Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Handsfree förberedd...vad innebör det?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Gäller en 9-5:an i signaturen. Den skall tydligen vara förberedd för handsfree, vad innebär detta i realiteten?

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957

    Re: Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Att du har mick och antenn monterat.

    Åke
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299

    Re: Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Har för mig att det ingick i något paket. Var det larm som vara i samma paket?

    Vad är det för årsmodell?
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Re: Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Det är en 2006.

    Behöver jag köpa nåt för att börja använda det??

    Det ingick i pilotpaketet.

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  5. #5
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 000
    Medlem#
    4706

    Re: Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Det ingår i pilotpkt.
    Du behöver kablage och en box + hållare till telefonen förstås.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Re: Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Hållare till min telefon har jag vad är det för box och kablage? speciellt till olika mobiler? är det blåtandsprylar? pris? Vill ha mer info.

    Kommer det bli integrerat med mic i kupen, ljud i högtalarna och man kan se vem som ringer i stereon??

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

  7. #7
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346

    Re: Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Om du t.ex. har en Nokia behöver en sådan här sats:
    http://www.nokia.se/link?cid=EDITORIAL_277973
    Den behöver sedan kompletteras med en telefonhållare för just din Nokiatelefon, exempelvis en sådan här: http://www.nokia.se/link?cid=EDITORIAL_278147
    Till detta behövs även ett adapterkablage från Saab som kopplar ihop bilens kablage med handsfreeboxens kablage. Då behöver du inte använda handsfreesatsens mikrofon och högtalare, utan ljudet går via bilens inbyggda. Du får inte upp telefoninformation i SID:en på en 9-5.
    Om du har en Ericssontelefon behöver du givetvis Ericssons motsvarande prylar.
    Pris? Ingen aning, men det är inte jättebilligt.
    All makt åt Thengil!

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Om du t.ex. har en Nokia behöver en sådan här sats:
    http://www.nokia.se/link?cid=EDITORIAL_277973
    Den behöver sedan kompletteras med en telefonhållare för just din Nokiatelefon, exempelvis en sådan här: http://www.nokia.se/link?cid=EDITORIAL_278147
    Till detta behövs även ett adapterkablage från Saab som kopplar ihop bilens kablage med handsfreeboxens kablage. Då behöver du inte använda handsfreesatsens mikrofon och högtalare, utan ljudet går via bilens inbyggda. Du får inte upp telefoninformation i SID:en på en 9-5.
    Om du har en Ericssontelefon behöver du givetvis Ericssons motsvarande prylar.
    Pris? Ingen aning, men det är inte jättebilligt.
    Nja så dyrt är det inte, jag har just en sådan CK-7W som det länkas till ovan och den köpte jag för 1500:- för många många år sedan, gissar att priset är ung. samma eller har gått ner. Har ännu inte kommit för mig att montera den i 9-5:an ännu (jag kör inte till närmelsevis lika mycket som förr när jag använde bilen i jobbet) så tyvärr kan jag nog inte (ännu) vara behjälplig med installationstips.

    Ska du bara använda den via Bluetooth behöver du ingen hållare för funktionens skull, och dessutom funkar den då lika bra med telefoner av andra märken. Använder man sladd får man ju laddning på köpet, men då blir märket viktigt (ja synkningen av dito mellan telefon och HF). Det bör även noteras att, som jag nämnde ovan, CK-7W har ett par år på nacken, pop-port som är interfacet på sladden används inte vad jag vet av så många morderna Nokia telefoner (ex. min N95:a har inte pop-port), nu vet jag ju inte vilket märke du har på telefonen men oavsett skulle jag försöka hitta en lite modernare HF sats, gissningsvis är även bluetoothimplementationen bättre i senare satser...

    EDIT: Ja sen tillkommer ju som Marcus säger sladden från SAAB, vet inte exakt vad den kostar men det handlar väl om några hundra, vill minnas att en sådan sladd var uppe bara för några dagar sedan och då nämndes priser strax över 200 om jag minns rätt...

    /U

  9. #9
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346

    Re: Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Allting är ju relativt, 1500:- tycker jag inte är "jättebilligt" även om det inte är tokigt dyrt. Jag köpte en oanvänd CK-7W på Tradera för 500:- och en CR-43-hållare att användas till min Nokia 6288. Med adapterkablaget från Saab gick hela kalaset på ca. 1000:- och installationen gick på en halvtimma.
    Men hursomhaver, beroende på märke och modell på telefonen blir det olika dyrt. Samsung har t.ex. inga bilhandsfreesatser som medger laddning av telefonen. Det är Nokia eller Ericsson som gäller om man vill ha en aktiv telefonhållare.
    All makt åt Thengil!

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Knislinge
    Inlägg
    534

    Re: Handsfree förberedd...vad innebör det?

    Jag har en SE X1 och vill bara ha passiv hållare så man kan köra handsfree via blåtand med flera telefoner.

    Så kabel från saab + handsfreesats av valfri modell behövs.

    //Spets
    900SET -94 (Gammal och rostig men den är min) Nordic St 3....tills vidare
    9-5 2.3t -02 Vector

Liknande ämnen

  1. Handsfree förberedd? 9-5 -06 med AS3
    Av Turbo_Danne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 11:27
  2. Handsfree förberedd 9-3SS -08, var finns kabelaget?
    Av Erick i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •