Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Går ojämt och svårstartad..

  1. #1

    Går ojämt och svårstartad..

    Hejsan!
    Har en 9000 2.3 T från 91 som går väldigt dåligt i mellan åt. Den hackar när man ger de gas men kommer igen och då går den bra. Den är hyffsat svår startad, och är man inte med på gasen när den går igång så får man vänta 5min innan man kan starta den igen. Efter den varit svårstartad så plöddrar den ett par sekunder när man gasar och sen går den fint igen.

    Det hela började nog efter jag bytte till öppetluft filter tror jag. Men vet inte om de ha med de att göra. Men när jag skulle försöka få på filtret så råkade jag trycka sönder de gallret på luftmängdsmätaren (luftmassemätaren). Så det är nästan helt borta på ena sidan. Kan detta ha betydelse ?

    Jag var på skroten idag, hittade en luftmassemätare från en 9000 -91a sugmotor. Men den hade inte samma artikelnr, funkar det att använda den tro ?

    Den som sitter på min bil heter 0280-213-012. Och dom jag hittade på skroten heter 0280-212-016 och 0280-212-011.

    Tacksam för svar!

    Mvh BamZe

    *ps* tänkte gå ut och kolla tändkassetten och stiften. Kanske kan vara tändkassetten med tanke på den är svårt startad när den är varm. *ds*
    Brr, att folk orkar!

  2. #2

    Re: Går ojämt och svårstartad..

    Hejsan!
    Nu är två andra tänd kassetter provade, och ingen av dom hjälpte.
    Då kan man väl utesluta de. Jag har även plockat av min luftmängdsmätare och tog några bilder på den.





    Min tanke är ifall detta kan ha någon betydelse. Om man tittar in i den så ser alla andra trådar hela ut. Har även koll alla slangar och vakuumslangar.

    Lamdan, kan de ha något med detta att göra ?

    Alla tips är välkomna nu.
    Brr, att folk orkar!

Liknande ämnen

  1. ojämt laddtryck
    Av d_l84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 08:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •