Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Drar kylarvatten!

  1. #1

    Drar kylarvatten!

    Hallå!

    Har sett att min bil dragit mycket kylarvatten på sista tiden, lyfte upp bilen idag och fick se att det bildats röda avlagringar (kylarvätskan) mellan sumpen och höger framdäck, på själva motorn. Lite svårt att förklara exakt, men där var mycket rött iaf och jag kunde inte känna någon gummislang eller något liknande.

    Lyfte även på passagerar mattan och kände där och det var rätt fuktigt under där.
    Vad är det som kan ha gått sönder?
    Är felet i kupén eller i motorn, eller är det någon slang mellan motorn och kupén som är sönder. Ber om ursäkt om det är ett rörigt inlägg.

    Edit: Gäller en Saab 9-3ss -04

    //Grovsnus

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    748

    Re: Drar kylarvatten!

    Råkade ut för ett liknande fel på min 9-5. Fick meddelande i SID:n att jag skulle fylla på kylarvätska och gick några dagar. Sen en dag jag kom ut var det en stor pöl under bilen, körde till Saab och bad de kolla upp det. Visade sig vara en bypass ventil in till kupén som var sönder. Denna har tydligen till funktion att öppna och stänga så värmen kommer in till kupén om jag inte minns fel. Kan vara ett tips att kolla upp den. Satt tydligen rätt jävligt till...

  3. #3

    Re: Drar kylarvatten!

    Skall kolla upp detta med bypass ventilen, så jag tackar för svaret!

    //Grovsnus

Liknande ämnen

  1. Drar kylarvatten 9-3 aero -02 11700mil
    Av BorgaN i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 21:33
  2. Bilen drar LITE kylarvatten...
    Av Mugen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 17:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •