Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: får ingen kall luft i bilen ? 900t -95

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Inlägg
    56

    får ingen kall luft i bilen ? 900t -95

    bytte regleringsstyrdonet i bilen i vintras då fläkten bara gick på låga varv och tills sist inte alls.. Efter bytet var det full fart i fläkten men när jag ställt på bilen i tron på att allt lirade som det skulle så får jag bara värme ur ac:n.

    den ger allså inte ljummen eller kall luft utan bara varmare.

    sökte på trådar och fick fram att man kunde kolla efter felkoder och det kom upp en 0 och sen en 1
    antar att det var 0 först men sen söker den efter felkoder och den hittade felkoden 01.

    på 9-3 skulle det vara styrdonet och har inte hittat vad det skulle vara på 900an men antar att det är samma.

    vilket styrdon är det som den menar och vart sitter det ?
    nån som har några andra tips på vad det kan vara , ex att man ska nolla intrumentstyrdonet eller nått ?

    mvh

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: får ingen kall luft i bilen ? 900t -95

    Citat Ursprungligen postat av m3l1n
    bytte regleringsstyrdonet i bilen i vintras då fläkten bara gick på låga varv och tills sist inte alls.. Efter bytet var det full fart i fläkten men när jag ställt på bilen i tron på att allt lirade som det skulle så får jag bara värme ur ac:n.

    den ger allså inte ljummen eller kall luft utan bara varmare.

    sökte på trådar och fick fram att man kunde kolla efter felkoder och det kom upp en 0 och sen en 1
    antar att det var 0 först men sen söker den efter felkoder och den hittade felkoden 01.

    på 9-3 skulle det vara styrdonet och har inte hittat vad det skulle vara på 900an men antar att det är samma.

    vilket styrdon är det som den menar och vart sitter det ?
    nån som har några andra tips på vad det kan vara , ex att man ska nolla intrumentstyrdonet eller nått ?

    mvh
    Nä. Den talar inte om felkoder utan bara antalet fel. Alltså har du ett fel i systemet...

    För att få reda på felkod så måste du koppla in en felkodsläsare eller en Tech-2 (Saab).

    Du kan ju testa att köra felkollen flera gånger. Kan ju hända att det är något som är halvglapp eller funkar lite halvdåligt som ibland sätter felkod och ibland inte. Återkommer siffran ett varje gång så skulle jag åka och få felkoden utläst.

    Enklast kan nog vara att du lämnar in bilen på en kylfirma och ber de kolla upp vad som är fel så kan de kanske klura ut både vad felkoden betyder och kolla om ac,n i övrigt fungerar som den ska.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Inlägg
    56

    Re: får ingen kall luft i bilen ? 900t -95

    tog bort min panel-ac-dator och bytte med en kompis , felkoderna försvann men fortfarande inget bättre resultat.
    Det känns som att den inte går på full värme hela tiden och att man inte kan ändra någonting.
    får ev lite hjälp av en fd saab mek med felsöknings dator imorn :/ suger verkligen att åka med 25+ i bilen när det är 20+ ute

Liknande ämnen

  1. ACC slutade leverera kall luft
    Av High i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 00:22
  2. Suger luft när motorn är kall
    Av olofzzon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 00:26
  3. Hur mår bilen av kall fuktig luft?
    Av bart112 i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 20:06
  4. Ingen servo när bilen är kall!!! og900
    Av MrTurbo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 14:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •