Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: ingen ström till mv

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 092

    ingen ström till mv

    Min bil vägrar ladda mer än grundladd. När man mäter på magnetventilen så får den ingen ström då töndningen är på. Vad kan det finnas för orsaker till detta? Den klickar heller inte när man vrider till tändningen.

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 681
    Ledsen APC som inte får ström (säkring mm)? Ingen kontakt med antingen varvtal eller knacksenor? Har du farthållare så kan denna jälvas med apc och sist bromsljuskontakten...
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 092
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    Ledsen APC som inte får ström (säkring mm)? Ingen kontakt med antingen varvtal eller knacksenor? Har du farthållare så kan denna jälvas med apc och sist bromsljuskontakten...
    Säkringen är kollad o den är hel. Var sitter knacksensorn? varvtalssignalen vart tas den från? Är inte så haj på 900 ännu. Farthållaren är lite känslig, det vet jag, kan man inte rycka säkringen till farhållaren o därmed avgöra om det är den som strular eller inte? Bromsljuset lyser inte i alla fall...

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 092
    upp! Behöver lite tips inför kvällens mekande i garaget

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 092
    Nu har jag varit o pillat i garaget. Först så testade jag så att mv klickade när jag la ström på den direkt från batteriet, o det gjorde den.

    Sedan hoppade jag bak till apc boxen. Bytte den till en dito svart som är orörd. Gav mig ut en runda. Samma sak, grundladd. Mätte vid mv igen och det var fortfarande ingen ström där med tändningen på.

    Mätte då vid apc på alla inkopplingar jag kunde hitta. Inte heller där fanns det någon ström. Alltså får inte apc någon ström. Dock är säkringen hel.

    Vilken av inkopplingarna till apc ska det komma ström? Tänkte jag skulle dra en ny sladd direkt från batteriet till apc o se om det hjälper!

    Tacksam för all hjälp jag kan få.

    Kan inte sitta här o prata med mig själv så ge mig nu lite feedback alla ni som är mekvana

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 514
    Här borde du kunna få fram vart +'en skall komma in.. i APC boxen.

    http://popeye.rty.nu/2004/0312-14.jpg

    Men rimligtvis så borde den få ström från säkringsboxen, är juh lite trist att leta kablar därifrån.. men dom skall juh finnas.. om dom nu inte är avklippta

    /Mattias
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

Liknande ämnen

  1. Ingen ström till bensinpumpen.
    Av Toastmaster i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-27, 15:14
  2. ingen ström till min kompressor?
    Av saab_4ever i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 19:05
  3. Ingen ström till sterio.
    Av eak i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 23:58
  4. Ingen ström till AC-kompressorn
    Av sjunkerg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-17, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •