Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Xbox 360 "ring of death"

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    24

    Xbox 360 "ring of death"

    Hej!

    Har fått "Ring of death" på mitt 360. Va uppe på Siba och hörde med dom hur jag skulle göra. Köpte nämligen med den klassiska 3 års garantien som enl försäljaren då skulle täcka allt, till och med om man kastade det i golvet så skulle man få ett nytt. Blev givetvis nekad på Siba, dom hänvisade mig till microsofts support. Och sa att ring dom så får du ett nytt.
    Har letat efter nummret dit men får inte tag i det. någon som kan hjälpa mig med nummer och kanske något tips om det skulle strula. Kanske någon som har erfarenheter?

    Tacksam för svar!


    Mvh

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 731

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Hej,

    Jag har inte några direkta tips, men här är sidan med kontaktinformation i alla fall:
    http://www.xbox.com/sv-SE/support/

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Personligen tycker jag inte att du ska finna dig i att bli hunsad vidare till Microsoft.
    Särskilt inte om du köpt en tilläggsgaranti som utlovades gälla för precis allt?

    Ring of death är ju tyvärr ett någorlunda vanligt fenomen för XBox360, men det måste ändå vara helt orimligt av Siba att skjuta över problemet mot dig som kund hur lättlöst bekymret än må vara?

    Tar Siba verkligen inget ansvar för de produkter de säljer eller den uppenbarligen helt värdelösa tilläggsgaranti de vill pracka på sina kunder?

    Nej, stå på dig och kräv att Siba löser problemet.
    Du har trots allt betalat extra för det.

    Som du beskriver läget just nu så befinner du dig i dushrummet och det är Siba som slänger in tvålen ...
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    264

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Trodde det var allmänt känt att återförsäljaren kan neka allt och hänvisa till Microsoft?
    Har nämligen för mig att allt som har med krysslådan att göra ej går genom återförsäljare utan direkt med Microsoft, förrutom då försäkrings-ärenden såsom "spillde öl över hela lådan", "råkade" tappa den från 4:e våningen" osv. osv.
    Saab 9-5 SC 2.3t Linearsport -04
    13/04/2009 - Välkommen till världen, Elias

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    24

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Tack så mycket för snabba svar!

    Dum jag är som inte varit inne på xbox.com!

    Har iaf mailat supporten nu, vi får se hur det går.. annars så får jag "tappa" konsolen och åka till siba i en annan stad..


    Mvh!

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    198

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Ring istället så löser Microsoft allt på två röda!
    Har skickat min 2 ggr för RROD (Red Ring of Death) och dom har varit hur trevliga och så som helst!
    Nu förtiden så skickas ju en ny direkt/du får hämta en ny istället för att du ska skicka iväg den i några veckor, antar att det har att göra med det faktum att dom vill utrota RROD med de nya "kontakt styckena" med mindre ampere halt (tror jag det var iaf..)

    Vad det gäller Siba så hade jag kastat in skiten genom fönstret och hämtat en ny, har du pyntat för en extra försäkring så ska du fan få använda den oxå. En anledning till att jag aldrig köper extra försäkring på saker och ting. Idioter. Har man pyntat för nåt extra så ska dom inte hänvisa saker och ting vidare, du har ju pyntat för att dom ska lösa det själva och åt dig.
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Blev sj hänvisad till Microsoft istället för MediaMarkt.
    Tog ca 1v sedan hade jag nytt Xbox igen
    Saablös dåre

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    24

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Okej!

    Får ta och ringa dom imorgon då!

    Återigen, tack för svaren!


    Mvh

  9. #9

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Råkade ut för RROD så sent som förra veckan. Brydde mig inte ens om att ta kontakt med SIBA trots garantitid (totalvägrar allt vad extraförsäkringar heter)

    Fick snacka med en ruggigt bra kille på supporten hos XBOX/Microsoft. Han fixade allt på ett par röda och var riktigt trevlig att prata med. Har förstått att dom flesta fått samma bemötande. Han rekommenderade dock att man själv fyllde i sitt serviceärende på hemsidan, då slipper man ringa supporten.

    Fick detta mail idag (kan följa statusen om du loggar in på xbox.com)

    "Goda nyheter, vi har mottagit din xbox konsoll vid vårat Service center.

    Du kan följa statusen på din order/reparation online när du vill genom att loggin in på http://service.xbox.com/servicesignin.aspx. Du kan välja att antingen logga in med ditt Live ID via ovanstående länk eller se status genom att bara slå in ditt referensnummer och postkod/postnummer.

    Du kommer att motta en bekräftelse via e-post när din reparation är färdig.

    Tack för ditt tålamod.

    Notera: Detta är en enbart utgående mailadress, svara inte, då vi inte har möjlighet att läsa och följa upp eventuella frågor via denna adress."

    Ska bli intressant att få höra dödsdomen sen...
    Saab 9-5 2,3t -03 SC. Vector+Pilot
    Garaget

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    223

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Kan som före detta säljare inom det aktuella företaget berätta varför dom hänvisar dig till microsoft. Det är helt enkelt så att eftersom det är ett garanti ärende och inte ett försäkringsärenede dvs du har inte orsakat skadan själv så vill dom inte använda sig av din försäkring.
    Detta eftersom inga xbox skickas till verkstad från butik då dom inte repareras på dom vanliga verkstäderna tex infocare eller liknande. Vet iof inte om dom repareras överhuvudtaget. Har inte vart med om det iaf. Låt då säga att dom använder din försäkring(vilket solid försäkring som försäkringsgivare skulle neka då det är ett garanti ärende) så slutar din försäkring gälla. Den slutar ju nämligen gälla om du får din produkt utbytt.

    Visst det man kan tycka är ju att detta borde kunna bytas i butik men det är något som microsoft inte går med på.

    Aja bara en liten förklaring till varför du inte kan använda din försäkring i detta fall. Det som är lite komiskt är att om du tex hade trampat på xboxet och gått till butiken hade du med största sannolikhet fått ett nytt på en gång. Men som sagt då upphör försäkringen att gälla.

    Sen kan man ju säga vad man vill om dessa försäkringar, men kan som kuriosa berätta att anledningen till att jag inte jobbar kvar där nu är för att jag inte lurade på tillräckligt många kunder just dessa försäkringar och kreditkort. Vilket är rätt så sjukt. Men eftersom inga stora pengar tjänas på själva produkterna måste man ju sälja massa skit runt om. Har förstått det som att dom flesta av dom större kedjorna kastar ut anställda som inte når upp till målen vad det gäller just försäkringar och kreditkort. 35% var ett mål vi hade på försäkringar. Viket är ganska så högt. Dessa butiker är lite som telefonförsäljare fast i butik.

    Aja var bara det!
    /John
    Saab 9-5 Aero
    Bästa bil jag haft

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Jaså broder Du e här å frågar nu

    Ut å gapa lite på dem på Siba.


    Mvh jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  12. #12
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 174

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Jagköpte mitt Xbox 360 på SIBA säljaren frågade i vanlig ordning om jag vill teckna extra garanti.
    Nä det är ingen idé svarade jag då jag ändå skall flascha det. Ingen fara svarade försäljaren, denna garantin gäller även om du öppnat upp det och chippat.

    Faan så bra tänkte jag då har jag ju en extra fallskärm om det skulle paja nu när jag inte kan åberopa vanlig garanti.

    Så kom då den dagen då jag fick RROD, rinde då siba som skickade över mig till Microsoft. Blir då nekad garanti då jag blivit bannad på Xbox live pga chippet = ingen garanti.

    Ringer då till Siba och förklarar läget, så att de kan fixa problemet. Nänä det går inte får jag tillsvar, då de lämnar alla sina reparationer till Microsoft som vägrar ta emot min låda pga att den är bannad.

    Så den 500 lappen jag fick betala extra för försäkringen var helt bortkastad. Säljaren på Siba som lovade mig guld och gröna skogar jobbar inte kvar så han kan jag inte konfrontera heller.

    Har skrivat isär skiten själv och lagat den med X-clamp fix osv, men har fått göra om det 4ggr. Håller det inte nu så köper jag en ny. Det blir inte på siba i a f.

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 940

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Så kom då den dagen då jag fick RROD, rinde då siba som skickade över mig till Microsoft. Blir då nekad garanti då jag blivit bannad på Xbox live pga chippet = ingen garanti.
    Du får ursäkta, men ... är det inte ganska självklart att det du köper till via försäkringen är något utöver vad den vanliga garantin från tillverkaren täcker, och att du oavsett produkt eller tilläggsförsäkring inte längre har någon garanti att åberopa från tillverkaren efter att du modifierat originalprodukten ... ?

    Att tilläggsförsäkringen gäller om du råkar backa över din xbox med bilen, eller om du råkar tappa den från balkongen, är ju en helt annan sak - det täcks definitivt inte av garantin från tillverkaren.

    Visst är det dåligt av säljaren att inte ha informerat dig bättre, men jag tycker faktiskt att det var en rejäl miss av dig att inte läsa igenom villkoren för försäkringen innan du bestämde dig för den...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    0

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Jagköpte mitt Xbox 360 på SIBA säljaren frågade i vanlig ordning om jag vill teckna extra garanti.
    Nä det är ingen idé svarade jag då jag ändå skall flascha det. Ingen fara svarade försäljaren, denna garantin gäller även om du öppnat upp det och chippat.

    Faan så bra tänkte jag då har jag ju en extra fallskärm om det skulle paja nu när jag inte kan åberopa vanlig garanti.

    Så kom då den dagen då jag fick RROD, rinde då siba som skickade över mig till Microsoft. Blir då nekad garanti då jag blivit bannad på Xbox live pga chippet = ingen garanti.

    Ringer då till Siba och förklarar läget, så att de kan fixa problemet. Nänä det går inte får jag tillsvar, då de lämnar alla sina reparationer till Microsoft som vägrar ta emot min låda pga att den är bannad.

    Så den 500 lappen jag fick betala extra för försäkringen var helt bortkastad. Säljaren på Siba som lovade mig guld och gröna skogar jobbar inte kvar så han kan jag inte konfrontera heller.

    Har skrivat isär skiten själv och lagat den med X-clamp fix osv, men har fått göra om det 4ggr. Håller det inte nu så köper jag en ny. Det blir inte på siba i a f.
    Då har ej allt gått rätt till på Siba.
    Kontakta mig via PM så kikar vi på en lösning.
    Mvh uuja

  15. #15

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Fick tillbaka boxen i förrgår. Blev en helt ny box. Den nya är tillverkad ganska exakt tre år senare än den jag skickade in om man läser av datumen på den

    Skickade in min gamla med min "silverfront" istället för den vanliga vita utan att tänka mig för. Men det var inga problem. Fick tillbaka den oxå till den nya boxen. Kul att någon kan tänka lite på ett servicecenter Haha.

    Fick dessutom en månads gratis live som lite kompensation. Inte för att jag behöver det eftersom jag har löpande prenumeration, men ändå en bra gest tycker jag.

    Kan väl säga så här, det var tråkigt att den gick sönder, men det är nog det bästa service/reperationsärende som jag råkat ut för. Från första kontakt med support tills jag fick boxen i handen igen var riktigt bra. Låter som om jag jobbar på Microsoft eller nåt men långt ifrån. Brukar annars vara smågnällig över sådana här grejor!
    Saab 9-5 2,3t -03 SC. Vector+Pilot
    Garaget

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    198

    Re: Xbox 360 "ring of death"

    Citat Ursprungligen postat av boltis
    Kan väl säga så här, det var tråkigt att den gick sönder, men det är nog det bästa service/reperationsärende som jag råkat ut för. Från första kontakt med support tills jag fick boxen i handen igen var riktigt bra. Låter som om jag jobbar på Microsoft eller nåt men långt ifrån. Brukar annars vara smågnällig över sådana här grejor!
    Har oxå bara goda erfarenheter trots att jag skickat min två gånger, allt sköts väldigt snabbt och smärtfritt och dom är väldigt trevliga på Microsoft!

    Hur lång tid tog det från att UPS hämtade boxen tills att en ny kom fram??
    Bara nyfiken hur stor skillnaden är med ett nytt gentemot att dom lagat dom!
    - B j ö r n
    F o r d F o c u s R S - 2 0 1 0

Liknande ämnen

  1. "Fixa" Xbox 360 RROD
    Av Purex i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 16:03
  2. "Ring" framför IC (bild)
    Av Jimmu i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 15:27
  3. Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 10:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •