Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Tappar laddtryck - eller något liknande

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1

    Tappar laddtryck - eller något liknande

    Första tråden här, är fulständigt rudis på hela området, men har spenderat många dagar med att läsa igenom diverse trådar här för att sätta mig in i så mycket som möjligt.

    Jag har gett lite kärlek åt min 9-3 SC. Den har fått sig en mjukvaru uppgradering samt nya blås, båda ifrån Hirsch.

    Obligatorisk bild på blåsen

    Hur som helst - efter uppgraderingen så beter den sig lite underligt. När man trycker på genom växlarna så är det precis som den tappar tryck på fjärde växeln. Nånstanns mellan 3,500-3,750 varv är det precis som om tubon slutar jobba för att sen sparka igång igen. Känns ungefär som om man släpper gasen helt för att sen trycka på igen.

    Märkligt - men kan inte beskriva det på något bättre sätt. Någon som har en aning vad detta kan vara?

    För övrigt är jag RIKTIGT nöjd med modifieringarna. Blir att byta vinge, bromsar, lite inredning samt göra snyggt i motorrummet - men det kommer med tiden
    9-3 SportCombi 1.9TiD VectorActive Hirsch '07

  2. #2
    Steg 6 kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 873
    Medlem#
    6220

    Re: Tappar laddtryck - eller något liknande

    Hej!

    Tändstift är något som är väldigt känsliga saker på SAAB. Kör man helt orginal så märker man knappt något föräns det är dags att byta igen, har man 4 hyffsat gamla stift i och slänger i ett trim så märker man rätt snabbt att något inte står helt rätt till.

    Mitt råd är att prova med nya stift köp bara de som rekommenderas i instruktionsboken.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

Liknande ämnen

  1. Självtest av ABS eller liknande?
    Av Schlbuditz i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 13:12
  2. HEPA-filter eller liknande
    Av monty i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 23:48
  3. värkstadshandbok eller något liknande
    Av ingo79 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 13:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •