Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Skumt problem med laddtryck på ettans växel?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    750

    Skumt problem med laddtryck på ettans växel?

    Vet att jag ska ha 0.45bar i laddtryck på ettans växel men dessvärre har jag det inte längre med bsr steg 2 chip. Chipet har tidigare suttit i en Saab ng900 2.0T och där hade jag exakt samma problem, dock hade jag ingen originalbox för att testa om boxen var felet vilket jag har nu och faktist så har jag högre laddtryck på ettans växel med originalboxen. Vid tidigare spekulationer kring detta var det omöjligt enligt ChipDepån i västerås för chipet att begränsa laddtrycket på ettans växel, detta var enligt de mekaniskt omöjligt. Lösningen på min gamla 900 blev att skruva upp GLT på wastegaten så att det hamnade på 0.45bar dock blev laddtrycket svajigt vid fullgasrepor på 2-3-4-5 växel. Nu på 9-3an har jag dock väldigt stabilt laddtryck men fortfarande knappt 0.1bar i laddtryck på ettan.

    Hur löser jag problemet?

    mvh marre

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    407

    Re: Skumt problem med laddtryck på ettans växel?

    Citat Ursprungligen postat av Marre90
    Vet att jag ska ha 0.45bar i laddtryck på ettans växel men dessvärre har jag det inte längre med bsr steg 2 chip. Chipet har tidigare suttit i en Saab ng900 2.0T och där hade jag exakt samma problem, dock hade jag ingen originalbox för att testa om boxen var felet vilket jag har nu och faktist så har jag högre laddtryck på ettans växel med originalboxen. Vid tidigare spekulationer kring detta var det omöjligt enligt ChipDepån i västerås för chipet att begränsa laddtrycket på ettans växel, detta var enligt de mekaniskt omöjligt. Lösningen på min gamla 900 blev att skruva upp GLT på wastegaten så att det hamnade på 0.45bar dock blev laddtrycket svajigt vid fullgasrepor på 2-3-4-5 växel. Nu på 9-3an har jag dock väldigt stabilt laddtryck men fortfarande knappt 0.1bar i laddtryck på ettan.

    Hur löser jag problemet?

    mvh marre
    0,1 bar laddtryck då måste ditt grundladd vara helt fel, har du kollat GLT så det är 0,45 bar??
    Tycker det hörs som att wastegaten står öppen
    Vad laddar den på 3:an?

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    750

    Re: Skumt problem med laddtryck på ettans växel?

    Den laddar cirka 1.1-1.2 stabilt laddtryck på 2-3-4-5 växel. Bara ettans växel som spökar precis som med min gamla 900. Den laddar högre än 0.1 när jag trycker fullt på 2-3-4-5 samtidigt som jag bromsar för att få in GLT runt 0.4-0.5bar

    mvh marre

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    192

    Re: Skumt problem med laddtryck på ettans växel?

    Citat Ursprungligen postat av Marre90
    Den laddar cirka 1.1-1.2 stabilt laddtryck på 2-3-4-5 växel. Bara ettans växel som spökar precis som med min gamla 900. Den laddar högre än 0.1 när jag trycker fullt på 2-3-4-5 samtidigt som jag bromsar för att få in GLT runt 0.4-0.5bar

    mvh marre
    Jag vet inte hur ditt program är utformat men man brukar ställa ner laddet på 1an för och vara snäll mot växellådan

    0.1 verkar dock onekligen lite väl lite

    Kollat MV?

    mvh Joel
    Turbo galning

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    750

    Re: Skumt problem med laddtryck på ettans växel?

    Ska inte vara lägre än 0.45 inte ens original.

    mvh marre

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 394

    Re: Skumt problem med laddtryck på ettans växel?

    låter ju som programmet är begränsat för mycket på 1.an...

Liknande ämnen

  1. Backljus som lyste när ettans växel låg i
    Av kungen_dr i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 23:06
  2. ettans växel går inte att få ur, KTM 200Exc
    Av Kallegogo i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 00:04
  3. För lågt laddtryck på ettans växel ?
    Av MagicMike i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 12:50
  4. ljud från ettans växel (aut)
    Av 666SaaB666 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-28, 17:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •