Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Saab 900 2,0T -95, projekt banbil/stripp (ev SSKklass3 2011)

  1. #41
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 042

    Re: Saab 900 2,0T -95, projekt banbil/stripp (ev SSKklass3 2011)

    Citat Ursprungligen postat av heller
    Wiee, efter lite felsökande idag tog vi en provtur, kompisen hade lånat med TECH2 från jobbet och åkte med och felsökte.. Efter en stund:

    Magnus: Jag tror de brinner
    Jag: Nej de ryker bara lite från avgasbandaget
    Magnus: Ja kanske de..

    Efter en stund:
    Magnus: Nej nu ser jag lågorna
    Jag: Va, skojar du?
    Magnus: Nej jag ser dem här (pekar mot ett hål i torpeden där värmepaketet tidigare satt)

    Panik som fan, stannar intill kanten, får tag i släckaren och kommer ur bilen. Då är lågorna redan högre än taket på bilen. Dränker allt (pulversläckare, skoj att göra rent) och lyckas få släckt de.

    Var oljetrycket till turbon som började läcka, sprutade ut och dränkte avgasbandaget runt grenröret som fattade eld. Tur släckaren var med och att de inte hann sprida sig.

    Hoppas och tror de bara är bandaget som är skit. Men fy fan vad äcklig känsla de var att stanna sin bil och när man bromsade var lågorna kanske 2dm höga och innan man hunnit ta sig ur täcker de hela synfältet istort sett

    En erfarenhet rikare. Snart får allt turen vända.
    Har testat detta i 200km/h + med en kundbil.Jättekul när man sedan får stopp på bilen, springer mellan slänten som börjat brinna och försöker krafsa loss grus/jord och släcka motorrummet med medans 10 bilar stannat och ca 20 personer står och glor.
    Efter 5 minuter när nästan allt var släkt kommer det fram en gubbe.
    " Behöver du en brandsläckare? Jag har en i bilen"

    Tack för kaffet...

    Skönt att du hade släckare i bilen och löste det smidigt.
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    731
    Medlem#
    7284

    Re: Saab 900 2,0T -95, projekt banbil/stripp (ev SSKklass3 2011)

    Läst igenom tråden nu. Riktigt trevligt projekt. Hoppas verkligen att turen vänder för dig nu. Vore ju kul om du fick ihop allt, så du kunde köra lite på Mantorp den 16/8

    //Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  3. #43
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    180

    Re: Saab 900 2,0T -95, projekt banbil/stripp (ev SSKklass3 2011)

    Citat Ursprungligen postat av heller
    Wiee, efter lite felsökande idag tog vi en provtur, kompisen hade lånat med TECH2 från jobbet och åkte med och felsökte.. Efter en stund:

    Magnus: Jag tror de brinner
    Jag: Nej de ryker bara lite från avgasbandaget
    Magnus: Ja kanske de..

    Efter en stund:
    Magnus: Nej nu ser jag lågorna
    Jag: Va, skojar du?
    Magnus: Nej jag ser dem här (pekar mot ett hål i torpeden där värmepaketet tidigare satt)

    Panik som fan, stannar intill kanten, får tag i släckaren och kommer ur bilen. Då är lågorna redan högre än taket på bilen. Dränker allt (pulversläckare, skoj att göra rent) och lyckas få släckt de.

    Var oljetrycket till turbon som började läcka, sprutade ut och dränkte avgasbandaget runt grenröret som fattade eld. Tur släckaren var med och att de inte hann sprida sig.

    Hoppas och tror de bara är bandaget som är skit. Men fy fan vad äcklig känsla de var att stanna sin bil och när man bromsade var lågorna kanske 2dm höga och innan man hunnit ta sig ur täcker de hela synfältet istort sett

    En erfarenhet rikare. Snart får allt turen vända.
    hänt samma sak en gång för mig med tyvärr. fast hade ingen släckare tillhands då men tillslut fick vi slut på det genom att slå med trasor på elden å en del kastat grus, avgasbandaget va de som hade klarat sig på den slangar å sladdhöljen va de som smällts bort då. Aldrig skoj när något sånt händer

Liknande ämnen

  1. Att åka 9-5 kombi som banbil?
    Av MicEE i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-12-28, 13:49
  2. Bygga banbil men.
    Av hammarslag i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 00:44
  3. P-A's bil på stripp i denna film
    Av Jompa i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 23:45
  4. Reglemente Banbil..
    Av Mr_Lööf i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 17:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •