Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: svar på frågor

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    NORRKÖPING
    Inlägg
    44

    svar på frågor

    Har upptäckt att en del frågor har en massa visningar men inga svar.
    Även om ni sitter och skrattar åt någon fråga och tycker, vet inte den där personen hur det ska vara.Det kan vara så att det är första SAAB:en och personen inte är bekant med bilen.För en del kan så enkel fråga som vad det är för watt på blinkerslampan vara viktig.Ett skitfel för den som kan SAAB utantill kan vara ett riktigt huvudkliarproblem för någon annan..

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    840

    Re: svar på frågor

    Citat Ursprungligen postat av radioten
    Har upptäckt att en del frågor har en massa visningar men inga svar.
    Även om ni sitter och skrattar åt någon fråga och tycker, vet inte den där personen hur det ska vara.Det kan vara så att det är första SAAB:en och personen inte är bekant med bilen.För en del kan så enkel fråga som vad det är för watt på blinkerslampan vara viktig.Ett skitfel för den som kan SAAB utantill kan vara ett riktigt huvudkliarproblem för någon annan.
    Jag håller inte med, sen kan man inte räkna med att få svar på två minuter(även om man oftast får det)

    När jag var ny här och hade frågor som för många här är självklara så fick jag ändå hjälp och svar.
    Ibland kan man mötas av en lätt "dryghet" men det är väldigt sällan här.
    Måste säga att detta är en av de få forumen som har en genomgående schyst attityd, även mot n00bs.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: svar på frågor

    Citat Ursprungligen postat av radioten
    Har upptäckt att en del frågor har en massa visningar men inga svar.
    Även om ni sitter och skrattar åt någon fråga och tycker, vet inte den där personen hur det ska vara.Det kan vara så att det är första SAAB:en och personen inte är bekant med bilen.För en del kan så enkel fråga som vad det är för watt på blinkerslampan vara viktig.Ett skitfel för den som kan SAAB utantill kan vara ett riktigt huvudkliarproblem för någon annan.
    Jag själv läser en massa trådar där jag begriper frågeställningen men inte kan ange lösningen och jag antar att det är liknande för de allra flesta formdeltagare?

    Är det så att man registerat sig som användare har man förbundit sig att följa forumreglerna , även §2 och är det då så att man uppenbart skiter i detta innan man ställer sin fråga i en ny tråd får man nog tåla "en knäpp på näsan" om just detta.

    Sedan kanske det är ett tidens tecken att bilägare ibland hellre skriver ett inlägg och frågar på forumet istället för att slå upp fakta i sin instruktionsbok som mer troligt innehåller korrekt information från tillverkaren än från en massa amatörtyckare. ?

    Eftersom detta handlar mer om själva forumet än Saab allmänt flyttar jag tråden till "Förslagslådan (f.d Webteam)".
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    NORRKÖPING
    Inlägg
    44

    Re: svar på frågor

    "Knäpp på näsan"
    Nja jag vet inte det! Det var inget ovett eller så.Bara att jag reflekterade över att en del trådar var helt utan svar.Visst ,en del går ju att söka fram på sökfunktionen om dom bemödar sig med det och en del är som du "LM" skriver för slöa för att leta i instruktionsboken.Och det är ju därför en del frågor är utan svar för svaren finns redan om dom bemödar sig och leta.Och jag har märkt det, att en del väntar sig svar på två röda sekunder.Men än en gång, det var bara en reflektion över dom obesvarade frågorna.Inget annat.

Liknande ämnen

  1. 9000 frågor och svar, ord, vs, osv.
    Av Brandten i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 23:23
  2. frågor ang. Kopplingsras. tacksam för svar omgående!
    Av Ek_ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 17:46
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 16:48
  4. Behöver svar på en del frågor om en 900 t16 -89
    Av Meken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-01, 17:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •