Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Resultat 221 till 240 av 255

Ämne: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

  1. #221
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5301789.ab

    Så kan det gå med en"pitbull liknande" hund.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  2. #222
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    185

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Har nu läst hela tråden och om det nu är så att hunden påverkas så mycket av miljö mm så tycker JAG att du Hammalslag absolut inte är mogen att ha en sådan hund, håll dig till en "golvmopp" som gör minimal skada när den väl bits. Detta dömmer jag av din starka och dömmande personlighet som har väldigt svårt att ta kritik och gärna berättar hur dumma alla andra som inte är av samma åsikt som dig är. Du verkar också nästan njuta av att skiva att den kan "slita sönder eller bara leka" med rådjur mm. Du kallar tillochmed folk här för mentalt efterblivna??? Jag har aldrig träffat dig och vill inte heller göra det. Du har en poäng med tråden, bilden av kamphundar är en aning snevriden men du är definitivt inte rätt person att föra talan för dom.

    Bara min personliga reflektion till den här tråden...
    SAAB 9-5 SE 2.0t -99, Toyota MR2 GTi -95, Buggy -66
    SAAB 9000 2.3i under renovering
    http://www.garaget.org/Markus_MR2

  3. #223
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Norra Stäket/Stockholm
    Inlägg
    165

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Har nu plöjt igenom hela tråden jag med... *puuh*

    Är själv hundägare men till en fjollhund tydligen då jag äger en Golden retreiver av jaktmodell. Har inte haft så mkt kontakt med s.k kamphundar så väljer att inte uttala mig om huruvida dom är i lynnet psyket osv.

    Dock så hittade jag en rätt intressant statistik från USA där två raser var väldans väl representerade...

    http://www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks ... lifton.pdf

    // Jeppe
    Brillko Racing
    Kör numera Hyundai i40 1,7CRDi.

  4. #224
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Acadian
    Dock så hittade jag en rätt intressant statistik från USA där två raser var väldans väl representerade...

    http://www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks ... lifton.pdf

    // Jeppe
    Ojoj, nu svär du i kyrkan här..
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  5. #225
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Intressant läsning...jag läste hela artikeln. Man blev ju lite förvånad över att schäfer stod för en del bett. Men förklaringen kom ju lite senare i hur en schäfer beter sig.
    Sen att Pitbull sällan biter en "stor" människa gör den inte mindre farlig, då den bevisligen biter barn och då utan förvarning.

    Skithund= Pitbull, Rottweiller. Sen om man betalat stora pengar för den......*looser*
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  6. #226
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Kumla
    Inlägg
    32

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Lamer du verkar ju inte direkt vara en hund människa så du kanske inte vet att de flesta hund olyckorna där barn är inblandade är barnens fel. och nu menar jag inte att barnen får skylla sig själv men de kan inte läsa hundens kroppsspråk eller förstå att man inte ska "överraska" hundar.
    och varför kallar du ägarna till rottis för loosers? det är ju en av världens äldsta raser? vist man måste vara insatt i rasen när man ska köpa men är en utmärkt första hund förutom till storleken.

  7. #227
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av slippin
    Lamer du verkar ju inte direkt vara en hund människa så du kanske inte vet att de flesta hund olyckorna där barn är inblandade är barnens fel. och nu menar jag inte att barnen får skylla sig själv men de kan inte läsa hundens kroppsspråk eller förstå att man inte ska "överraska" hundar.
    och varför kallar du ägarna till rottis för loosers? det är ju en av världens äldsta raser? vist man måste vara insatt i rasen när man ska köpa men är en utmärkt första hund förutom till storleken.
    Du har ju helt rätt.
    Vi skyller på barnen, eftersom de vet exakt hur man beter sig runt hundar.
    Alla barn borde skärpa sig eller hur? Annars kan de bli bitna av hunden....

    Edit: Ju mer jag läser ovanstående inlägg ju mer illamående blir jag. Nu kommer en svordom: Jävla idiot!!!
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  8. #228
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 426

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Egentligen borde jag kanske inte bry mig, men det är ju rätt intressant att det alltid bildas två läger där
    var och en argumenterar för sin sak med allt mer "desperata" agument.
    Den gamla internetsanningen ligger nära till hands.... "arguing on the internet...."

    Rent personligt tycker jag nog att föräldrar har betydligt allvarligare saker att oroa sig över än huruvida deras barn eventuellt kan bli attackerade av "kamphundar" eller ej. Hur många har ex. vis koll på vad deras barn gör på internet ? "Farbor Bosse" någon !? Häromdagen druknade en 3åring i en privat pool... så vi förbjuder pooler och sjöar. Vad har sprit och cigaretter gjort för nytta ? Bort med dom.
    Vem behöver köra fortare än 110 ? Förbjud bilar med en effekt högre än 100hp och begränsa toppfarten till 100km / h.
    o.s.v.

    Kamphundar.... dom som är intreserade av kamphundar för dess kamphundsegenskaper eller "gangsta" rykte kommer hela tiden att gå på den "värsta" rasen. Så tar man bort Pitbull, Amstaff och Akita Ino idag så får man ta Rottweiler & Dobberman i morgon, sen står det väl inte på förrän det blir Schäfer o.s.v. Men det är klart, hundrasförbudsförespråkarna ser väl ingen större vits med hundar överhuvudtaget, så vi kan väl likagärna utrota/förbjuda hundar helt och hållet

    //Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  9. #229
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Citat Ursprungligen postat av slippin
    Lamer du verkar ju inte direkt vara en hund människa så du kanske inte vet att de flesta hund olyckorna där barn är inblandade är barnens fel. och nu menar jag inte att barnen får skylla sig själv men de kan inte läsa hundens kroppsspråk eller förstå att man inte ska "överraska" hundar.
    och varför kallar du ägarna till rottis för loosers? det är ju en av världens äldsta raser? vist man måste vara insatt i rasen när man ska köpa men är en utmärkt första hund förutom till storleken.
    Du har ju helt rätt.
    Vi skyller på barnen, eftersom de vet exakt hur man beter sig runt hundar.
    Alla barn borde skärpa sig eller hur? Annars kan de bli bitna av hunden....

    Edit: Ju mer jag läser ovanstående inlägg ju mer illamående blir jag. Nu kommer en svordom: Jävla idiot!!!
    En 8-årig flicka är inlagd på sjukhus för hon blev biten av en Golden. Nu stod det inget om vad som hänt, men antagligen har barnet gått för långt. Så lägg ner Lamer, alla hundar kan bitas, de har bara olika tålamods gränser.
    Saablös dåre

  10. #230
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Citat Ursprungligen postat av Lamer

    Du har ju helt rätt.
    Vi skyller på barnen, eftersom de vet exakt hur man beter sig runt hundar.
    Alla barn borde skärpa sig eller hur? Annars kan de bli bitna av hunden....

    Edit: Ju mer jag läser ovanstående inlägg ju mer illamående blir jag. Nu kommer en svordom: Jävla idiot!!!
    En 8-årig flicka är inlagd på sjukhus för hon blev biten av en Golden. Nu stod det inget om vad som hänt, men antagligen har barnet gått för långt. Så lägg ner Lamer, alla hundar kan bitas, de har bara olika tålamods gränser.


    Varför är det automatiskt barnets fel?

    Resonerar man som du kan man lika gärna säga till den där 14-åriga flickan som blev våldtagen att "hon troligtvis klädde sig för utmanade"

  11. #231
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_

    En 8-årig flicka är inlagd på sjukhus för hon blev biten av en Golden. Nu stod det inget om vad som hänt, men antagligen har barnet gått för långt. Så lägg ner Lamer, alla hundar kan bitas, de har bara olika tålamods gränser.


    Varför är det automatiskt barnets fel?

    Resonerar man som du kan man lika gärna säga till den där 14-åriga flickan som blev våldtagen att "hon troligtvis klädde sig för utmanade"
    Goldens är lugna i psyket, och för att dem ska bita krävs det oftast att man stressar dem väldigt mycket. Men jag skrev även att jag inte visste orsaken, utan bara trodde. Förstår ditt resonemang.

    Men sen så är det ju oftast barnens fel, mina kusiners golden fick leva hårt när vi var små
    Saablös dåre

  12. #232

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    ALLA VET at golden är snälla, på ett kafferep släpper en mamma gärna sitt barn fritt utan uppsikt över sitt barn.
    helt ok att barnet sen får vrida om nosen på hunden som den vill... knyta fast svansen i en stol... och vad min fantasi nu inte kan komma på vad ett barn kan komma på att göra när den leker häst med en hund.

    samma mamma släpper inte samma barn fritt med en pit, rottis, dobberman

    en stor del av förklaringen tror jag
    JAGUAR - spinner som en katt

  13. #233

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    Jag slår absolut inte mina hundar, men visst får dom en dask över rumpan.
    ? ? ?
    JAGUAR - spinner som en katt

  14. #234
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    Jag slår absolut inte mina hundar, men visst får dom en dask över rumpan.
    ? ? ?
    Han menar kanske att han inte slår sina hundar oprovocerat..

    Ett bra exempel på självförnekelse..
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  15. #235
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    470

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    En 8-årig flicka är inlagd på sjukhus för hon blev biten av en Golden. Nu stod det inget om vad som hänt, men antagligen har barnet gått för långt. Så lägg ner Lamer, alla hundar kan bitas, de har bara olika tålamods gränser.


    håller med till 100%

    Va nån som sa att Taxar har bland dom hårdaste betten av alla hundraser så!..

    Tror nog mycke beror på hundens psyke kontra ägarens hantering.
    Jag känner en Amstaff å hon e bland de snällaste hundar jag varit med om!
    Finskspetsen som vi hadde i familjen då man var liten var dock folkilsk å mkt vaktig eller vad man säger!
    Hé jé int lätt då hé jer svårt!
    2x9-5 2,3 my00
    -85 t16 sportsedan

  16. #236
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    453

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av _Strongman_
    Nu har tråden nått botten, vi öppnar upp nya diskussioner.

    *Hundar som skiter på trottoarer, och ägaren plockar inte upp det.
    *Hundartiklar, bästa inköpsställen etc.
    *Nationella Tävlingar
    *Hundägare som plockar upp skiten i en påse som man ska, och sedan lägger påsen i gräset bredvis ceykelbanan när det inte fanns en bajspåsekorg precis där hunden sket

    *Hundägare som inte tycker man behöver plocka upp efter hunden i elljusspåret där folk ska behöva springa och trampa i det. I det fallet bör ägaren steriliseras
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  17. #237
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    453

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Hammarslag!

    Jag läste en tråd om samma ämne, eller rättare sagt handlade den från början om var man kunde köpa amstaff efter meriterade föräldrar, på ett annat forum som givetvis blev lika polariserad den. Även där kom exakt samma argument, dvs att problemet är att hundraser som behöver en fast hand med starkt psyke ofta hamnar hos osäkra personer som knappt klarar av att ta hand om sig själva. Därför får alla ägare av sådana hundar finna sig i att folk går över på andra sidan gatan. Eftersom många verkar tycka så ligger det nog något i det...
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  18. #238
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    o fyy feeen va mycket text o läsa.....

    har just nu en Amstaff hemma, har oxå haft pitbull hemma
    har även jag som alla andra hundägare barn, en på 19mån o en på 5veckor gamla döttrar...
    litar fullt på att min "staffe" inte skulle göra mina barn något, litar dock inte lika mycket på mina barns nyfikna tankar ang ögon, tunga, öron(bra o dra i) till o med hålet där bak på hunden är intressant o stoppa fingret i. detta gör att jag INTE litar på situationen isigsjälvt,
    dock så kommer jag ALDRIG att lämna barn och hund obevakade skulle inte ens göra det med våran gamla tax om hon levt, för jag skulle aldrig förlåta mig själv om något skulle hända.

    under våra promenader i örebro i vasastan så brukar vi träffa på folk som ser Challden och kommer fram och säger "vilken fin hund ni har, vad är det för ras?"
    säger att det är en American Staffhordshire terrier. "vad är det?" blir nästa fråga, kallas för amstaff säger jag då, hälften vet då vad det är för hund, resten får man förklara vad medierna kallar henne för, direkt blir det annorlunda, lite småprat om vad som skrivs i kvällspressen varpå dom säger att "din hund är ju lung iallfall"....
    phuuu tur att dom inte såg när hon bet sönder den där 5cm tjocka trädgrenen förut tänker jag då.

    ang attacker och anmälningar om att hundar går utan koppel...
    challden blev attackerad av en jack rusell när hon va ett år gammal, ringde direkt till polisen och sa att min hund blivit hundbiten och att jag ville anmäla hund samt hundägare, sa som det va att min amstaff har blivit biten av en jack rusell...... ehh, ett litet skratt i luren var allt som jag fick till svar av polisen i örebro sen sa dom till mig att det där borde min hund klarat av genom att skälla till lite!?!?!?!

    blandrasen är farligare än dom renrasiga
    vad jag bygger detta påstående på är att amstaff/pitbull och dess like är avlad till att "valla" större djur samt skydda mot andra djur, medan schäfer, rottis o dobber och dess like är avlade att vakta mot människor, blanda dessa och man får en i mina ögon en opålitlig hund.

    har Challden alltid kopplad både i stan och i skogen, har dock ett spårkoppel i skogen på henne, även om jag har någorlunda kontroll på henne så litar jag inte på att andra har samma kontroll på deras hundar samt litar inte på djuren i skogen, och av den anledningen att jag inte vill ge mina "motståndare" mera vatten i bäcken.
    sen finns det faktiskt folk som är väldigt hundrädda och då kan jag förstå att en staffe lös i skogen inte är trevligt.

    sen att förbjuda hundraser pga att man inte gillar dom eller är rädd för dom är i min uppfattning helt fel, jag var skit rädd för "negrer" när jag var liten (1-3 år).. hur skulle man förbjuda dom??
    mina äldre barn blev helt vilda när dom såg en "burka" komma gående i vivalla/örebro dom trodde det var ett spöke (spöket laban)

    vi har i släkten haft måååånga olika rasen bla en del som nämnts i tråden men den lömskaste av alla var nog dvärgtaxen vi hade, högg utan förvarning etc även om hon blev BIS 2 ggr i sitt liv.

    ne det allra bästa skulle vara om man var tvungen och genomgå ett prov innan man kunde/fick köpa en hund oavsettt vilken ras det är. (tycker det samma ang skaffa barn!)


    //T
    ser inte vad jag skriver längre kl är ju 03:40
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  19. #239
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av termos
    även om hon blev BIS 2 ggr i sitt liv.
    BIS?
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  20. #240
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Hjulspinn
    Citat Ursprungligen postat av termos
    även om hon blev BIS 2 ggr i sitt liv.
    BIS?
    Best In Show


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

Liknande ämnen

  1. Diskutera forumets sökfunktion här
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2017-11-10, 13:52
  2. Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!
    Av Trued i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 206
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 20:47
  3. Nu ska vi diskutera däck!!
    Av Conny2857 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 02:46
  4. Diskutera Intercoolers i denna tråd !
    Av negative i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •