 100% rostfri

  11. #31
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Hej!

    Riktigt lyckad träff må jag säga! Det som för min del skulle börja med lite familjekörning för min del "spårade ur" lite lätt. Det slutade med att jag körde alla banpass och familjekörningar... Första gången på bana och det var RIKTIGT kul. Märktes dock att det saknades ett par 100hk eller så under huven för min del...

    Nästa träff blir det R-däck, tog hårt på mina gatdäck igår, men inte så konstigt med tanke på att det blev precis under 10mils körning på bana igår.

    Stort tack till en riktigt kul och trevlig träff!

    MVH

    jag såg dina horn växa ordentligt vid sista passet

    en otroligt trevlig dag även för mig som ickemedlem fick åka med lite under familjekörningen och hade mycket trevligt att prata med diverse folk, så nästa träff är jag där som medlem istället!

  12. #32
    Grundladd Falcons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sjuntorp
    Inlägg
    173
    Medlem#
    5538

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Jag vill också passa på och tacka för en mycket lyckad banträff.

    /Falcon
    Martin Olander
    9-5 Aero -07
    9-3 Aero Hirsch -14

  13. #33
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Vill oxå tacka för en trevlig dag och speciellt tack till den/dom som fixa vädret och alla frivilliga/obligatoriska som gjorde dagen möjlig.

    Lagom mör efter att ha gått upp 02,50 på fredagen för att åka ner till Trollhättan och köra cabriochallange så blev det ingen bankörning/familjekörning utan fick nöja mig med att bli ifrån åkt rakfram (gick desto bättre på motorvägen för Team Steg1).

    Återigen mer information behöver komma, gärna på engång och med lite trevlig ton så kanske folk "bemödar" sig att hjälpa till och soppa/sanera.
    Kan inte annat än hålla med på alla punkter... Ser fram emot nästa träff, och hoppas att det ska bli minst lika trevligt som årets 2 tidigare träffar...

    Nästa gång blir du ifrånåkt både på strippen och landsvägen hemåt
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vara, Västra götalands län
    Inlägg
    175

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Tack för en lyckad träff! Vädret fick ni även dit vi ville ha det, inget regn och lagom med sol och värme.

    Trots att detta var min första träff för året, kändes det mer ringrostigt än väntat ute på banan. Det sista började jag till slut hitta rätt i spårval mm.

    Vi ses på Mantorp.
    Hälsningar Ola
    *******************************************
    SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kristinehamn.
    Inlägg
    1 196
    Medlem#
    6124

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Får tacka Klubben, Race crew och alla ni som var där för en härlig dag på Kullen.

    Kul att träffa alla "nick" på riktigt och få prata och se på bilarna.
    Körde inget på banan under dagen utan kollade på alla andra som hornen växt ut på

    Tog ett pass som flaggvakt på eftermiddagen och det var ju inte särskilt betungande. Så det ställer man upp på även nästa gång det är träff.

    Mvh Håkan

  16. #36
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 043
    Medlem#
    4869

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Citat Ursprungligen postat av daree
    Körde inget på banan under dagen utan kollade på alla andra som hornen växt ut på
    Fegis! Du är bara rädd för att börja stamma..

    PS. Kollat kablage? DS.
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  17. #37
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Hej Tobias!

    Tack själv!

    O speciellt tack för kritiken!
    Utan den kan man inte bli bättre.

    Det där med att vara flaggvakt är inte alltid lika kul, iaf inte lika kul som att vara ute och köra själv på banan, det har vi förstått genom åren.
    Men utan flaggvakter så kan ingen komma ut och köra på banan, så därmed måste vi ha dom på plats.
    Om alla är med och bidrar en liten bit på våra banträffar blir träffarna ännu bättre.
    O som sagt, utan flaggvakter ingen körning alls.

    När vi har gått runt och raggat flaggvakter har vi sagt just detta att man får ta med sig kompis, kompis med kamera mm.
    Förutom att det är bra att vara 2 på det sättet som du nämner, så är det trevligare med sällskap där ute på posteringen

    Angående bristen på vägvisning så vet jag inte vad som sades under Välkomsttalet då vi fortfarande höll på och arbetade med slalombanan vid detta tillfälle.
    Det brukar ges instruktioner om hur man skall uppföra sig där ute på banan vid 201 m samt slalomen.
    Att man aldrig får köra mot körriktningen längs banan, att man kan gena förbi köande inför slalomen och att man kör lungt och försiktigt tillbaka samt att då man har avslutat 201 m race får bromsa rejält för att undvika eventuell krock med köande till salomet.

    Bra förslag där med fler vägvisande koner längs slalombanan!
    Det ska vi försöka bli bättre på till nästa slalomläggning

    Mvh Michael



    Citat Ursprungligen postat av Tralla
    Tack för en trevlig träff och stort tack till alla som ställer upp och anordnar. Bra jobbat med tanke på att ni var kort om folk och det var många som inte varit med och anordnat tidigare.

    Detta var första gången jag var med och körde på en STCS träff, det var också första gången med og900'an på Kinnekulle.

    Ni har säkert kört med det upplägg ni hade många gånger tidigare men jag skulle ändå vilja ge lite feedback, kanske mycket för att jag inte är invand i STCS modellen ännu.

    Flaggposter: Försök få folk så att det är mer än en person per post. Detta för att vid en eventuell olycka skall en kunna stå och vifta med flaggan och sköta radio och en t.ex. vara snabbt framme med en brandsläckare. Fundera gärna en extra gång på att införa grönflagg också så man vet när faran är över.

    Konabana/Acc: Första varvet runt konbanan så fanns det väldigt få konor som låg ned och pekade vilken sida om konorna och grindarna man skulle gå. Ni kanske är vana att alltid köra samma bana men det underlättar otroligt om man kan se var man ska. Jag påpekade detta för någon i depån sedan som talade om att det brukar nog ligga fler ned normalt sätt och att man kanske missat detta denna gång. (Hej Någon!)

    Var lite svårt att veta var man skulle ta vägen både efter konbanan, skulle man line'a i acc kön, skulle man ta genom depån skulle man smita någonstädes? Samma sak efter acc'et. Även här hade lite strategiskt placerade konor hjälpt till.

    Nu kanske jag låter överdrivet kritisk men jag hade riktigt skoj, jag uppskattar verkligen att det finns folk som ställer upp och anordnar. Detta är bara några små pekare.

    Riktigt skoj att åka märkesträffar dessutom, det skapar alltid en härlig klubbkänsla!

    Med vänlig hälsning Tobias Elfström – i den ”vita” rostiga og900'an
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  18. #38
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Ja som så många andra sagt, det var en kanondag igår, stort tack till alla inblandade! Måste erkänna att det var längesen som jag hade så roligt ute på banan! Nu är det bara hem o vässa vidare på små detaljer till nästa gång!

  19. #39
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kvidinge
    Inlägg
    95
    Medlem#
    7152

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Kanonkul som vanligt när det är banträff! Får passa på att tacka er som övernattade i yttre depåområdet... vi var ju inte så många Men vi hade ju trots det glesa deltagandet en riktigt trevlig kväll!

    För dom som undrar så fick vi inte en droppe regn på oss under hela kvällen/natten
    Passar på att tacka jag med. Ska nämnas att man var väldigt vilsen när man för första gången kom upp till Kullen och var beredd att leta efter en massa tält och Saab-folk. Helt tomt överallt, körde runt och letade överallt och hittade bara ett tält. Snacka om att man blev glad när det gled in en 9-5:a, kvällen blev trots allt lyckad!
    Får nog påstå att man hade flytet med sig på hemfärden, körde sönder remmarna till generatorn och vattenpumpen utanför Falköping. Läget kändes lite lätt hopplöst ett tag men det löste sig till sist tack vare den vänliga lokalbefolkningen!
    /Simon
    Saab 900 T16 -92, USA-modell -> http://www.garaget.org/?car=153567
    Saab 96 Deluxe -62, Saab 9000 Kombi -91
    Saab 9-5 Aero SportCombi -05 http://www.garaget.org/?car=352789

  20. #40
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Eftersnack STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009

    Citat Ursprungligen postat av herrsiba
    Får nog påstå att man hade flytet med sig på hemfärden, körde sönder remmarna till generatorn och vattenpumpen utanför Falköping. Läget kändes lite lätt hopplöst ett tag men det löste sig till sist tack vare den vänliga lokalbefolkningen!
    Kan det ha varit orsaken till att du hörde nåt under körningen & sen avbröt?

    Skoja inte om hur glada vi blev då... vi var ju på plats löjligt tidigt då vi rullade in i yttre depån kring 19:00 & då räknade jag med att det var tomt, men när vi sen kom tillbaka efter en utflykt till Götene & trodde att lite folk skulle hunnit dit & det fortfarande var helt tomt blev man ju lite nedstämd... stannade bilen, plockade fram ett par öl... Ola sa då att om du dricker kan vi ju inte köra nånstans... stoppade ner ölen igen sen drog vi till Lidköping & käkade & tvättade bilen i hopp om att det skulle hunnit komma lite folk till yttre depån tills vi var tillbaka, vi var ganska nedstämda i bilen, fan inget kul att sitta där helt själva en hel kväll, när vi kom tillbaka vid 21:30 & såg den vackra svarta og'n stå där med två lite vilsna skåningar blev vi alldeles till oss... lite pinsamt men vi började bli lätt hysteriska i bilen, det märktes när vi hälsade på varandra att alla fyra blev löjligt glada över att vi inte var själva

    Så snälla... näste gång måste fler tälta så man inte känner sig så ensam

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Kinnekulle Ring 19/9 - 2010
    Av Hedley i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 22:31
  2. Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009
    Av daree i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 20:50
  3. Inför STCS Kinnekulle Ring 13/6 2009
    Av znorc i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 90
    Senaste inlägg: 2009-06-13, 20:15
  4. Eftersnack STCS Ring Knutstorp 18/4 2009
    Av AxlSam i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 11:38
  5. Eftersnack: Kinnekulle Ring 17-18/6 -06
    Av znorc i forum Allmänt
    Svar: 145
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 09:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •