Sidan 4 av 13 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 255

Ämne: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

  1. #61
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 792

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    http://www.konspiration58.com/default.php

    Tillbaka till hundfrågorna kanske?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #62
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 405

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    jag har växt upp med flera hundar, taxar, labrador, stövare, blandras, så man är ju väldigt van vid hundar och vet ju ungefär hur de reagerar, men hatar ändå när folk låter sina hundar springa löst.
    komiskt är det ju också att en del tror de kan dressera bort genetiska egenskaper hos sin hund.

  3. #63
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 312

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av kvistarn
    jag har växt upp med flera hundar, taxar, labrador, stövare, blandras, så man är ju väldigt van vid hundar och vet ju ungefär hur de reagerar, men hatar ändå när folk låter sina hundar springa löst.
    komiskt är det ju också att en del tror de kan dressera bort genetiska egenskaper hos sin hund.
    Det är ju inte så att en polis hund tex sätter raka spåret efter en katt om denne nu jagar en människa tex o katten korsar dess väg.

    Klart det går, men om du hade läst hela tråden så är det ingen som försvarar eller påstår att hundarna ska få springa löst där det är folk eller i bebyggelse, utan nu snackar vi skogar där människor normalt inte befinner sig om det inte handlar om bärplockare eller svampplockare.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  4. #64
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 053

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Det var då ett jäkla liv i grytan nu.
    Bättre vi avskaffar alla djur, för katter är banne mig 10ggr mer lömska än hundar. Min ena katt fick avlivas, skogstokig och lömsk.
    Min orm har bitit mig 2-3ggr, och försökt strypa handen.
    Fiskmåsar anfaller mig ibland på nätterna när jag kör rondering nära deras nästen, skjut asen.

    Jag blev biten av en schäfer när jag var 11, dumma "kamphund".
    Mitt ex Rottis bet mig en gång, berodde på att jag bara stövlade in i hennes mammas lägenhet, hunden reagerade som vilken människa som helst (morr morr bit/ vem fan är du? Smock) Dumma kamphund igen..

    Mina kusiners Golden Retriever bet mig när jag var väldigt liten, berodde på att jag klappade för hårt.

    En amstaff eller pitbull är ingen kamphund utan träning till kamphund, men de kräver en fastare hand då de lätt kan bli understimulerande.

    Håller med hammarslag på nästan alla punkter.

    Enda gången jag haft problem med en fritt springande hund var i Borlänge 2006 när jag åkte skidor. Hade en Sankt Bernards hund efter mig, haha.
    Saablös dåre

  5. #65

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    Klart det går, men om du hade läst hela tråden så är det ingen som försvarar eller påstår att hundarna ska få springa löst där det är folk eller i bebyggelse, utan nu snackar vi skogar där människor normalt inte befinner sig om det inte handlar om bärplockare eller svampplockare.
    och hur vet du att det inte finns några bär eller svampplockare?
    JAGUAR - spinner som en katt

  6. #66
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 312

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Det var då ett jäkla liv i grytan nu.
    Bättre vi avskaffar alla djur, för katter är banne mig 10ggr mer lömska än hundar. Min ena katt fick avlivas, skogstokig och lömsk.
    Min orm har bitit mig 2-3ggr, och försökt strypa handen.
    Fiskmåsar anfaller mig ibland på nätterna när jag kör rondering nära deras nästen, skjut asen.

    Jag blev biten av en schäfer när jag var 11, dumma "kamphund".
    Mitt ex Rottis bet mig en gång, berodde på att jag bara stövlade in i hennes mammas lägenhet, hunden reagerade som vilken människa som helst (morr morr bit/ vem fan är du? Smock) Dumma kamphund igen..

    Mina kusiners Golden Retriever bet mig när jag var väldigt liten, berodde på att jag klappade för hårt.

    En amstaff eller pitbull är ingen kamphund utan träning till kamphund, men de kräver en fastare hand då de lätt kan bli understimulerande.

    Håller med hammarslag på nästan alla punkter.

    Enda gången jag haft problem med en fritt springande hund var i Borlänge 2006 när jag åkte skidor. Hade en Sankt Bernards hund efter mig, haha.

    Tack det värmer, som sagt en pitbull behöver antagoism(stavning?) för att ge sig in i ett slagsmål, så många ggr pitbulls finner sig i att bli bitna av hundar som normalt är en mumsbit för dom.
    De flesta hundar jag möter är typiska pensionärshundar och det är dom som gör utfall mot mina, inte tvärtom. Mina blir dock på sin vakt såklart och blåser upp sig.
    Det är väl snarare helt naturligt, att inta en viss försvarsställning och göra sig beredd på vad som kan ske.

    Amstaff/pitbull är underbara raser, idag gick jag och min 6åriga dotter ut med hundarna. Hon höll kopplet till amstaffen och inga problem han är helt kär i henne, ska jämt ligga i hennes knä och kela. (lugnet innan stormen? dom är ju rätt sneeky menar ja)

    Nu är det många år sen jag sj mötte en hund utomhus i skogen, dock så möttes jag av 2 schäfrar när jag var runt 16 på en skogsväg som kom i full rulle mot mig och ställde sig framför och morra.
    Det var lite obehagligt, + att jag gjorde felet att hålla upp armarna.
    Men husse kom tätt efter och tillrättavisade hundarna, det var bakom ett krön.
    Obehagligt var det absolut, men förstår hundarna ochså det är ju deras sätt att varna och försvara deras husse.
    När jag hade "efterfest" hemma för 2 vänner, varav en gammal som jag umgicks mycket med förut som var påtagligt berusad, den minsta hunden satt då och vaktade mig och morra åt han men det berodde mest på osäkerhet det såg man bla på ragget, han reste inte ragg hela vägen utan bara i svanken och i nacken, är dom arga så reser dom ragg över hela ryggen.

    Den andra hund som morrat åt mig är en rotweiler, en tik men det berodde på att vi skulle hem till en och dricka lite bärs och vi bara öppna dörren och hon mer eller mindre låg där.
    20minuter senare låg den hunden i mitt knä och vägrade gå ner och bara ville bli klappad och kliad.

    Hade en "vän" förr, som hade en rotweiler som han var jävligt elak emot.
    Fick jämt vara i köket och han skrek o slog hunden, en fin hane var det.
    Han var så sjukt mysig och jag ägnade en hel kväll åt att bara kela med han medans vi drack öl även där, jag tog även hem honom och han bodde hos mig 2 dagar.

    Sen senare slutade våran vänskap när jag lackade ur på fyllan och slog han halvt medvetslös i hallen efter jag fick nog när han slog till hunden i huvudet när vi var hemma hos honom för att hunden gick ut ifrån köket.
    Var bara 3-4 smällar, men en tog över hakan och det brukar ju resultera i att man mer eller mindre svimmar.
    Han tuppa av i hallen i en 5minuter, men förhoppningsvis fick han en tankeställare då och inte gjorde om det, Jag gick hem sedan.

    Har inte hört av han sen dess, och vi hade samma gemensamma kompis och om sanningen ska fram så ville jag åt hans brud därför jag hängde där
    Men den hunden var lite labil emot främligar, men det berodde helt på hans psykiskt sjuka husse, "tränad" att morra o hugga mot mörka människor.

    Jag led med den hunden, tror den har det bra idag för han o hans tjej är inte ihop och hans tjej var iaf av snäll natur, ångrar inte en sekund dom käftsmällarna han fick och synen när han säcka ihop på alla fyra i hallen, och det roliga hunden stod bara och tittade på, förmodligen gilla han mig mer än hans husse.
    hatar folk som misssköter sina djur, okej att ge hunden en snärt eller ta tag i nacken om den gör fel men en hund ska fan inte tvingas bo i ett kök!
    Jag brukar inte våld bara sådär annars, men jag tyckte fan det var helt berättigat den gången, en av de få gånger jag faktiskt känt att det varit värt det o slå nån.

    Jag kanske ochså borde gå o koppel ständigt ?
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  7. #67
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Falun
    Inlägg
    69

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Hundförbudet i skog och mark är inte i första hand till för att dina hundar inte ska ta djuren, hundförbudet är till för att det skall vara lugn och ro under den tid på året när dom flesta djur har ungar.
    Om du har dina hundar springande lösa på det viset så har du ingen aning om på vilket vis (det vilda) djurlivet blir stört.
    XC90...

  8. #68
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 053

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Bered dig på att höra att du är en våldsgalning
    Saablös dåre

  9. #69
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 312

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    Klart det går, men om du hade läst hela tråden så är det ingen som försvarar eller påstår att hundarna ska få springa löst där det är folk eller i bebyggelse, utan nu snackar vi skogar där människor normalt inte befinner sig om det inte handlar om bärplockare eller svampplockare.
    och hur vet du att det inte finns några bär eller svampplockare?
    Eftersom mina hundar kommer på inkallning och inte gör nån jävla geronimoo och kutar fram med öppna käftar till allt levande ting så är det lugnt.
    Och det du ens vad Dogo Canario är för ras ? jag betvivlar starkt det då det finns 100st dogos i hela sverige.
    Har du träffat en Dogo Canario nån gång ? eller en aggressiv pitbull ?
    Som sagt alla hundar kan få en psykisk störning likt människor, men oftast beror det på ägarna inte på rasen.

    Förstår inte varför jag ens svarar, du är ju helt övertygad om att kamphundar ska förbjudas & är livsfarliga fast jag betvivlar att du ens har träffat en.
    Kan ta med mina på en STCS träff så får vi se om de lämlästar dig på plats eller bara sitter brevid dig och vill bli klappade.
    Risken finns väl att hannen kommer våldta dig, men det är bara att göra som dom säger i ett päron till farsa firar jul, "låt han göra klart det han påbörjar"
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  10. #70
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 312

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Bered dig på att höra att du är en våldsgalning

    Ja o det skiter jag fan i just nu. Men du håller med mig om att det var befogat ? den hunden hade fått stryk många ggr för inget, så då vart det helt enkelt hans tur.
    Tur var så sprack förhållandet med han o hans tjej ganska tätt efter det där, så hunden har det nog bättre idag, tjejen var ju helt normal iaf även om han var mentalt störd.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  11. #71
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 053

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Bered dig på att höra att du är en våldsgalning

    Ja o det skiter jag fan i just nu. Men du håller med mig om att det var befogat ? den hunden hade fått stryk många ggr för inget, så då vart det helt enkelt hans tur.
    Tur var så sprack förhållandet med han o hans tjej ganska tätt efter det där, så hunden har det nog bättre idag, tjejen var ju helt normal iaf även om han var mentalt störd.
    Visst, man ska aldrig behöva slåss eller slå nån. Men tror nog att jag hade gjort samma i din situation. Förhoppningsvis har hunden det bättre idag!
    Saablös dåre

  12. #72
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 312

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Göranson
    Hundförbudet i skog och mark är inte i första hand till för att dina hundar inte ska ta djuren, hundförbudet är till för att det skall vara lugn och ro under den tid på året när dom flesta djur har ungar.
    Om du har dina hundar springande lösa på det viset så har du ingen aning om på vilket vis (det vilda) djurlivet blir stört.

    Jo exakt det vet jag, fast har aldrig sett nån form av vilda djur där förutom fåglar dock. Det ligger avsides dock jämst med en industri så man hör ofta oväsen därifrån och djuren brukar ju inte dras till oljud, snarare bort ifrån det.
    Den industrin ligger i utkanten mot fisnpång, och det är säkert 1½-2mil skog tills nästa stad/by.

    Jätte bra skog o gå i, DOCK är det ofta spår efter vildsvin i det området, men dom djuren är "skadedjur" och man får jaga året runt samt locka fram med mat.
    Dom förstör mer än dom gör nytta, så skulle väl inte gråta så mycket om hundarna fällde en sån, men det gör dom bara om jag säger åt dom att göra det eller om dom anfaller mig eller dom.
    Men dom är så otroligt skygga och har bättre luktsinne än hundar så dom sticker åt andra hållet innan hundarna hinner vittra det.

    Dock kan nog ett fullvuxet vildsvin bjuda på en rejäl fight, får göra som den där ryska proffsboxaren som var ute och jagade med sin hund när ett vildsvin flög på hans hund, han vågade itne skjuta pga av risken att träffa sin egen hund så han hoppade på vildsvinet, brottade ner det och skar halsen av det.
    Men jag vågar faktiskt svära på att jag skulle göra detsamma om en sån flög på mina hundar, dock så går jag inte med kniv på mig men hade sparkat slagit och petat ut ögonen på det bäst det gick om den försökte skada mina älsklingar, skulle nog de flesta gjort för sina hundar eller barn.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  13. #73
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    534

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Rätt meningslös diskussion när folk inte kan diskutera utan att ge sig på personer. Äger själv ingen hund, men har mycket kontakt med hundar och är ofta hundvakt. Jag har då ofta hunden lös i skogen, men man måste hålla stenkoll på om det finns folk eller djur i närheten. 99 ggr av 100 så upptäcker jag rådjuren före hunden gör det och då måste man ta sitt ansvar. Samma sak med människor och då måste man respektera att folk är hundrädda. Helt klart är dock att det finns hundar i detta land som inte borde få finnas här.

  14. #74
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 312

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag


    Ja o det skiter jag fan i just nu. Men du håller med mig om att det var befogat ? den hunden hade fått stryk många ggr för inget, så då vart det helt enkelt hans tur.
    Tur var så sprack förhållandet med han o hans tjej ganska tätt efter det där, så hunden har det nog bättre idag, tjejen var ju helt normal iaf även om han var mentalt störd.
    Visst, man ska aldrig behöva slåss eller slå nån. Men tror nog att jag hade gjort samma i din situation. Förhoppningsvis har hunden det bättre idag!
    Nej våld är meningslöst, men ibland ända lösningen.
    Ja jag tror den har det markant bättre idag, och slagna hundar brukar ju vara extra tillgivna efter de bytt ägare, hoppas bara det inte satte sig för djupt psykiskt på hunden.
    Jag såg iaf rött när de skedde, jag sansade mig nån timme men efter jag hade funderat mig in i det hela och en enorm vrede inom mig byggts upp så gjorde jag valet att slå slag i saken.
    Så han själv fick känna hur det kändes för hunden, för han slog den hårt ofta med knytnävar, och jag höll inte direkt igen när jag slog
    En av de få ggr man faktiskt inte ångrade sig dagen efter.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  15. #75
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 053

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Helt klart är dock att det finns hundar i detta land som inte borde få finnas här.
    Syftar du på någon särskild ras eller bara fel uppfostrad hund?
    Saablös dåre

  16. #76
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 312

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Rätt meningslös diskussion när folk inte kan diskutera utan att ge sig på personer. Äger själv ingen hund, men har mycket kontakt med hundar och är ofta hundvakt. Jag har då ofta hunden lös i skogen, men man måste hålla stenkoll på om det finns folk eller djur i närheten. 99 ggr av 100 så upptäcker jag rådjuren före hunden gör det och då måste man ta sitt ansvar. Samma sak med människor och då måste man respektera att folk är hundrädda. Helt klart är dock att det finns hundar i detta land som inte borde få finnas här.

    Ja exakt, som ägare så håller man ju ofta ett getöga i horisonten.
    De ggr man har haft hundarna lösa och faktiskt mött andra lösa hundar så har man sett dom hundarna långt före ens egna hundar ser dom och kopplar dom, samma gäller ju med dem mötande ägaren med sina hundar, hundarna är ju oftast fullt uppe i sin lek med pinnar eller repknutar.

    Exakt det finns många hundar som inte borde finnas, men då gäller det hundar och inte en specifik ras!
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  17. #77
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    534

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Exakt det finns många hundar som inte borde finnas, men då gäller det hundar och inte en specifik ras!
    Jag skulle nog vilja ha ett totalförbud på Kaukasisk Ovtjarka till exempel, så jag anser att det finns raser som inte ska finnas här.

  18. #78
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Glada Hudik
    Inlägg
    213

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Jag har haft 5st Staffordshire Bull Terrier mycket trevliga hundar.
    I England jobbar dom på ålderdomshem och barnhem.
    Staffen är sveriges 3 största terrerras.
    Är det skit bakom kopplet så får man en skithund.

  19. #79
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 312

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Exakt det finns många hundar som inte borde finnas, men då gäller det hundar och inte en specifik ras!
    Jag skulle nog vilja ha ett totalförbud på Kaukasisk Ovtjarka till exempel, så jag anser att det finns raser som inte ska finnas här.
    Ryska varghunden eller vad den nu heter ? den är brutalt stor !
    Men den rasen är väl allt annat än vanlig i sverige ?
    Vet inget om den rasen, men hörde att dom på jobbet snackade om nån dokumentär om dom hundarna.

    Nåt som däremot är bra att dom är förbjuda är Varg Hybrider, nån mer som såg mannen som talar med hundar när han gav sig ann 2 varg hybrider som ett par köpt som aldrig haft hund innan?!
    Jävligt bra "hund" o börja med, betedde sig presis som vargar ni vet ju hur de vaggar med huvudet när dom spanar in nåt och alltid försöker runda sina byten. (i det fallet mötande hundar)
    Men han fick ordning på dom, men han vet ju vad han pysslar med ochså. Men faaaan så stora dom var, modell XXXL schäfer.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  20. #80
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 312

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Niska
    Jag har haft 5st Staffordshire Bull Terrier mycket trevliga hundar.
    I England jobbar dom på ålderdomshem och barnhem.
    Staffen är sveriges 3 största terrerras.
    Är det skit bakom kopplet så för man en skithund.
    Staffordshire bullterriern är fin, och vilka energiknippen det är.
    Ja du som har 5st borde ju veta vad du pratar om, eller du kanske är som vi andra förda bakom lyset.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

Liknande ämnen

  1. Diskutera forumets sökfunktion här
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2017-11-10, 13:52
  2. Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!
    Av Trued i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 206
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 20:47
  3. Nu ska vi diskutera däck!!
    Av Conny2857 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 02:46
  4. Diskutera Intercoolers i denna tråd !
    Av negative i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •