Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ny arbetsbil till det lilla företaget - köpråd

  1. #1

    Ny arbetsbil till det lilla företaget - köpråd

    Nu är det så att firman jag är delägare i ska köpa ännu en arbetsbil.
    Nuvarande firmabilar är Citroën Jumper och ett antal Renault Kangoo, och dom duger fint till mindre el/markarbeten, men nu ska det även börjas med snöröjning under vinterhalvåret.

    Därför behövs något 4-hjulsdrivet som även funkar bra till annat än snöröjning, det är nämligen så att jag tänkte använda bilen i jobbet annars också (har aldrig gillat renaults skrammelburkar), så komfort och andra trevligheter invändigt är välkommet! Jag är inte så hemma på pickisar, så kanske jag kan bli lite klokare med er hjälp.
    Jag har iallafall spanat in Ford Ranger, det verkar vara en snygg och motorstark pickup med fin basutrustning i en bra prisklass, men jag vet absolut inget om hur den står sig mot liknande modeller av andra tillverkare...


    Kom mycket gärna med konstruktiva förslag !

    Prisklass: 130-190 000
    Årsmodell: 07-
    Annat: 4WD, gärna automat, dragkrok, inte för slö motor (diesel ska det vara), möjlighet till låsbar kåpa över flaket samt möjlighet att fästa plogblad. Inte ohyggligt törstig för sin storlek heller Har säkert glömt en del nu också...

  2. #2
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 716
    Medlem#
    3346

    Re: Ny arbetsbil till det lilla företaget - köpråd

    Nissan Navara/King Cab.
    Stark och trevlig dieselmotor, bra utrustning och hyfsat go automatlåda. Finns ju med dubbelhytt med riktigt dugligt baksäte.
    Finns ju Mitsubishi L200 också, men väldigt tråkig motor. Då väljer jag Nissan alla dagar i veckan!
    All makt åt Thengil!

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 553

    Re: Ny arbetsbil till det lilla företaget - köpråd

    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Nissan Navara/King Cab.
    Stark och trevlig dieselmotor, bra utrustning och hyfsat go automatlåda. Finns ju med dubbelhytt med riktigt dugligt baksäte.
    Finns ju Mitsubishi L200 också, men väldigt tråkig motor. Då väljer jag Nissan alla dagar i veckan!

    nissan king cab/navara har ju ett dugligt baksäte. om man är dvärg och har amputerat benen... dock måste jag hålla med dig om allt annat.sen så ser ju L200 ut som ja gud vet vad.

    om du tänkt snöröja med pickisen så använder luleå kommun sig av ford ranger när dom plogar isvägen.
    har ingen erfarenhet av dom nyare men dom gamla var skramliga och jobbiga på landsväg/motorväg men ack vad dom tar sig fram bra.
    9-3x TTID 20x9,5

  4. #4
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 716
    Medlem#
    3346

    Re: Ny arbetsbil till det lilla företaget - köpråd

    Ja, alltså det dugliga baksätet i Nissan Navara är ju jämfört med andra pickisar i storleksklassen. Det går ju inte så bra om man jämför med t.ex. Rolls-Royce, eller Skoda Superb.
    Ford Ranger verkar det inte finnas så många av, men man kan ju kolla på Isuzu också. I grund och botten samma bil som Forden, men jag vet inte om den finns med automatlåda.
    All makt åt Thengil!

Liknande ämnen

  1. AUX ingång till 9-3 SS -05 med lilla ljudsystemet.
    Av dgn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-14, 08:59
  2. Stytun, företaget samt deras coilovers.
    Av JAM i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 20:44
  3. lilla till stora färddatorn på en 900.
    Av roedluvan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 17:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •