Sidan 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 255

Ämne: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 201

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Skiter i vad folk har för hundar, men vill inte möta NÅGON hund lös finns säkert hundgårdar i din kommun som du kan använda om du vill ha hunden lös.
    Sunshine

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Warguardian
    Skiter i vad folk har för hundar, men vill inte möta NÅGON hund lös finns säkert hundgårdar i din kommun som du kan använda om du vill ha hunden lös.
    Tyvärr det vi inte har här i Finspång.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  3. #23

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    En uttråkad hund är en jobbig hund i min mening, jag är ute med mina 3ggr om dagen då är det de vanliga kiss o bajs varvet runt krokarna, samt att jag 1-2ggr om dagen åker ut med dom i skogen eller till en badplats med stora ytor.
    enkel matte
    3 ggr totalt - 1-2 badplats = 1-2 övriga
    1 gång om dagen runt krokarna inte mycket... stackars hundar...
    JAGUAR - spinner som en katt

  4. #24

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    Varför ska en kamphund inge respekt ? den är ju inte ens avlad för att anfalla människor.
    .
    vad bra, då har du sagt att det är avlad att anfalla.
    och det är något vi inte skall ha
    JAGUAR - spinner som en katt

  5. #25

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    " Självklart skall man få släppa sin hund lös mitt i skogen.
    som ägare har man strikt ansvar, oavsett om du är i skogen eller på torget i centrum

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    [
    Mina 2 dogos är dock vaktiga, men det ligger i deras ras och dom är renrasliga ifrån champion hundar, den ena ifrån belgien och den andra ifrån frankrike. dvs inga 5000kr hundar.
    jaha, så det är priset på hunden nu? nyss var det väl ägaren det berode på
    JAGUAR - spinner som en katt

  6. #26
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 286

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Det är motivet jag har svårt för att se, VARFÖR skaffar man en sk. "kamphund"?
    Även om en sådan hund har bra gener och är väluppfostrad är det ändå i grund och botten ett rovdjur som lever efter instinkter och ledigt kan döda en människa, risken finns alltid oavsett hund, men utgången brukar bli betydligt sämre när det handlar om hundar som består av 100% muskler och huggtänder.

    Händer ofta när man är ute och knallar med vår lilla Löwchenvovve att man stöter på kamphundsägare och andra med större hundar som frågar spydigt hur man kan gå runt med en golvmopp samtidigt som de tittar stolt på sin egna bjässe .. kan inte låta bli att skratta lite smått när detta inträffar.

    Ser kamphundar som en ren kukförlängare helt enkelt.

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    605

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    ENDA gången en hund ska vara lös i skogen är under jakt. Skulle jag träffa på en människa som har sin hund lös i skogen så är det efter en tillsägelse anmälan som gäller. Tyvärr, enda sättet att få folk att inse allvaret i det. Dels för att det e olagligt att ha hundar lösa i skogen "undantag jakt" dels för att jag inte vill möta andra hundar i skogen som e lösa. Oavsett om det e en golden,labbe eller kamphund. Undantaget mot koppeltvånget för icke utövande av jakt är om du har full kontroll över din hund när den e lös och det innebär att den är i din omedelbara närhet.
    Inte så länge sedan en dam i skåne blev dömd till dagsböter för att hennes hund sprang lös i skogen utanför hennes kontoll.
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

  8. #28
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    605

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Och min åsikt gällande kamphundar är att man lika gärna skulle kunna ha en labrador. Jag lovar den stukar inte tassen när man leker hårt med den heller
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

  9. #29
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 306

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Min ena hund.
    http://www1.garaget.org/gallery/archive ... euoddv.jpg

    Jag tänker inte ens ge mig in i dessa diskussioner igen med folk som inte kan, det är som att diskutera barnuppfostran med folk som inte har barn - värdelöst.

    Tyvärr blir man behandlad som personer som köper blandrashundar med liknande utseende och hävdar stenhårt att det är pitbull - för det är tufft - att det är en vek hund vet de inte om och vill inte veta om, vilken Schäfer som helst är tuffare. Viktigast för dessa personer är att få "respekt" den kategorin av människor som brukar gilla ordet respekt...

    Sen finns det vi som är seriösa som arbetar för rasen, en god spridning, avelsbas osv osv. Vet inte hur många frågor jag fått om jag "kampar med honom" brukar då fråga vederbörande om han kör folkrace med sin nya BMW? varpå de ser ut som -> . Hunden ovan köptes när han var 4 år, han kostade drygt 85 000.-, med resor, intyg, m.m ligger man nära 100k... Man är således inte så där jätteimponerad av att bli jämförd med garage-uppfödare som manglar ut blandraser med snabbar pengar i sikte...

    Sist - Jag har mina hundar lösa, de är med på jobbet och ut till kunder, man får ha respekt för folks hundrädsla, men inte till varje pris. Möter jag folk på gångbanor, då kopplar jag hundarna (har inte alltid gjort men gör nu) av respekt för hundrädda. Surgubbar/kärringar som gapar och skriker att man ska koppla hundarna när de är 50 meter ifrån och påväg åt annat håll skiter jag högaktningsfullt i.

    Ska bespara alla fler inlägg i denna tråd, jag vet hur det slutar, och jag vet ändå att det är jag som har rätt vad gäller dessa hundar.
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  10. #30

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt

    Jag tänker inte ens ge mig in i dessa diskussioner igen .
    det bästa vore väl om du höll det...



    att du inte tar jobb som sakkunnig på jordbruksverket...
    men klart, du har ju inte så rätt, när det kommer till kritan... *S*S*S*S*S*
    "p***o"
    JAGUAR - spinner som en katt

  11. #31
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 116

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Såklart att hundägare anser att ens egna hundar kan ströva fritt, de är ju världens snällaste. Det kanske dom är. Men hur fasen ska mötande sällskap kunna VETA det?

    Är hundägare så naiva att de tror att en lös hund alltid är likställt med en snäll hund? Det handlar faktiskt inte om djurplågeri att ha en hund kopplad utan om att visa respekt för sina medmänniskor.
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 547

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Varför drar hundar alltid i kopplet? Hundar som lärt sig att "gå fot" är j*vligt sällsynta.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  13. #33

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av csan
    Varför drar hundar alltid i kopplet? Hundar som lärt sig att "gå fot" är j*vligt sällsynta.
    för att hunden har inte det lågiska tänkandet att kopplet håller tillbaks, utan den tror att ju med den drar, desto fortare kommer den fram...

    varför kör alla bilförare förfort. bilförare som lärt sig hastighetsbegränsningarna är j'vligt sällsynta
    JAGUAR - spinner som en katt

  14. #34
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    En uttråkad hund är en jobbig hund i min mening, jag är ute med mina 3ggr om dagen då är det de vanliga kiss o bajs varvet runt krokarna, samt att jag 1-2ggr om dagen åker ut med dom i skogen eller till en badplats med stora ytor.
    enkel matte
    3 ggr totalt - 1-2 badplats = 1-2 övriga
    1 gång om dagen runt krokarna inte mycket... stackars hundar...

    Men är du bright eller, 3 ggr runt området och sen de 1-2ggrna i skogen och då är vi ute 1-2 timmar minst. Är det så jävla lite menar du ?!
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  15. #35

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta

    enkel matte
    3 ggr totalt - 1-2 badplats = 1-2 övriga
    1 gång om dagen runt krokarna inte mycket... stackars hundar...

    Men är du bright eller, 3 ggr runt området och sen de 1-2ggrna i skogen och då är vi ute 1-2 timmar minst. Är det så jävla lite menar du ?!
    nä... med din typ av hundar är det förmycket... skall alldrig vistas ute på allmänn plats...
    JAGUAR - spinner som en katt

  16. #36
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag

    Varför ska en kamphund inge respekt ? den är ju inte ens avlad för att anfalla människor.
    .
    vad bra, då har du sagt att det är avlad att anfalla.
    och det är något vi inte skall ha

    Kolla du ens på dokumentären i länken i första inlägget ?! gör det innan du svarar mer, kommer inte svara på ett inlägg till ifrån dig innan du kollat på alla 4a delar.
    Älskar dessa tangentbordskrigare på forum, borde ha ett pris som delas ut varje år.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  17. #37
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av hammarslag


    Men är du bright eller, 3 ggr runt området och sen de 1-2ggrna i skogen och då är vi ute 1-2 timmar minst. Är det så jävla lite menar du ?!
    nä... med din typ av hundar är det förmycket... skall alldrig vistas ute på allmänn plats...
    Erkänn att du plåga smådjur som liten, kan fan sätta mitt liv på att du nån gång sparkat ihjäl en kattunge bara för att få känna makten.
    Du har redan bestämt dig fullständigt att dom hundarna mördar första bästa människa dom ser, även fast pitbull i statistiken är långt efter många andra vanliga hundraser och bita människor. KOLLA DOKUMENTÄREN...

    Detta var sista inlägget jag svarar på ifrån dig, finns risk att det bara ballar ur i munhugg och jag måste glatt följa paragraferna här.

    Ni andra är dock välkomma att fortsätta diskutera.
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  18. #38

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av hammarslag
    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    nä... med din typ av hundar är det förmycket... skall alldrig vistas ute på allmänn plats...
    Erkänn att du plåga smådjur som liten, kan fan sätta mitt liv på att du nån gång sparkat ihjäl en kattunge bara för att få känna makten.
    Du har redan bestämt dig fullständigt att dom hundarna mördar första bästa människa dom ser, även fast pitbull i statistiken är långt efter många andra vanliga hundraser och bita människor. KOLLA DOKUMENTÄREN...

    Detta var sista inlägget jag svarar på ifrån dig, finns risk att det bara ballar ur i munhugg och jag måste glatt följa paragraferna här.

    Ni andra är dock välkomma att fortsätta diskutera.
    nej... men jag har en hund renrasig ej kamphund...
    har det nog minst lika bra som dina kampbyrackor...
    fångar Insekter inne, och släpper ut dom i naturen igen... istället för som jag gissar slår ihjäl dom som DU gör

    kolla dokumentären...???
    och hur objektiv är den? då alt vinklas till den fördel den som gör det vill ha, så måste jag säga att det finns så mycket annat än din vinklade dokumentär att bilda uppfattning på...
    JAGUAR - spinner som en katt

  19. #39
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    Min ena hund.
    http://www1.garaget.org/gallery/archive ... euoddv.jpg

    Jag tänker inte ens ge mig in i dessa diskussioner igen med folk som inte kan, det är som att diskutera barnuppfostran med folk som inte har barn - värdelöst.

    Tyvärr blir man behandlad som personer som köper blandrashundar med liknande utseende och hävdar stenhårt att det är pitbull - för det är tufft - att det är en vek hund vet de inte om och vill inte veta om, vilken Schäfer som helst är tuffare. Viktigast för dessa personer är att få "respekt" den kategorin av människor som brukar gilla ordet respekt...

    Sen finns det vi som är seriösa som arbetar för rasen, en god spridning, avelsbas osv osv. Vet inte hur många frågor jag fått om jag "kampar med honom" brukar då fråga vederbörande om han kör folkrace med sin nya BMW? varpå de ser ut som -> . Hunden ovan köptes när han var 4 år, han kostade drygt 85 000.-, med resor, intyg, m.m ligger man nära 100k... Man är således inte så där jätteimponerad av att bli jämförd med garage-uppfödare som manglar ut blandraser med snabbar pengar i sikte...

    Sist - Jag har mina hundar lösa, de är med på jobbet och ut till kunder, man får ha respekt för folks hundrädsla, men inte till varje pris. Möter jag folk på gångbanor, då kopplar jag hundarna (har inte alltid gjort men gör nu) av respekt för hundrädda. Surgubbar/kärringar som gapar och skriker att man ska koppla hundarna när de är 50 meter ifrån och påväg åt annat håll skiter jag högaktningsfullt i.

    Ska bespara alla fler inlägg i denna tråd, jag vet hur det slutar, och jag vet ändå att det är jag som har rätt vad gäller dessa hundar.
    Jävligt fin hund!

    Citat Ursprungligen postat av PEKKIS
    Och min åsikt gällande kamphundar är att man lika gärna skulle kunna ha en labrador. Jag lovar den stukar inte tassen när man leker hårt med den heller
    Nja labrador tycker jag inte ser bra ut, det är ju ungefär som att välja en viss bilmodell vissa vill ha en sort och vissa vill ha en annan, helt enkelt en smaksak.
    Jag tycker labradorer och goldens ser ut som hundarnas svar på feminina bögar :-) Fast helmysiga hundar är det, men jag vill ha en hund med mer majestätiskt utseende. (har jag liten k*k kanske?)
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

  20. #40
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    1 315

    Re: Hundmänniskor se hit, diskutera m.m.

    ...
    Körde en 9000 Aero Quaife låda & diff 515hk / 607nm Trollspeed mappad, byggd av Micke

Liknande ämnen

  1. Diskutera forumets sökfunktion här
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2017-11-10, 13:52
  2. Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!
    Av Trued i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 206
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 20:47
  3. Nu ska vi diskutera däck!!
    Av Conny2857 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 02:46
  4. Diskutera Intercoolers i denna tråd !
    Av negative i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •