Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Serviceställen GBG?

  1. #1

    Serviceställen GBG?

    Det börjar bli servicedags igen (snart 6000 mil) så jag måste boka tid. Har senaste åren varit
    på Svenska Bil (fd Bekö) och nästan varje gång lovat mej själv att byta ställe.

    Vad har ni för tips? Mekanum är väl aukt SAAB verkstad? Övriga ställen?

  2. #2

    Re: Serviceställen GBG?

    Har använt Lerumsbil och numera Mechanum några år och är i stort sett nöjd. Inte billigast i världen men känns helt klart tryggare att lämna där än på Svenska Bil..

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    138

    Re: Serviceställen GBG?

    Jag lämnade in min bil på Mechanum i Åbro industriområde, och jag är otroligt nöjd med både resultatet och det bemötande jag fick från den dagen jag bokade tills den dagen jag hämtade bilen. Bara plus!


  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 568

    Re: Serviceställen GBG?

    Är det inte så att "SQR-Micke" har företag, med inriktning mot Saab i era trakter?

    Han har man ju bara hört gott om!

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Västra Frölunda
    Inlägg
    267

    Re: Serviceställen GBG?

    Jag är också supernöjd med Mechanum. Har bara varit vid Leruns Bil men kommer ta den vid Astra nästa gång då jag bor 5 min därifrån.

    Svenska bil är katastrofala.
    Volvo V70II 2.4D Business Summum MY10
    Saab 9-5 Aero MY05 *SÅLD*

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    17

    Re: Serviceställen GBG?

    Jag vill varmt rekommendera bilkonsulten i Mark för alla ärenden som har med Saab att göra. Dock är de ingen auktoriserad saab-verkstad men de kan genomföra servicear och allt som inte kräver saab-programmering med tech II. Sen ligger de dessutom i Kinna som är en bit från Gbg.

    Fantastisk personal och jättebra bemötande. Dessutom är de bra mycket billigare än andra.

    http://www.bilkonsulten.nu

    Jag rekommenderar absolut inte Kongahälla Bil i Kungälv. Katastrofalt okunniga och även glömska. De glömde bl.a stämpla serviceboken, de glömde kontakta mig efter besök fast de sa de skulle göra det, de glömde kolla saker fast jag specifikt bad dem kolla dem. De ger olika pris varje gång man ringer och verkar inte riktigt ha någon koll på vad saker kostar. Dessutom är de väldigt dyra på allting.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •