Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Hur sitter emblem bak fast? OG9-3

  1. #1

    Hur sitter emblem bak fast? OG9-3

    Undrar om nån vet exakt hur emblemet på bakluckan sitter fast? Det ser ut att vara pluggar in på baksidan dvs. hål i plåten. Men går dom att skriva loss eller hur gör man? Vad kostar ett nytt emblem?

    Tacksam för hjälp.

    Mvh
    Ola "Katamso" Ericson

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    28

    Re: Emblem bak på og9-3?

    Ja det är två "pluggar" eller pinnar eller vad man ska kalla det för, Och sen Lim,

    Ta en kniv eller liknande och lägg någon tyg bit mot bilen så du inte skadar lacken, sen bänder du ut det :P svårt o förklara, men det är jätte enkelt iaf,

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    32

    Re: Emblem bak på og9-3?

    Eller så gör du som jag gjorde och beställer nya emblem som man bara fäster på dom gamla från eu-decals, sitter riktigt fint, har före och efterbilder på garaget.
    Mvh

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    415

    Re: Emblem bak på og9-3?

    Citat Ursprungligen postat av turboinside
    Eller så gör du som jag gjorde och beställer nya emblem som man bara fäster på dom gamla från eu-decals, sitter riktigt fint, har före och efterbilder på garaget.
    Mvh
    De emblemen med bara gripenloggan utan texten är skitsnygga! Får ta å beställa till huven å bakluckan

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    32

    Re: Emblem bak på og9-3?

    Gör det 180 spänn och gratis frakt, tog kanske 1-1.5 veckor att få dom men finfin kvalite och billigt

  6. #6

    Re: Emblem bak på og9-3?

    Det verkar ju ej så svårt då. Nån som vet om man kan få egna motiv på dom där emblemen eller nån som kan göra sånt?

    Känns som klistermärken bara blir skrynkligt o svårt att få dit rätt? Är även intresserad av detta med egna motiv till hjulen. Motiv lacka?


    mvh
    Ola "Katamso" Ericson

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    32

    Re: Emblem bak på og9-3?

    Det är inge klistermärken i normal bemärkelse, dom är ju några milimeter tjocka, det är ordentliga klistermärken Jag hade iaf inte problem med veck på mina!

  8. #8

    Re: Emblem bak på og9-3?

    Citat Ursprungligen postat av turboinside
    Det är inge klistermärken i normal bemärkelse, dom är ju några milimeter tjocka, det är ordentliga klistermärken Jag hade iaf inte problem med veck på mina!
    Jag kanske var lite otydlig, men det jag skulle mena va om man lackar o sätter eget märke på dom Men det har nog löst sej nu. Lackar dom o gör ett motiv som jag får fixa på dekla material tack för hjälpen iaf!

    //K
    Ola "Katamso" Ericson

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    16

    Re: Emblem bak på og9-3?

    En snabb fråga på ämnet till er som applicerat dessa EU-decals.

    Jag har precis fått mina också och undrar om någon har använt något extra lim när de satt på dem eller funkar det vanliga klistret som medföljer??

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    17

    Re: Emblem bak på og9-3?

    http://www.eu-decals.com/index.php?act= ... ductId=899

    Passar till dom i däcken.. finns det inga "riktiga" svarta ? Som inte har "Speedparts" i sig.. vill ha Gripen dekalen, alternativt med Aero under.. eller är det och beställa sånna dekaler ?
    SAAB 9-3 Aero 2001.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Kumla
    Inlägg
    28

    Re: Emblem bak på og9-3?

    Jag satte bara dit mina iaf. Fast har bara haft dom på i en vecka snart. Dom har pallat för regnskurarna som varit senaste veckan.
    Saab 9-3 2.0t -01

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hur sitter sidokjol fast OG9-5
    Av Karlqvist i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-24, 21:04
  2. Drivaxeln sitter fast NG900
    Av SaabWalle i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 20:08
  3. Emblem, hur man sätter fast de?
    Av johanekblom86 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 21:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •