Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Högtalare i saab 900 -97

  1. #1

    Högtalare i saab 900 -97

    Hej!

    Nu har det blivit dags för att byta ut orginalstereon i min 900 2.0T tall -97.
    Men jag har hört någonstans att man e tvungen att skaffa någonting när man byter ut orginalstereon för att få dörrhögtalarna att funka (sitter saab orginalhögtalare i dörrarna).

    Edit: Eller är det så att det sitter ISO på NG900, så det är bara att plugga in en vanlig stereo?

    Så jag undrar om det är någon som har lite matnyttig information om just detta

    Tack på förhand!
    /Andreas

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645

    Re: Högtalare i saab 900 -97

    Citat Ursprungligen postat av zhatan4
    Hej!

    Nu har det blivit dags för att byta ut orginalstereon i min 900 2.0T tall -97.
    Men jag har hört någonstans att man e tvungen att skaffa någonting när man byter ut orginalstereon för att få dörrhögtalarna att funka (sitter saab orginalhögtalare i dörrarna).

    Edit: Eller är det så att det sitter ISO på NG900, så det är bara att plugga in en vanlig stereo?

    Så jag undrar om det är någon som har lite matnyttig information om just detta

    Tack på förhand!
    /Andreas
    Sitter standard ISO-kontakter, bara att byta rakt av.

    /André
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Högtalare i saab 900 -97

    Finns en del info om orginalsystemen och i NG900/OG9-3 och uppgraderingar av dessa på Richard Bevans site: http://www.kolumbus.fi/richard.bevan/saab/saab93/
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4

    Re: Högtalare i saab 900 -97

    Tusen tack!

  5. #5

    Re: Högtalare i saab 900 -97

    Hej igen!

    Nu kom dagen då jag skulle byta ut orginalspelaren i bilen och sätta in baslådan

    Men när jag tog ut orginalspelaren så insåg jag att det va någonting som inte stämde, det va som jag postade tidigare att man är tvungen att ha en adapter eller kabel av något slag för att få dörrhögtalarna att funka eftersom att det sitter ett (jävla) slutsteg till högtalarna :P

    så nu kommer frågan vart kan jag få tag i kablar/adapter så jag kan få dörrhögtalarna att fungera med den nya JVC spelaren jag har köpt.

    MVH Andreas

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645

    Re: Högtalare i saab 900 -97

    Var AS3-steget kopplat till din-honan i original stereon? I så fall kan du kapa av din-hanen från sladden som går till steget och löda på två st rca-kontakter som du ansluter till lågnivåutgången på din nya stereo (om den nu har det).
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  7. #7

    Re: Högtalare i saab 900 -97

    Jo det är kopplat så..

    men det är ju bara så att jag vill driva baslådan med ett ytterligare steg så det blir lite ont om lågnivåutgångar.

    Så jag måste försöka fixat det på något vis:/

Liknande ämnen

  1. högtalare saab 9-3ss
    Av claren i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 00:51
  2. Saab 9-5 6x9 högtalare
    Av Dynapower i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 22:36
  3. 6*9 högtalare bak i SAAB 9-5 AS2
    Av Victor W i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-30, 16:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •