Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Behövs nytt batteri och/eller kondensator?

  1. #1

    Behövs nytt batteri och/eller kondensator?

    Jag har som projektarbete i skolan att bygga billjud, och jag skall installera följande saker: DLS CA 50 slutsteg, Alpine Type-R bas, Infinity reference framsystem, kenwood W-6027 cd, PS two och en budget DIN-slot 7" LCD skärm... Någon som av egen erfarenhet eller vet fakta om jag klarar mej utan kondensator och på originalbatteri?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Grova kablar är facit .. Kasnke lite enkelt sagt .. men det funkar inte att exv dra en 8mm² kabel bak till steget och sedan hoppas på att det funkar bra.

    Konding är ju bra men inte ett måste i din installation .. bara se till att steget får bra med ström så skall det lösa sig.

    Använd samma grovlek på stöm som jord.
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  3. #3
    Okej, har en riktigt fet strömkabel, vet inte hur grov men det var då en av de tjockare som de hade när jag köpte den i höstas.. så då får jag hoppas att allt funkar som det ska till veckan då jag ska sätta in allt

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    573
    Citat Ursprungligen postat av devvan
    Okej, har en riktigt fet strömkabel, vet inte hur grov men det var då en av de tjockare som de hade när jag köpte den i höstas.. så då får jag hoppas att allt funkar som det ska till veckan då jag ska sätta in allt
    Jag har 70 mm2 kabel draget i min bil, vissa säger att inte det är bra heller eftersom ska strömvirvlar kan uppstå, om det är snack eller sanning det återstå att se...

    lycka till med ditt iaf
    MVH// Tommy
    9000 -93, 2.0t -96, Maptun Steg 5 Min Bil

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Så mycket mera än 35mm³ skall väll vara nödvändigt för ett CA50 steg ...
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

Liknande ämnen

  1. när behövs kondensator?
    Av Pumba i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 22:33
  2. kondensator 0,5 eller 1 Farad?
    Av Turboström i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2004-12-20, 19:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •