Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 900 2.0t turbo problem

  1. #1

    900 2.0t turbo problem

    Hej jag undrar vad som kan göras vid problemet när wastegate armen släppt från armen som kommer från turbo "huset" och armen från huset ligger neråt och går inte att flytta på förutom när den var varm så kunde jag rubba den lite uppåt, men inte längre! och om det ska gå att dra runt den armen är vilket håll ska det såfall gå att flytta den.. Bilen är trimmad 3tum avgas hela vägen och med som förre ägaren påstog var 9-3 turbo vet ej om det var aero

    Mvh Clabbe

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 568

    Re: 900 2.0t turbo problem

    Citat Ursprungligen postat av Howlin' Clabbe
    Hej jag undrar vad som kan göras vid problemet när wastegate armen släppt från armen som kommer från turbo "huset" och armen från huset ligger neråt och går inte att flytta på förutom när den var varm så kunde jag rubba den lite uppåt, men inte längre! och om det ska gå att dra runt den armen är vilket håll ska det såfall gå att flytta den.. Bilen är trimmad 3tum avgas hela vägen och med som förre ägaren påstog var 9-3 turbo vet ej om det var aero

    Mvh Clabbe
    Du måste lossa muttrarna mellan DP:n (avgasröret efter turbon) och turbon för att WG-klaffen som sitter inuti skall gå fri så du kan röra armen framåt/uppåt så den pekar så här: http://photo.platonoff.com/Auto/2005...c.Downpipe.jpg

    Sedan är det bara att haka på stången och låsa fast, helst med spårryttare men det funkar med ett gem också.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. 9-5 2,3t -05 turbo problem=(
    Av Addessaab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 23:31
  2. 9000 2.0 turbo -96, byta turbo till en äldre 9000 PROBLEM!
    Av hangman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 00:19
  3. Turbo-problem
    Av synthetic i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 10:37
  4. Turbo problem!!!!!!!!!!
    Av Timpan@ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 16:47
  5. Turbo problem....
    Av skidbona i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-14, 14:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •