Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: varför har 9000 -90 165hk å 9000 -87 175hk

  1. #1

    varför har 9000 -90 165hk å 9000 -87 175hk

    Tjena!

    Fan vad jag ställer frågor ikväll haha jaja
    Vad är det som gör dessa 10hk??
    Turbon elr? Trycket?

    Ha d gotta folk

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 128
    jag vet att katalysatorn snor en hel del effekt, sen skiljer det sig säkert på mjukvaran.
    Subaru Legacy

  3. #3
    ok ok

    nog sant som du säger tänkte faktiskt inte ens på det.......

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 705
    Kammar och kat, även något lägre ladd på katbilarna om jag minns rätt..
    En bil utan kat är märkbart piggare, kammarna gör mycket.

    (Har även blivit tipsad att enl något gammalt test har 175-kusaren egentligen närmre 190-195 hästar, men utan tidningen i näven reserverar jag mig något om dessa uppgifter stämmer)

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    25
    Laddtrycket på en gammal 175 hk är 0,85. På en -90 2,0 med 165 hk är laddtrycket 0,75 bar. Sen skiljer även det andra som nämnts redan...
    9000 CS 2,3 Turbo S -92
    220hk/334Nm originaltrim

  6. #6
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 238
    87:or med kat hade 165hk, utan hade 175hk
    För 90:or vet jag inte på rak arm.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 537
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    87:or med kat hade 165hk, utan hade 175hk
    För 90:or vet jag inte på rak arm.
    ehm, du menar väll 88B
    9-3x TTID 20x9,5

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 747
    årsmodell -90 med turbo T25 har bara 160hk dom tidigare med T3 turbo som hade katt har 165hk
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  9. #9
    måste väll vara bäst då å slänga på mitt grenrör å turbo från min -87 till min -90 elr??

    mvh

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 747
    Citat Ursprungligen postat av Goalunatek
    måste väll vara bäst då å slänga på mitt grenrör å turbo från min -87 till min -90 elr??

    mvh
    Bäst ur effektsynpunkt ja.
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

Liknande ämnen

  1. Växellåda från 9000 -93 passar inte på 9000 -92, varför?
    Av Koalan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 07:19
  2. Varför immar det 9000
    Av PM13 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 21:36
  3. Skuren, totalslut 9000 CSE 2,0 LTT -96! Varför?
    Av David V i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 12:32
  4. varför skiljer hk på 9000 t16 ?
    Av sssaab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 14:00
  5. 9000 Frikopplar inte!!!Nu vet jag varför!
    Av Pelleturbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 21:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •