Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Nyköping/Linköping
    Inlägg
    222

    Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Hej! Går i byta bil tankar och tänkte höra lite med er experter vad man kan tänkas få för sin pärla

    http://www.garaget.org/Epitaph


    13800 mil
    Sport ed med halvskinn, kolfiberpanel mm...
    Ny Mp3 stereo med usbport
    Specialanpassad baslåda fyller bagagerummet



    Allt annat står på garaget-sidan.

    Vore jätteuppskattat, så man vet ungefär vad man kan tänkas få
    http://www.garaget.org/Epitaph
    Projekt effekt OG9-3 - Från show till go!
    viewtopic.php?f=31&t=241405

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Nyköping/Linköping
    Inlägg
    222

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Ingen som har en "ball park figure"?

    Har ju kikat lite på blocket och där ligger de på mellan 60-80k.... Sedan har jag ju lagt ner en del kronor på den här bilen även om det brukar ge ytterst lite tillbaka.


    Liten referens. Gått 1000 mil mer typ.
    http://www.blocket.se/horby/Saab_9_3_2_ ... ?ca=12&w=3
    http://www.garaget.org/Epitaph
    Projekt effekt OG9-3 - Från show till go!
    viewtopic.php?f=31&t=241405

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 496
    Medlem#
    9481

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    45-50K?

    Skulle iaf gissa där om du lyckas få någon köpare alls, är inte lätt att sälja bilar just nu.

    Jämföra med bilfirma kanske inte är det bästa då de som regel BORDE ligga högre i pris då de lämnar garantier osv som du inte gör.

    Finns MÅNGA ute och många som legat ute riktigt länge utan att bli sålda.

    Själv föredrar jag ett snabbt försäljningsförfarande även om det innebär lite sämre betalt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Nyköping/Linköping
    Inlägg
    222

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Oj, det var lite lågt gissat tycker jag. Jag förstår att marknaden knappast ser ljus ut men med lite tålamod och med rätt köpare tror jag nog man kan få en bra bit över 50k.
    Bilen är nästan påkostad den summan utöver priset på 71.000 för ett år sedan.

    Även om det är köparnas marknad såklart.
    http://www.garaget.org/Epitaph
    Projekt effekt OG9-3 - Från show till go!
    viewtopic.php?f=31&t=241405

  5. #5

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Problemet med din bil är att den är utrustad på ett sätt som attraherar unga herrar (men som egentligen vill ha en Aero).

    Jag tycker inte den är värd mer än 40-45 KSEK.

  6. #6
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Citat Ursprungligen postat av Epitaph
    Oj, det var lite lågt gissat tycker jag. Jag förstår att marknaden knappast ser ljus ut men med lite tålamod och med rätt köpare tror jag nog man kan få en bra bit över 50k.
    Bilen är nästan påkostad den summan utöver priset på 71.000 för ett år sedan.

    Även om det är köparnas marknad såklart.
    Varför frågar du om du redan tycks ha svaret på din fråga?

    Det är just detta som är problemet , Man tycker själv bilen är mer värd än vad marknaden tycker...
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 496
    Medlem#
    9481

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever
    Problemet med din bil är att den är utrustad på ett sätt som attraherar unga herrar (men som egentligen vill ha en Aero).

    Jag tycker inte den är värd mer än 40-45 KSEK.

    Med tanke på att man får en Aero för någonstans 55-65K i bra skick ser ser jag det föga troligt att få lika för en "vanlig".

    i 99 av 100 sånna här trådar är ju säljaren inte nöjd med vilka svar han får...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Nyköping/Linköping
    Inlägg
    222

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Jag förstår era synpunkter men måste endå ställa mig lite tveksamt till det...

    http://www.blocket.se/halland/Saab_9_3_ ... ?ca=15&w=3

    så om man lägger till 15k på den 01an med plysh (skit i att det är på firma osv) och skönhetsfel så får man min alltså? Som är steg 3 trimmad och är i hyffsat perfekt skick och gått 4000 mil mindre? Bra deal.

    Förstår läget på marknaden mycket väl men jag tror faktiskt ni ligger i underkant. Speciellt om man kollar runt lite på blocket. Aero-argumentet köper jag inte riktigt heller faktiskt.

    Men men, den som lever får se. Är ju trots allt en lite speciell bil som lockar få.
    http://www.garaget.org/Epitaph
    Projekt effekt OG9-3 - Från show till go!
    viewtopic.php?f=31&t=241405

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Erm, jag har en finfin 900 från 92 på blocket, bes och skatt året ut... 6500... ingen har brytt sig om att komma. I bästa fall har jag fått skambud på under halva priset.
    Har också en 9000 från 91 i toppskick på blocket, 9500. Inte ett pip på en månad!
    Sure, ingen av dessa har turbo, men det dräller ju av og9-3.
    Jag betvivlar att jag skulle få ens 90 för min cabbe som inte gått 9000 mil än.

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 496
    Medlem#
    9481

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    det är jäkla svårt att sälja nått just nu.
    Brossan har försökt sälja sin Subaru impreza GT 00a med 14 000mil på mätaren, är bland de billigaste i landet om man ser till miltal osv, finns några billigare som gått betydligt längre.

    på 5 veckor har han blivit erbjuden 3st byten mot fula 855 kombis och EN enda person som var intresserad av att köpa bilen men som aldrig orkade komma och kolla, och då ligger bilen väldigt bra prismässigt.

    Jag hade jäkla flyt för ett par veckor sedan när jag sålde min ng900 2,3i från 95 med 31K mil på mätaren, fick 4000kr...

    Men om du nu är så säker på att det kommer regna pengar på dig när du ska sälja bilen så sätt ett högt pris då och testa.....
    Jag skulle aldrig ge sånna summor för en sport edition när du kan få en 1 år äldre og9-3 för 25...

    Mycket handlar ju med om du ska sälja bilen eller bara visa upp den på blocket som många andra gör, ligger MÄNGDER med og9-3or som inte blir sålda...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  11. #11

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Korrelansen mellan annonsutpris och slutpris är sällan 1.00. Med ditt begärda pris får man en nyare 9-3SS och hur svårt kan valet vara då? Listvärde på din bil är ca 25 KSEK under vad firmorna begär (för att täcka deras kostnader+vinst).

    Men att pröva är aldrig fel, vem vet du kanske får bilen såld till rätt pris.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    340

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Hej! Bytte precis in min 9-3 SE 02 ca 13000 mil, precis som din med kolfiberpanel, halvskinn och det mesta tillgängliga lullull. Fick 47K i inbyte på en bilfirma då jag köpte min nuvarande Aero. Privat kan man kanske få mer, men jag var för lat och för otålig för att diskutera med massa däcksparkare
    2007 9-3 Aero 2,8T

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Nyköping/Linköping
    Inlägg
    222

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Citat Ursprungligen postat av Oloph
    Hej! Bytte precis in min 9-3 SE 02 ca 13000 mil, precis som din med kolfiberpanel, halvskinn och det mesta tillgängliga lullull. Fick 47K i inbyte på en bilfirma då jag köpte min nuvarande Aero. Privat kan man kanske få mer, men jag var för lat och för otålig för att diskutera med massa däcksparkare
    Ja, du ser! Ett helt ok pris tycker jag i inbyte på bilfirma! Original eller?

    Pumba? Vilket pris har jag begärt? Jag har inte sagt något faktiskt. Enda jag har påpekat är att jag förmodligen (och förhoppningsvis) kommer få mer än 40-45k för min bil. Jag har inte ens påstått att jag behöver få den såld supersnabbt. Ja, det ligger MÄNGDER med 9-3or som inte blir sålda. Som är original och rätt så tråkiga bilar plus rätt så oinspirerade annonser.

    Min är endå rätt så hyffsat utrustad, 18", sportkat, 3"-system, öppet-filter, vinge, sänkt, nya bromsar, dyr stereo och skitdyr baslåda, steg 3 programvara, plus massa exteriört som speedparts grill mm mm mm....
    Lika mycket som det begränsar kundutbudet så läggs iaf lite på priset.

    Jag säger det för tredje gången eftersom det verkar ha missats innan, jag förstår marknaden mycket, mycket väl och att det finns att välja på där ute MEN tror endå att 40-45 är i underkant.

    Trevlig helg!
    http://www.garaget.org/Epitaph
    Projekt effekt OG9-3 - Från show till go!
    viewtopic.php?f=31&t=241405

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 496
    Medlem#
    9481

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Men om du redan vet vad du ska ta för pris varför ens göra en sånn här tråd?

    Det slutar ju alltid på samma sätt, säljaren tjurar ihop... för han inte får de svaren han väntat sig.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #15

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Epitaph: Återkom gärna med facit för din pärla.

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Nyköping/Linköping
    Inlägg
    222

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men om du redan vet vad du ska ta för pris varför ens göra en sånn här tråd?

    Det slutar ju alltid på samma sätt, säljaren tjurar ihop... för han inte får de svaren han väntat sig.
    Hehe, du verkar lite bitter. Inte nöjd med resultatet i Eurovisons schlager festivalen igår eller?

    Jag har ju fått massor av bra information här! Jag värderar allas input mer eller mindre, men jag sätter ju priset själv i slutändan. Väldigt intressant att höra om killen som bytte in sin nu i veckan. Kanske lite mer värdefull info än "kvalificerade gissningar" som vi andra bara kan komma med.

    Nu ska jag titta på en Yamaha Raptor 700R, det är tanken att den ska bli min nya leksak.

    Må väl.
    http://www.garaget.org/Epitaph
    Projekt effekt OG9-3 - Från show till go!
    viewtopic.php?f=31&t=241405

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    340

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Citat Ursprungligen postat av Epitaph
    Ja, du ser! Ett helt ok pris tycker jag i inbyte på bilfirma! Original eller?
    Ja, helt original och ja, jag är nöjd med inbytespriset även om det säkert som sagt går att få mer om man har tålamod och väntar på rätt köpare privat.
    2007 9-3 Aero 2,8T

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Nyköping/Linköping
    Inlägg
    222

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Citat Ursprungligen postat av Oloph
    Citat Ursprungligen postat av Epitaph
    Ja, du ser! Ett helt ok pris tycker jag i inbyte på bilfirma! Original eller?
    Ja, helt original och ja, jag är nöjd med inbytespriset även om det säkert som sagt går att få mer om man har tålamod och väntar på rätt köpare privat.
    Precis min mening. Att få tillbaka det man lagt ut förstår jag att man inte får. Men att ha lagt ut ca 50k på en bil som kostade 71k vid inköp, för att sedan få 40-45k för den ett år (och ca 1200 mil) senare köper jag inte riktigt. Lite mer borde man kunna pressa ut. Men jag har dock ingen större aning vart man skall lägga sig.
    http://www.garaget.org/Epitaph
    Projekt effekt OG9-3 - Från show till go!
    viewtopic.php?f=31&t=241405

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Styling minskar antalet intressenter enormt. Det vill till att man hittar en person som vill ha exakt de grejer som sitter på - då kanske man kan få några kronor mer. I annat fall är stylingen värdelös eller till och med värdesänkande. I många fall är det bättre att plocka loss grejerna och sälja dem separat först.

    I den prisklass som du vill fiska efter 60-70(?) så får man en 9-3SS vilket är en enormt mycket bättre bil. Ingen oil-sludge problematik, ett ordentligt chassie osv.

    http://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_ ... ?ca=11&w=3
    http://www.blocket.se/alvsborg/Saab_9_3 ... ?ca=11&w=3

    Tänk på att detta är oprutade priser också
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 859

    Re: Värdering Saab 9-3 Sport edition -02

    Ett "inbytespris" säger väldigt lite om en bils värde om tex den bil man byter till är övervärderad, eller hur?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Köpa SAAB 9-5 2.3T Sport Edition
    Av henke.a i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 13:24
  2. Värde Saab 9-3 Sport Edition 2.0T -02
    Av turboprop i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 22:21
  3. 9-5 Sport Edition???
    Av Peter972 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 15:14
  4. SAAB 9-5 5D Sport Edition -01
    Av storsa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-17, 23:26
  5. 9-3 Sport Edition
    Av Linslus45 i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-07-22, 11:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •